Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av bno, onsdag 02. november 2016, klokken 16:16

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: olemorten76 på tirsdag 20. september 2016, klokken 10:02
Og hvis du gjetter (som du gjerne må gjøre, det er jo et diskusjonsforum) bør det komme litt tydeligere frem.

Selv mener jeg at hans henvisning til designskissene av Model 3 tilsier både at han ikke hadde noen bedre kilder, og at det ikke var så
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 20. september 2016, klokken 10:09
Seriøst?  ;D
ment ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Hehe. Vi får nesten vente å se. En løsning på "display foran føreren"-problemet kommer nok uansett.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

eha

Minner litt om den japanske bilen i Cannonball Run  ;D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

lunitiks

Elon har brukt fraser som "super next level" og "space ship" så her må det være lov å fantasere. Jeg tviler i alle fall sterkt på at det blir en klassisk HUD. Blir det HUD i det hele tatt må den bli rimelig innovativ og snasen. Men prisløftet setter noen interessante begrensninger så det blir utrolig spennende å se hvordan M3 blir
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

N00b

Om du har sett i cockpiten på et romskip så er ikke det noe å trakte etter i en bil. Så mange brytere og sikringer det tar år å bli kjent med det

cstromme

Sitat fra: N00b på onsdag 28. september 2016, klokken 07:38
Om du har sett i cockpiten på et romskip så er ikke det noe å trakte etter i en bil. Så mange brytere og sikringer det tar år å bli kjent med det

Ikke i Elon sitt skip.

http://www.spacex.com/dragon
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Myrvang

Mr. Musk la jo ut en config-side der man kunne velge spaceship eller noe. Så noen spennende nyheter dukker nok opp.

Noen som vet noe mer on del 2 av presentasjonen?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

knut.aulie

Som de fleste er inne på så trengs det noen konkretiseringer på del 2. Levering er det essensielle!

Jeg er definitivt en kjøper av Modell 3, men ønsker ikke å være i en Modell X situasjon (ukjent lang ventetid). Et annet viktig spørsmål er hva prisen blir når en legger til de options som er "nødvendig " (SC, hengerfeste mm).

Før den tid har jeg allerede bestilt Ampera-e, for meg blir det ikke valg mellom Modell 3 og Ampera-e, men mellom Modell 3 og hva som er tilgjengelig når den kommer (Nissan IDS , Q6 eller lignende)


Sent from my iPhone using Tapatalk

zbk

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:43
Før den tid har jeg allerede bestilt Ampera-e, for meg blir det ikke valg mellom Modell 3 og Ampera-e, men mellom Modell 3 og hva som er tilgjengelig når den kommer (Nissan IDS , Q6 eller lignende)

Samme her. Ønsker av hele mitt hjerte at Tesla starter levering til fornuftig tid og med en kvalitet som ikke ødelegger opplevelsen for kundene. Før >100kW-lading er praktisk mulig for andre bilmerker vil dette kunne oppveie mye, men de har nok bare et begrenset tidsvindu på noen få år før de får skikkelig konkurranse fra resten av feltet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kjølholdt

det er jo dette  elon vil, mest mulig konkurranse fra resten av bilprodusentene
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ladov

Støtter den, Elon vil nok ha mest mulig konkurranse men jeg er spent på om konkurrentene gidder å bevege seg noe særlig før Tesla er atskillig mer plagsomme enn i dag. Med andre ord, ikke før Model 3 produseres i *store* antall.

Dynamikken rundt dette er interessant. Selv med 500k Teslabiler i året så kan fortsatt 99% av det globale nybilmarkedet være fossilt. Mye avhenger av om/når en av de store bestemmer seg for at tiden omsider er kommet for å gå elektrisk. Jeg er litt redd for at bilmessa i Paris er betegnende, de satser akkurat nok til å ikke bli helt akterutseilt. Mye fine konsepter men så langt kun *to* modeller med ok rekkevidde som kan leveres i nær fremtid.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

bno

Skal ikke være vanskelig på en dag som denne med mulighet for fullspekka M3, men hadde håpet på at vi ikke vannet ut tema. Håper dere er enig?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA