Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av Teslanewbie, torsdag 03. november 2016, klokken 09:10

« forrige - neste »

Teslanewbie

First Look: How Tesla's Autopilot Camera Captures Accident Video
These images prove that if your car has a Mobileye camera installed, chances are it's recording




http://www.thedrive.com/tech/5180/first-look-how-teslas-autopilot-camera-captures-accident-video?xid=the-drive_socialflow_facebook
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Spurte teknikeren på Tesla om dette. Det er ingen i Norge som får ut bildene var svaret.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Hva med snuten, satans vegvesen, millitæret, amerikanske myndigheter, Høyesterett og, ikke minst, Mr. Robot?

Jeg tror ikke dette er helt greit, for å være ærlig
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cairnz

Hvis man ikke synes det er greit så er det jo bare å selge bilen, eller koble av hele ADAS-systemet.
Elbilist

lunitiks

Ok, hvis dette stemmer så kan det jo forsvares:


SitatIn most Tesla crashes, then, crash footage exists. It's not great resolution, but it's good enough for government work. "It has to send these messages over the CAN bus very quickly to save them from the camera to the MCU," Hughes explains, "so they have to be dumbed-down resolution so that they can actually make it to the MCU before anything bad happens to it in a crash." This transfer seems to be triggered whenever the airbags deploy, and "takes some amount of time," he says — in his estimation, probably "about 20 seconds." So, for the May Autopilot fatality in Florida, which left the Model S roofless, the crash footage probably didn't make it to the MCU.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Bekymrer meg ikke. Myndigheter får nok ikke ut dette ved  potensielle fartsovertredelser  osv. No problem  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

amund

Du vil at bilen skal kjøre sjøl, men du vil at den skal gjøre det i blinde?  ???
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

satheesh.net

 :-X

<fredagsrant>
Hvis folk er så utrolig redde for overvåking av hvor dere ferdes, anbefaler jeg denne bilen.

Fra spøk til (litt mer) alvor; da kan man legge fra seg mobilen, kutte ut Facebook og Google i samme slengen.

Enda litt mer alvor; selg bilen og kjøp en som ikke er bygd av folk som støtter AI utvikling og et førerløst samfunn.
</fredagsrant>

God helg folkens! ;)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Jeg trodde dette prinsipielt handlet om recording og arkivering av footage fra biler uten at vi som eiere har samtykket i dette (eller engang visste om det), ikke om autopilot i det hele tatt. Det ville i så fall blitt som enhver annen overvåkingsdiskusjon og jeg anbefaler folk å lese litt på datatilsynets nettsider om de etiske aspekene ved dette.

Men som sagt, hvis det stemmer at opptakene initieres av airbag deploy må det være greit i utgangspunktet, selv om jeg gjerne skulle ha fått denne opplysningen før kjøpet. Ikke at det i så fall hadde påvirket min kjøpsbeslutning men jeg skulle likt å vite det på forhånd. Som feks hvis mobilkameraet eller webkameraet på PCen min i stillhet sendte opptak til Apple/Microsoft uten min kjennskap, ved feks brann, pistolskudd eller andre parametere som normalt er ensbetydende med en faresituasjon. (Litt "off" eksempler men det var det jeg kom på i farta)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TRM

Sitat fra: lunitiks på fredag 16. september 2016, klokken 16:41
Jeg trodde dette prinsipielt handlet om recording og arkivering av footage fra biler uten at vi som eiere har samtykket i dette (eller engang visste om det), ikke om autopilot i det hele tatt. Det ville i så fall blitt som enhver annen overvåkingsdiskusjon og jeg anbefaler folk å lese litt på datatilsynets nettsider om de etiske aspekene ved dette.

Men som sagt, hvis det stemmer at opptakene initieres av airbag deploy må det være greit i utgangspunktet, selv om jeg gjerne skulle ha fått denne opplysningen før kjøpet. Ikke at det i så fall hadde påvirket min kjøpsbeslutning men jeg skulle likt å vite det på forhånd. Som feks hvis mobilkameraet eller webkameraet på PCen min i stillhet sendte opptak til Apple/Microsoft uten min kjennskap, ved feks brann, pistolskudd eller andre parametere som normalt er ensbetydende med en faresituasjon. (Litt "off" eksempler men det var det jeg kom på i farta)
Du tenker på de situasjonene hvor Apple/ Microsoft kunne ha risikert å måtte stå til ansvar for feks brann, pistolskudd eller andre parametere som normalt er ensbetydende med en farestituasjon? ;)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

lunitiks

Var det et argument i en eller annen retning?  ;)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TRM

Sitat fra: lunitiks på fredag 16. september 2016, klokken 20:40
Var det et argument i en eller annen retning?  ;)
Det står du fritt til å tolke i hvilken retning som helst. ;)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA