Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kampanjepris på Reva (94k). Godt kjøp?

Startet av Erland, lørdag 13. november 2010, klokken 08:40

« forrige - neste »

elektrolux

Baltor sin hengebane brukes bl.a i Sydney Australia, og så ut til å fungere glimrende.

Tror cluet er at vi trenger flere tilbud. Vi vil aldri få alle til å ta buss, eller tog, eller Elbil, eller hengebane, men får vi en løsning som fungerer bedre enn den tradisjonelle bilen for den enkelte, vil den på enkelte reiser bli foretrukket.

Mange land praktiserer fri kollektivtransport i en eller annen form. Kanskje noe så kontroversielt som det i et land som ser seg blind på avgifter er en ide'?

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jornheim

#16
Flere hengebaner: det amerikanske sky trolley project (animation).
I denne video ses også to "gamle" hængebaner: På minute 2:11 Wuppertal/Tyskland (i drift siden 1901!) og på minute 2:42 Shonan/Japan (i drift siden 1970).

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

hens

Da må løsningen bli en "Beamwaykollektivtrikk". En trikk som henger over trafikken i en skinne.
Dette er forsøkt i Seattle, endel av skinnene er der fortsatt.

I Santa Barbara kjører det elbusser i sentrum etter samme prinsipp som på Hamar, putt på en quarter og bli med noen hundre meter.
Med ladestasjon i enden og flatt terreng virker det utmerket med nicadbatterier.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Kul sak. Man kan jo sett opp disse lade krokene på enkelte bussholdeplasser så kan disse bussene ha lang rekkevide ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

hens

#20

"Trolleybusser har flesteparten av ulempene til bybane (låst trase, må bygge kostbar kjøreledning) og busser (dårlig komfort, lav kapasitet, problemer når det er glatt) og kun en av fordelen til bane (kan gå på strøm)."

Dette blir direkte feil.
Trolleybuss kan kjøre på vanlig vei, og med moderne batterier kan en kjøre langt uten "dyre" kjøreledninger. Dessuten kan "Låst trase" også benyttes av andre, fordi det ikke er skinner der. Legger en strømledningene litt over 4 meter over bakken kan alle benytte traseen der dette er ønskelig.  Det er ingen forskjell på evnen til å ta seg frem på glatt føre, da driften kan bli mykere enn en dieselbil, det samme med vektfordeling.
Og hvorfor skulle kapasiteten bli mindre? Du får en STOR batteripakke om en sikfter ut en bussdieselmotor/gearkasse med et elektrisk drivverk.

(Fredrikstadområdet ville være ille bra for elbuss, med små høydeforskjeller og relativt tett bebyggelse og begrensede avstander.) ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA