Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kartoppdatering og trafikkinfo

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 07. november 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

Kristian O

Ja nettopp. Om vi ser bort fra tapet som alltid vil være på nye biler så tror vi altså at det vil komme et større enn normalt tap på Ioniq, Leaf etc.
Men for all del; vi er ikke skråsikker. Tvert imot, vi er VELDIG i tvil. Mulig vi går for en Ioniq veldig snart likevel.
Resoneringen min støtter seg 80% på klarsynthet, 10% logikk og 10% magefølelse, så det er 80% tipping  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

tutti

Litt off topic:

Det er ganske gunstig å lease elektriske varebiler hvis det er så vanskelig å bestemme seg. Klarer du deg med 2-3 seter så er dette billig og veldig ukomplisert mens man venter på å bli "sikker":

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77125318

Kristian O

Har vært inne på tanken, men 2- 3 seter er for lite. Minimum er 4.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

ladov

Du bør vel fortsatt vente til messa i Paris er over?

Skulle jeg kjøpt bil akkurat nå hadde jeg gått for en Zoe med 41kWh batteri, skulle tro den taper seg mindre i verdi fremover enn 20+kWh-modellene.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kristian O

Sitat fra: ladov på mandag 03. oktober 2016, klokken 17:52
Du bør vel fortsatt vente til messa i Paris er over?

Skulle jeg kjøpt bil akkurat nå hadde jeg gått for en Zoe med 41kWh batteri, skulle tro den taper seg mindre i verdi fremover enn 20+kWh-modellene.. ;)
Ja, var tenkt til det. Med tanke på kun rekkevidde er Zoe nok det beste kjøpet, og er enig i at den bør tape seg mindre. Men vi liker den ganske enkelt ikkje, samt at hjernen til en eller annen må ha avspasert når de bestemte seg for 22kW "hurtiglading" på en bil med så stort batteri. Virker som at de har leigd inn noen fra Ford eller MB når dette vart bestemt  :-\
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

ladov

Dra til Nederland og kjøp en 43kW-modell der. Så importerer du den til Norge og søker om momsrefusjon fra nederlandske myndigheter. :D

For øvrig er jeg helt enig at det er dårlig å ikke selge 43kW-modellen her men når de først har sørget for at 43kW-laderne blir borte så har de kanskje ikke mage til å gjøre om på den dårlige beslutningen enda en gang?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

stian234

Vurderer brukt Nissan Leaf, mest sannsynlig 2014+(Kommer det noe bra på finn.no som er eldre tar jeg det). Bør jeg vente til årsskifte før jeg går til innkjøp?
Venter i det minste til nye priser fra Nissan legges ut og kanskje gir noe utslag på bruktbil marked.

Er prisantydningene til https://www.kvdnorge.no/ reelle? Da synes jeg det ligger veldig mye overpriset på finn?


kodalse

kvdnorge ble omtalt i en tidligere tråd her.
Konklusjonen var vel at den ikke er i nærheten av det virkelige liv.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

knut.aulie

Sitat fra: stian234 på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 13:44

Er prisantydningene til https://www.kvdnorge.no/ reelle? Da synes jeg det ligger veldig mye overpriset på finn?
La inn våre to biler en 2015 Soul og en 2011 ASX
Elbilen kom ut med en pris 20 tusen lavere enn den laveste prisen jeg har sett på Finn.
Dieselbilen kom derimot ca 50 tusen over det jeg regner med er salgspris i dag.

Min konklusjon er at det er viktig å ikke bare bruke denne tjenesten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Chivas

Nå bør man også ha i hodet at pris på Finn godt kan være langt unna hva den virkelig går for.

Bondeknøl

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 03. oktober 2016, klokken 14:28
Husk at hvis du en gang skal selge Zoe, er det en stor fordel om du har den portable Zap kladden. Har du wallbox blir det et mareritt å selge, da kjøper må finne en elektriker som er villig til å demontere/montere i ny garasje, med de kostnader og usikkerhetsmomenter det innebærer.
Et veldig godt poeng som er viktig å ta med i betraktningen når en kjøper bil.

S4e

Sitat fra: tomrh på torsdag 29. september 2016, klokken 20:50
Sitat fra: epsilone6 på torsdag 29. september 2016, klokken 17:04
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 23. september 2016, klokken 22:12
Revolusjonen kommer... Følg med 10.30 CET den 29. september

Er dette bilder av nye Nissan Micra som det er ventet kommer i el utgave?
Så langt er revolusjonen ved Micra at de gjeninnfører dieselmotor i den. Herregud.
Den kommer som EV også, en Nissan-sjef har allerede røpet det: "According to Gareth Dunsmore (Electric Vehicle Divisional General Manager at Nissan Europe SAS), the Micra isn't the only upcoming car that will be able to have an electric powertrain."

De har foreløbig fokusert på fossilversjonen nå første dag av Paris Motor Show. Enda flere dager igjen, kan hende EV-versjonen er neste overraskelse? Hvis ikke så kommer den nok litt senere.

Elektrifisering av en bilplattform som er beregnet på vanlig motor har jeg minimalt tro på i 2017! Det blir jo ikke bra i forhold til plattform som er kun designet for eldrift?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Elmo

Sitat fra: S4e på onsdag 05. oktober 2016, klokken 19:58
Elektrifisering av en bilplattform som er beregnet på vanlig motor har jeg minimalt tro på i 2017! Det blir jo ikke bra i forhold til plattform som er kun designet for eldrift?

Husk på at det er forskjell på bilplattform som er beregnet på fossilmotor, og bilplattform som er laget for å leveres både som elbil og fossilbil (feks eUp og eGolf(7). Men Micra en vel førstnevnte.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

knut3448

En fransk artikkel om kommende elbiler. Jeg vet ikke hvor pålitelige kilder de har, de skriver at Ampera-e leveres prioriterte markeder april 2017. Videre skal Leaf 40 kWh (?) presenteres på LA messen og leveres des2016/jan2017. Med mer.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=no&u=https://ev-sales.blogspot.fr/2016/10/upcoming-bev-arrivals-updated.html%3Fm%3D1&usg=ALkJrhiHvN0Pj_DJC72zLvG9Acvmr6AcEg

knut3448

Sitat fra: knut7 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 19:45
En fransk artikkel om kommende elbiler. Jeg vet ikke hvor pålitelige kildene er, de skriver at Ampera-e leveres prioriterte markeder april 2017. Videre skal Leaf 40 kWh (?) presenteres på LA messen og leveres des2016/jan2017. Med mer.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=no&u=https://ev-sales.blogspot.fr/2016/10/upcoming-bev-arrivals-updated.html%3Fm%3D1&usg=ALkJrhiHvN0Pj_DJC72zLvG9Acvmr6AcEg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA