Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av bno, onsdag 02. november 2016, klokken 16:16

« forrige - neste »

bno

Nå er vi vitne til at GM med sin B/Ae har presentert en bil som ser bra ut og har elngre rekkevidde enn tidligere TMS/60. Dette siste som en positiv overraskelse. I mellomtiden etter visning a TM3 har T uttalt at de vil komme med en del to av presentasjonen inneværende år. Det har ryktes, men dementert av T at TM3 ville bli vist på Paris utstillingen. Nå som vi har en konkurrent med et langtrekkende (uten T i fronten) alternativ i BEV klassen vil dette kunne stjele oppslutning om model 3.

Hva mener vi at vi kan forvente i del 2 av presentasjonen og når antar vi at denne ville kunne finne sted? Bør Tesla nå komme på banen raskt med noe mer enn det som er fremmet i reveal 1?

Her en link som kan tjene som en innledning: https://cleantechnica.com/2016/04/04/whats-to-come-in-part-2-of-tesla-model-3-reveal/

I denne tråden bør man forsøke å legge mindre vekt på personlige utstyrspreferanser og heller forsøke å få frem hva TM3 må bli i forhold til konkurrenter og da er også T sine egne biler med i vurderingen.

Viktig spørsmål er - når må T ta opp hansken å vise mer av TM3 enn til nå ift. at produsenter ser ut til å "puste dem i nakken" for det er ikke tvil om at det etter Ae informasjonen vil alle produsenter nå ta fram tegneblokka i mer seriøse henseender.

Link til en produsent som her viser frem in versjon av AP
http://www.dn.no/etterBors/2016/09/14/2149/Teknologi/klar-for--slippe-rattet

Designet skulle være ferdig i juni:
http://www.teslacentral.com/part-two-model-3-unveiling-coming-later-year-design-be-finished-6-weeks

Edit: Har valgt vekk egen synspunkter i denne omgang, men HUD, AP står sentralt.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Espen Hugaas Andersen

Jeg forventer informasjon rundt:

- HUD (eller noe lignende)
- Batteriopsjoner
- Nesten produksjonsklart interiør
- Ytelsestall og rekkevidde for toppversjonen

Autopilot 2.0 tror jeg kommer senere i en egen presentasjon. Prising tror jeg kommer mye nærmere leveransene, kanskje juni 2017.

Jeg forventer at del 2 kommer ca desember, og jeg tror den er upåvirket av Bolt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mazzbot

Forventer å vite om det du skrev Espen pluss :

- er Gigafactory I rute ?
- leveringstid
- mer info om lading , 11kw ? 16.5 kw ? Hva med en 16A CEE adapter I tillegg til blå og rød som er nå
- interiør
- sc betaling , pay on go eller engangs betaling

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: bno på torsdag 15. september 2016, klokken 07:40
I mellomtiden etter visning a TM3 har T uttalt at de vil komme med en del to av presentasjonen inneværende år.

Har de det?
Ja, er klar over at de har uttalt at det vil komme en del to av presentasjonen.
Ja, er klar over at de har uttalt at det vil komme en "event" til dette året.
Nei, jeg har så langt ikke sett en bekreftelse av at disse to nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre. Det er også snakk om en "AP event", og denne tror jeg (litt usikker dog) at skulle være inneværende år.

Merk - jeg sier ikke at det ikke vil skje i år, kun at Tesla så langt jeg har fått med meg ikke har bekreftet - eller avkreftet - dette. Og ja, håper jo på en måte at dette skjer så fort som mulig - jeg vil vite! ;) - på den annen side, jo nærmere produksjonsstart dette skjer, jo sikrere kan vi være på at det som vises vil være det som produseres.

Sitat fra: bno på torsdag 15. september 2016, klokken 07:40
Bør Tesla nå komme på banen raskt med noe mer enn det som er fremmet i reveal 1?

Akkurat nå føles det slik ja. Det kommer garantert til å være mange reservasjons-holdere som nå kommer til å "snuse" på Bolt/Ampera-e - meg inklusive, og mange vil nok velge den nå fordi de dels enda ikke vet nok om hva Model 3 kommer til å bli, og dels fordi man må vente minst ett år til på Model 3 enn en Bolt/Ampera-e. Derfor bør de snart så folk kan ta ett mer informert valg mellom disse bilene, og dels for å holde "Model 3 fristelsen" i live i folks bevissthet så det blir lettere å vente. :)

Men må si at jeg ikke forventet at del 2 ville komme før mars/april neste år, men nå mer åpen for at de slipper mer informasjon alt i år. November er vel en typisk "Tesla slipp måned"?

Ut over dette er jeg helt enig i det Espen skrev over her, pluss en mer presisert rekkevidde på basismodellen og nærmere informasjon om hvordan SuC nett-tilgangen for Model 3 blir. Men kanskje SuC betalingsendringene vil være generelle og vil kreve en egen event/blogg/presse-release for seg selv?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Blir ingen HUD, men justerbart feste til flatskjerm
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: lunitiks på søndag 18. september 2016, klokken 17:14
Blir ingen HUD, men justerbart feste til flatskjerm

Slik at du kan bruke skjermen som hud tenkte du på?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

JorgenM

Gjennomsiktig skjerm, baserer du det på skissen oppe til høyre på det bildet? :)
Høres lite sannsynlig ut..

Ble litt interessert i denne da jeg ser den får krok som alternativ :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

olemorten76

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:58
Stalltips
Regner (ikke) med du har noe kilder til disse stalltipsene dine. Og hvis du gjetter (som du gjerne må gjøre, det er jo et diskusjonsforum) bør det komme litt tydeligere frem.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA