Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hifi eller ikke?

Startet av random4k, tirsdag 01. november 2016, klokken 12:47

« forrige - neste »

sylwester

#15
Sitat fra: espenri på torsdag 15. september 2016, klokken 13:09
Jo, det er vel bedre batteri, i at det er større kapasitet på det? 88 celler på iMiev vs 80 celler på de andre?

Det var jeg ikke klar over, men i følge pushevs.com så endret leverandøren batterikjemi og de franske variantene gikk ned til 14,5kWh, mens i-Miev fortsatte på 16kWh på ny batterikjemi. Det er ganske vesentlig så hvis det er sant så er det sannsynlig 10% forskjell på rekkevidden eller, enda værre, om de tar det fra sikkerhetsmarginen slik at ion og c-zero har færre ladesykluser.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

TrondT

Sitat fra: TRM på tirsdag 13. september 2016, klokken 22:17
Sitat fra: shufu på tirsdag 13. september 2016, klokken 21:06
Ja det har vært mye billigere før. Lavest for C zero var ca. 130-140K tror jeg (om jeg husker riktig)
Akkurat nå trillingene har nesten samme pris, litt som de har en avtale...
Litt trist å se at disse biler har fått nesten ingen utvikling (si ifra om jeg tar feil) etter så mange år på markedet...
Vil påstå at det utifra forventet verdifall på slike er GALSKAP å kjøpe en ny slik i dag...

Jeg er selv i markedet etter en brukt trilling, men synes de ligger alt for høyt i pris. 5-6 år gamle biler ligger ute for 80-90000,-, og når man for litt siden fikk en kliss ny for 130 000,- med fulle garantier - da sitter det langt inne å betale 40000,- mindre for en godt brukt bil der du garanti og reklamasjonsmessig er "on your own"...

Joda, derfor er det GALSKAP å kjøpe BRUKT Elbil idag. Bruktprisen er ALTFOR HØY. Om du skal bruke elbilen i 5 år, vil en trilling koste deg 30.000 pr år. Alt innenfor garantitiden. At det kommer biler med bedre batteri spiller liten rolle om du greier deg med dagens batteri.
2020 ??
2016 Mercedes B250e
1976 Kawasaki 400
xx 1994 MB C180
x 2016 Tesla 3 reservert

Pascal Stavanger

Vi har iniev 2015 og er superfornøyd, kone kjører 6 mil hver dag med den ig hun smiler bredt... Morsomt bil som er billig fom f.... i bruk, kjøp ny og få garanti og 2 sett nyd dekk!

Imuev klarer 10 km mer en citroen og peugeot
2016 Leaf30kw
2015 i-miev

Pascal Stavanger

2016 Leaf30kw
2015 i-miev

Ebe

Sitat fra: TrondT på onsdag 21. september 2016, klokken 08:39
Sitat fra: TRM på tirsdag 13. september 2016, klokken 22:17
Sitat fra: shufu på tirsdag 13. september 2016, klokken 21:06
Ja det har vært mye billigere før. Lavest for C zero var ca. 130-140K tror jeg (om jeg husker riktig)
Akkurat nå trillingene har nesten samme pris, litt som de har en avtale...
Litt trist å se at disse biler har fått nesten ingen utvikling (si ifra om jeg tar feil) etter så mange år på markedet...
Vil påstå at det utifra forventet verdifall på slike er GALSKAP å kjøpe en ny slik i dag...

Jeg er selv i markedet etter en brukt trilling, men synes de ligger alt for høyt i pris. 5-6 år gamle biler ligger ute for 80-90000,-, og når man for litt siden fikk en kliss ny for 130 000,- med fulle garantier - da sitter det langt inne å betale 40000,- mindre for en godt brukt bil der du garanti og reklamasjonsmessig er "on your own"...

Joda, derfor er det GALSKAP å kjøpe BRUKT Elbil idag. Bruktprisen er ALTFOR HØY. Om du skal bruke elbilen i 5 år, vil en trilling koste deg 30.000 pr år. Alt innenfor garantitiden. At det kommer biler med bedre batteri spiller liten rolle om du greier deg med dagens batteri.

Bilen koster 155.000,- i dag, så det er nesten halv pris å kjøpe brukt i dag. Og hva skjer med prisen om bompengefordelen forsvinner om 3 år? Så i mine øyne er det ikke helt galskap å kjøpe brukt elbil i dag... :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA