Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?

Startet av seidl, onsdag 02. november 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

seidl

Kom over dette. Kan jo være en liten pekepinn på hva som kommer på ampera-e  :)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Ipadjove

Jepp :)
'Line keep assist', er det typisk slik som Tesla som holder bilen mellom linjene, eller varsler den bare? Noen som vet?

nr1rayner

Ligger en video under tråden pressrelease.
Såvidt jeg husker/forstod skulle den vel faktisk styre bilen ja, men da som en ping-pong ball, så den går vel ikke aktivt inn for å holde bilen sentrert i fila, bare forhindrer å krysse den..

Men, det kan jo komme oppdateringer der også etterhvert..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Gnilre

Utstyrspakkene på Opel Ampera-e i Norge blir neppe som Chevy Bolt. Man kan regne for helt sikkert at alle de norske modellene får varme i frontsetene. For egen del del skal jeg klare meg med enkleste utgave dersom jeg kan velge Takrails i tillegg. Men så har jeg erfaring med at varme i rattet er veldig fint å ha. Infotainment pakken var jo også kjekk å ha med USB-porter til baksetebarna og bedre lyd for pappa. Sikkerhetsutstyret kan jo også var trygt å få med seg. Blir jo fort full pakke når man holder på slik.

Kjøpte en Kia Soul EV med fullt utstyr og mener tillegget da var på ca 30.000 over basisutgaven. Er det ikke verre for Ampera-e, blir det vel helst å krysse av for det meste på Ampera-e.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

knut.aulie

Hadde vært greit å kunne velge alt unntatt skinn. Når en er blitt vant til vifteventilerte seter er det vanskelig å ikke ha det [emoji849]

Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

Prøvde idag en Ioniq Hybrid med viftekjølte seter. Det var fine greier. Håper selv på at man kan få glass soltak aller helst panorama tak. Ja, i tilegg til Premium m.v. blir nok full spekk her tenker jeg.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Stikkkontakt

Ser ikke ut som det er mulig å få den med adaptiv cruise. Da skal jeg ikke ha Ampera-E.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Ipadjove

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 15. september 2016, klokken 01:39
Ligger en video under tråden pressrelease.
Såvidt jeg husker/forstod skulle den vel faktisk styre bilen ja, men da som en ping-pong ball, så den går vel ikke aktivt inn for å holde bilen sentrert i fila, bare forhindrer å krysse den..

Men, det kan jo komme oppdateringer der også etterhvert..

Takk! Ja da er der ivertfall håp om at ting kan bli bedre kanskje :)

DagfinnN

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 15. september 2016, klokken 19:12
Ser ikke ut som det er mulig å få den med adaptiv cruise. Da skal jeg ikke ha Ampera-E.
Det kan vel ikke være sant at den kommer uten det?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

knut.aulie

Ser absolutt ikke ut som Bolt har det.

Skjønner ikke helt hvorfor så mange ser på akkurat dette som det avgjørende utstyret. For meg faller det i kategorien "kjekt å ha"

turfsurf

På langtur er ACC ett må ha i.m.o. Har hatt det på samtlige biler de siden 2008. Så kan man jo diskutere om Ae er en langtursbil (ikke Oslo - Bergen, men Oslo - Paris/Kirkenes).

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

DagfinnN

Etter å ha brukt dette på min 2. bil en god stund, er jeg helt uenig. Både jeg og min kjære bruker dette hele tiden. Utrolig avslappende å kun holde i rattet og vite at bilen reagerer mye raskere enn meg om noe spretter ut i veibanen. I tillegg så beskytter den meg mot fartsbot pga sløveri.
Veldig vanedannende og er et skikkelig minus om Opel a ikke har dette.
Faktisk fungerer dette absolutt best i køkjøring til/fra jobb. Det er jo så kjedelig.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Nickelilltroll

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 15. september 2016, klokken 20:07
Etter å ha brukt dette på min 2. bil en god stund, er jeg helt uenig. Både jeg og min kjære bruker dette hele tiden. Utrolig avslappende å kun holde i rattet og vite at bilen reagerer mye raskere enn meg om noe spretter ut i veibanen. I tillegg så beskytter den meg mot fartsbot pga sløveri.
Veldig vanedannende og er et skikkelig minus om Opel a ikke har dette.
Faktisk fungerer dette absolutt best i køkjøring til/fra jobb. Det er jo så kjedelig.

Helt enig!! ACC är vansinnigt gott att ha. Och ser man inte på det som en god sak så har man inte bruk för det eller prövat det. Kommer det inte på vår Ampera så hindrar det mig inte från köp, men blir skuffa.  ::)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

I hear you [emoji6]

Har ikke savnet dette men kunne sikkert vent meg til det

PS. Har prøvd det ....

Ipadjove

Har aldri prøvd, men det hørest ut som en flott ting å ha. Litt rart om Opel ikke har det, da de sier at de putter mye ny tegnologi i Ampera-e.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA