Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel til Think City

Startet av elektrolux, lørdag 13. november 2010, klokken 20:13

« forrige - neste »

elektrolux

På et år har økningen vært på 17% grunnet letter tilgang på bilene.

Kun Monacco har flere Elbiler enn Norge.

Det sies videre at insentivene på sikt kan fases ut på en forutsigbar måte.

Spør du meg er dette en effektiv måte å begrense veksten allerede til neste år. >:(

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 06:43
På et år har økningen vært på 17% grunnet letter tilgang på bilene.

Kun Monacco har flere Elbiler enn Norge.

Det sies videre at insentivene på sikt kan fases ut på en forutsigbar måte.

Spør du meg er dette en effektiv måte å begrense veksten allerede til neste år. >:(



Jeg klippet den repotasjen og grunnen til at vi tok med (insentivene på sikt kan fases ut på en forutsigbar måte.) var for prøve å påvirke politikerene til en forutsigbar utfasing av dagens ordning. Slik at forbrukerene kan planlegge sine innkjøp og vite hva de har å forholde seg til. Alternativet er at ordningene plutslig fases ut og forbrukerene sitter med skjegget i postkassen og føler seg lurt. Alle vet vel at før eller siden må ordningen fases ut.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 06:43
Kun Monacco har flere Elbiler enn Norge
Vi snakker vel her om - i forhold til folketallet?
Med alle de elektrifiserte Italienske byene som er tema for studieturen til Hans HK og co, så må da vel Italia ha flere elektriske kjøretøyer enn Norge (totalt) ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: 2EL på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 14:21
Alle vet vel at før eller siden må ordningen fases ut.

Hvorfor er dette en vedtatt sannhet?

OK momsen er jeg enig i ikke kan ha nullsats i all evighet, men årsavgift, og bompenger ser jeg ingen grunn til at Elbiler noensinne skal betale. Gratis parkering er et byfenomen, og bør også bestå. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 15:45Gratis parkering er et byfenomen, og bør også bestå. 

Gjerne for meg... ;D men er dette fornuftig og realistisk om den dagen kommer at eksempelvis over 50 % av bilene er elbiler?

Blir vel ikke mye effektivt for bussene i kollektivfeltet heller om 300.000 elbiler i Norge (i steden for 3000 som i dag) fortsatt skal få bruke kollektivfeltet?

Angående kollektivfeltet har jeg for min del en liten kjepphest mht taxi  ;D  Taxisjåfører som kjører elbil (ja vi har noen ytterst få av disse i Trondheim :D ) bør jo alltid få ferdes i kollektivfeltet. Men hva med diesel- og bensintaxier? Joda, jeg skjønner at det ville gjøre jobben deres veldig mye vanskeligere... med mindre de skiftet til elbiler med hurtiglading ;D 

Nå kan vel noen mistenke meg for å ha et horn i siden til taxiene, men egentlig ikke. Jeg blir imidlertid litt sur når de står og går på tomgang på holdeplassene sine med motoren i gang i halvtimer i strekk. Det ser jeg ganske så ofte her i Trondheim i alle fall. Særlig på vinteren. De kan da montere Webasto, Eberspacher etc om man vil ha det varm inni bilen når man står i ro. Jeg har sett noen som har det, men langt fra alle.

Om det er hensynet til miljøet som er avgjørende så er det ikke så enkelt mht til taxi det heller. Joda... det begrenser kanskje privatbilene noe, men faktisk så er vel kjørelengden taxiene tilbakelegger til dels betydelig større (henting og retur etterpå) enn den faktiske avstanden personen som skal fraktes kunne kjørt selv (med en elbil ;D )  Om man hadde miljøet som eneste argument mht kollektivfeltet burde elbilene (både elbil taxi og ikke taxi) vært prioritert før bensin- og dieseltaxier  ;)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

AntiRegreim

Sitat fra: Helge på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 16:21Jeg blir imidlertid litt sur når de står og går på tomgang på holdeplassene sine med motoren i gang i halvtimer i strekk. Det ser jeg ganske så ofte her i Trondheim i alle fall. Særlig på vinteren. De kan da montere Webasto, Eberspacher etc om man vil ha det varm inni bilen når man står i ro.
Sverige har i flere evigheter hatt generelt forbud mot tomgang lengre enn 2 minutter. Totalt uforståelig at det samme ikke for lengst
er innført i Norge!

cra

Sitat fra: AntiRegreim på onsdag 27. oktober 2010, klokken 11:22
Sitat fra: Helge på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 16:21Jeg blir imidlertid litt sur når de står og går på tomgang på holdeplassene sine med motoren i gang i halvtimer i strekk. Det ser jeg ganske så ofte her i Trondheim i alle fall. Særlig på vinteren. De kan da montere Webasto, Eberspacher etc om man vil ha det varm inni bilen når man står i ro.
Sverige har i flere evigheter hatt generelt forbud mot tomgang lengre enn 2 minutter. Totalt uforståelig at det samme ikke for lengst
er innført i Norge!

Enig!  Det oppfordres riktignok til å begrense tomgangskjøring i fergekøene her på Sunnmøre, men det er ikke *forbudt". Rart at det ikek har vært slik lenge, med tanke på hvor ivrige politikerne er etter å innføre ulike andre og mye mer idiotiske forbud og påbud.

Hver gang jeg ser en tom bil som går på tomgang så håper jeg noen kommer og knabber den.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

AntiRegreim

#7
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 15:45
Sitat fra: 2EL på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 14:21
Alle vet vel at før eller siden må ordningen fases ut.
Hvorfor er dette en vedtatt sannhet?
Det er vel mer en sannsynlig spådom enn en "sannhet".




Elmo

Sitat fra: AntiRegreim på onsdag 27. oktober 2010, klokken 11:22
Sverige har i flere evigheter hatt generelt forbud mot tomgang lengre enn 2 minutter. Totalt uforståelig at det samme ikke for lengst er innført i Norge!
Forbudet mot tomgangskjøring er regulert i Trafikkreglenes § 16:

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødvendig utslipp av røyk eller gass.

2. I eller ved bebyggelse skal kjørerute, fart og kjøremåte avpasses slik at ingen forstyrres unødvendig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

AntiRegreim

Sitat fra: Elmo på onsdag 27. oktober 2010, klokken 13:28
Forbudet mot tomgangskjøring er regulert i Trafikkreglenes § 16:

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødvendig utslipp av røyk eller gass.
Dette er en sovende bestemmelse. Bare den idiotiske og motorfiendtlige vidt utbredte praksissen med å la motoren gå på tomgang mens rutene skrapes for is, beviser dette. Samme gjør alle drosjene og bussene som knaller og går på tomgang i evigheter.

Noen som er blitt eller kjenner til noen som er bøtelagt for unødvendig tomgang?
Dette i motsetning til alle som bøtelegges for ulovlig parkering eller for å kjøre 10 km over fartsgrensen.

Elmo

Sitat fra: AntiRegreim på onsdag 27. oktober 2010, klokken 18:53
Dette er en sovende bestemmelse.
Er vel sant det ja.  I 2007 skrev Dagsavisen følgende:
"Så langt har bilistene sluppet ustraffet fra å stå på tomgang, fordi politiet ikke har prioritert denne oppgaven. Men nå har Politidirektoratet gitt klarsignal til at håndhevingen av regelverket kan overføres til Oslo kommune. Vi skal greie denne oppgaven også, forsikrer trafikksjef Per Morstad"
De greide det vel like bra som Politiet :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA