Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tips til kjøp av bil

Startet av Sebass, torsdag 03. november 2016, klokken 16:10

« forrige - neste »

Sebass

Yo!

Fikk min vakre grå i3 på tirsdag som er min første elbil. Kost meg masse og elsker masse duppeditter, dog alt er nesten hakket for enkelt! Føler meg også ganske slevsikker på at Sandvika-Stavern skal gå tilogmed i sterk motvind!

"Men" jeg merket at jeg ikke får fartsgrenser og lignende i dæsjbord noe jeg har sett ofte på review på youtube. . Regner med at det har med at jeg ikke kjøpte med Connected Drive?

Ser at jeg kan kjøpe det for 3000kr gjennom bilen. Verdt det? Er ikke helt sikker, da det mest avanserte jeg har hatt i en bil noen gang var.. Eh.. handsfree, og er ganske godt vandt uten :)

Kan man lese SMS osv gjennom idrive med connected drive?
BMW i3 94Ah (2017)

masae

Fartsgrenseinformasjonen får du om du har tilvalget 5AT Driving Assistant Plus på bilen din. Er den bestilt uten 5AT hjelper det ikke å bestille Connected drive.
Bilen bruker kameraet i frontruten for å lese skilter du passerer kombinert med data fra GPS (der det ikke er skilter å lese av) for å vise deg gjeldende fartgrense i dashbordet.

Biler uten 5AT har vel ikke kameraet som bla. brukes til å lese av skiltene installert.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

hELgenen

Ja si det - jeg har det visstnok i bilen min, men må innrømme at jeg faktisk ikke aner hva slags nytte jeg måtte ha av dette. Fikk opp noe værmeldinger og slikt når jeg var inne der og tuklet, men apper er jo mye bedre på mobilen så skjønner ikke helt poenget med disse "trege" 3G appene. Jeg vet ikke om denne BMWi remote appen som jeg har på mobilen er en del av dette - vil nesten anta det fordi den eneste nytten jeg har er nettopp denne at jeg kan stille inn lading og sjekke om jeg har låst dører mm. Parkeringsassistent, kanskje den er en del av det? Uansett - har hatt parkeringsassistent på flere biler og har det også på denne - aldri brukt det.  Det er altså kun remote appen (gitt at dette er en del av connected drive) jeg har hatt nytte av - og spesielt til vinteren tror jeg det kan være kjekt å styre forvarming av bilen.

Klykken

Appen (BMW iremote) gir deg tilgang til bilen uansett hvilken utstyrskombinasjon du har.
Appene du kan ha i bilen er jo litt gimmick. Den mest nyttige er busstidene for stedet du er i..................... ;D ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

hELgenen

Sitat fra: Klykken på fredag 16. september 2016, klokken 08:03
Appen (BMW iremote) gir deg tilgang til bilen uansett hvilken utstyrskombinasjon du har.
Appene du kan ha i bilen er jo litt gimmick. Den mest nyttige er busstidene for stedet du er i..................... ;D ;D

Takk - da vet jeg sannelig ikke hva slags nytte jeg har av denne connected drive - når jeg googler på dette og ser på bmw siden så kommer jeg ikke til en lettfattelig liste av funksjoner som leveres gjennom denne servicen - det ligger en haug med reklamevideoer der som hinter til fjernstyring av bilen, men dersom dette ikke er en del av det - da lurer jeg faktisk på hva jeg får (kom gjerne med punktliste dersom noen har)
PS. Busstider - det går ikke noe buss her.............

Klykken

Jeg aner ikke hva det er. Trodde jeg måtte ha det for å få muligheten til mobilstyring av bilen da jeg bestilte, men det var altså feil.
Jeg baserte det på samme info som det du har funnet om det på BMWs sider for deres fossilbiler, om jeg ikke husker feil.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

hELgenen

Sitat fra: Klykken på fredag 16. september 2016, klokken 08:17
Jeg aner ikke hva det er. Trodde jeg måtte ha det for å få muligheten til mobilstyring av bilen da jeg bestilte, men det var altså feil.

Da trodde vi det samme..........
Mulig dette er er tilvalg selgerene bare dytter på kundene sine og som BMW tjener litt ekstra kroner på.
Jeg ba ikke spesifikt om dette - fikk aldri noe informasjon om dette og da jeg spurte om dette så fikk jeg
vel svar om at dette mer eller mindre er "standard" tilvalg på alle bilene, så dette måtte jeg ha......
Det verste er vel egentlig at BMW ikke på en lettfattelig måte på nettsidene sine lister opp funksjonene du får med denne servicen - isteden blir en møtt med masse "feelgood" reklame vedrørende appene der en blander inn dette med fjernstyring av bilen........Jeg synes i alle fall ikke det er lett å finne ut av............

Sebass

Jeg har appstyring av bil, men ikke cpnnected drive.. så da tenker jeg at jeg sparer de 3000,- til noe annet
BMW i3 94Ah (2017)

turfsurf

iRemote og Connected Drive appen har nå blitt slått sammen til "BMW Connected". Anbefales for de som ikke har prøvd den.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Pit

Sitat fra: Klykken på fredag 16. september 2016, klokken 08:03

Synes det er veldig greit å ha værmelding for neste 3 dager oppe på høyre side på skjermen sammen med klokke.
Har den som fast widget på split screen skjermen.
Har også innstillt en av knappene på dashbordet til å switche til nedbørsradaren ved behov. Gull verdt når man er på vei til golfbanen for å se om paraplyen kan legges igjen i bilen! :)

Klykken

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. september 2016, klokken 10:02
iRemote og Connected Drive appen har nå blitt slått sammen til "BMW Connected". Anbefales for de som ikke har prøvd den.
BMW Connected-appen er fra januar på Android, og var kun for å laste inn data fra siste kjøretur sist jeg prøvde den.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Hva syns du er bedre med BMW Connected appen?

Jeg syns den gir mindre synlig informasjon enn iRemote appen, og mindre nyttig av den grunn.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

JorgenM

Ny BMW Connected for Android kommer i oktober (ikke Norge fra dag 1).
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Milo

Man må ha connected drive for å kunne kontrollere Spotify på telefonen.

turfsurf

Sitat fra: Sungrazer på fredag 16. september 2016, klokken 10:42

Hva syns du er bedre med BMW Connected appen?

Jeg syns den gir mindre synlig informasjon enn iRemote appen, og mindre nyttig av den grunn.

Har mulighet til å stille inn preconditioning, henter lokasjoner fra kalender, og har innebygd navigering som kan sendes direkte over til bilen bl.a. Gjelder iPhone. Synes og designet er bedre.

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA