Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Håkons Xadventure, søndag 06. november 2016, klokken 15:37

« forrige - neste »

Håkons Xadventure

Hjelp! Jeg skal kjøre en henger, men vet ikke hvordan jeg skal få av plastdekselet som beskytter hengerfestekrok-stedet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Tesla X90D (venter)

Øggen

Står vel i manualen? Finner den på skjermen. Trykk Controls, Settings, så er det en buttun helt nede til venstre, manual. Bla der evt??!!
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

TpGn

Flatskrujern e.l. til å løsne de to festepluggene innerst. Så er det bare å lirke fingrene under dekslet (der pluggene sitter) og dra dekselet ned. Lett som bare det når man har gjort det en gang.  :)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

frankofobia

Jeg vurderer en Model X, men ikke si meg at det er steinalderløsning på tauekroken? Må man virkelig ut å sette den på manuelt på en så moderne bil, håper jeg har sett feil og at den kommer ut automatisk slik som jeg forventer.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

jkirkebo

Sitat fra: frankofobia på mandag 19. september 2016, klokken 19:09
Jeg vurderer en Model X, men ikke si meg at det er steinalderløsning på tauekroken? Må man virkelig ut å sette den på manuelt på en så moderne bil, håper jeg har sett feil og at den kommer ut automatisk slik som jeg forventer.

Ikke noe automatisk der nei. Steinalderløsning er vel at den ikke er avtagbar i det hele tatt, manuelt avtagbar må ve minst være bronsealder ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på mandag 19. september 2016, klokken 21:36
En må da ut for å koble på henger og kontakt uansett?  :P ::)

Enig, det er da ingen stor sak å sette på hengerfestet. Hadde denne løsningen på vår gamle Touran og følte aldri den var plagsom.

Kommer Model X med 13-pins kontakt eller 7-pins? Håper på den moderne 13-pins varianten, skal nok klare å bytte på hengeren ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Håkons Xadventure

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. september 2016, klokken 22:06
En må da ut for å koble på henger og kontakt uansett?  [emoji14] ::)

Enig, det er da ingen stor sak å sette på hengerfestet. Hadde denne løsningen på vår gamle Touran og følte aldri den var plagsom.

Kommer Model X med 13-pins kontakt eller 7-pins? Håper på den moderne 13-pins varianten, skal nok klare å bytte på hengeren ;)
Den kommer med 13 pins.

Tesla X90D (venter)

Håkons Xadventure

Sitat fra: TpGn på søndag 18. september 2016, klokken 18:56
Flatskrujern e.l. til å løsne de to festepluggene innerst. Så er det bare å lirke fingrene under dekslet (der pluggene sitter) og dra dekselet ned. Lett som bare det når man har gjort det en gang.  :)
Takk! Det var det som måtte til.

Syntes det er en utrolig merkelig løsning. Lurer på hvor mange ganger jeg kan gjøre dette før den plastikdingsen ødelegges. Må da huske på å både ha knebeskyttere, arbeidstøy og verktøy for å få på kroken. Ikke helt den mest elegante løsningen. Gruer meg til vinteren med snø og is i det hele.

Vel, når jeg har verdens desidert beste bil så er det kanskje en liten pris. Så er det kanskje bra og ha én ting som kan bli bedre når jeg må bytte den inn i en ny om noen år.

Tesla X90D (venter)

Håkons Xadventure

Sitat fra: Øggen på søndag 18. september 2016, klokken 15:00
Står vel i manualen? Finner den på skjermen. Trykk Controls, Settings, så er det en buttun helt nede til venstre, manual. Bla der evt??!!
Leste og leste og ringte Tesla nødnummer og lette på YouTube og Internett. Det var den gamle - går det ikke med makt, så bruk mer makt - løsningen som funket.

Tesla X90D (venter)

Øyvind.h

En må da ut for å koble på henger og kontakt uansett?  :P ::)

Jeg har hatt begge deler. Både jernklump som skal festes manuelt bak et plastdeksel (på en Golf for 12 år siden), og elektrisk hengerfeste som kommer frem ved å trykke på en bryter (Passat for 5 år siden).
Ingen tvil om hva jeg foretrekker. Spesielt morsomt når det er møkkete, dekselet sitter litt fast, jernklumpen setter seg fast osv.

Når bilen er ren, bakken er tørr og fin og det er lyst ute går det ganske greit å montere jernklumpen. Når bilen er noen år gammel, møkkete, bakken er skitten og det er mørkt er jobben alt annet enn morsom :) Spesielt når den skal demonteres og har satt seg fast....

Men ville jeg hatt demonterbar jernklump istedenfor intet hengerfeste på S``en? Definitivt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Dette her e nokke som definnitivt ikkje e bra gjennomtenkt.

He kontakt med et tysk firma som produsera elektriske hengerfeste. Dei forhøre seg om dei he en type som kan bygges om, eller det e mulig å designe et nytt til Tesla MX.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Epleskreller

Noen erfaringer med vasking av området bak plastdekselet? Ser for meg at det blir ganske stygt etter litt hengerkjøring.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA