Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ampera-e vs konkurrenter

Startet av seidl, tirsdag 01. november 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

seidl

Da har chevrolet avslørt rekkevidden på ampera-e. 238 miles = 383 km . Meget lovende!  :)

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Hansi

Jeg hadde ikke trodd de skulle komme så høyt opp på 200-tallet, jeg tenkte maks 220 miles. Dette var veldig bra og imponerende :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Stikkkontakt

Sitat fra: seidl på tirsdag 13. september 2016, klokken 14:54
Da har chevrolet avslørt rekkevidden på ampera-e. 238 miles = 338 km .

238 miles er 383 km.

Tipper den får ca 460 km NEDC. Tesla 75S har 249 miles EPA og 480 km NEDC.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

seidl

En liten blanding av tallene der ja. Den slår jo model 3 også (foreløpig)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

knut.aulie

Spørsmålet blir rekkevidde på vinter. Så langt står det ikke noe om batterivarmer, kun kjøling....


Sent from my iPhone using Tapatalk

timingbeltkiller

Her får du problemer med å produsere rekkeviddeangst.
Må antakelig til Tyskland med Bleifuss på Autobahn for å lykkes.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

knut.aulie

Tesla S90D har rekkeviddeissues på vinter så Ampera er ikke fritatt for det! Spesielt uten forvarming.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. september 2016, klokken 15:49
Tesla S90D har rekkeviddeissues på vinter så Ampera er ikke fritatt for det! Spesielt uten forvarming.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da skal du ha rimelig ekstreme kjørebehov kombinert med pausevegring.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. september 2016, klokken 16:21
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. september 2016, klokken 15:49
Tesla S90D har rekkeviddeissues på vinter så Ampera er ikke fritatt for det! Spesielt uten forvarming.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da skal du ha rimelig ekstreme kjørebehov kombinert med pausevegring.
Nei [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ipadjove

Her i ferge-land er det ofte nok med pausene man får i fergekø og på fergene. F.eks håper jeg at Ampera-e kan kjøre 35 mil på sommeren, inklusiv 3 ferger. Da er det ekstra kjedelig å måtte stoppe for å ladde i tillegg. 1 laddestopp på 10-30 min er nok max av hva jeg gidder på slike turer.
Men der det ikke er ferger osv så vil det følest mer naturlig å ta laddestopp/pauser :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 13. september 2016, klokken 16:55
Her i ferge-land er det ofte nok med pausene man får i fergekø og på fergene. F.eks håper jeg at Ampera-e kan kjøre 35 mil på sommeren, inklusiv 3 ferger. Da er det ekstra kjedelig å måtte stoppe for å ladde i tillegg. 1 laddestopp på 10-30 min er nok max av hva jeg gidder på slike turer.
Men der det ikke er ferger osv så vil det følest mer naturlig å ta laddestopp/pauser :)

Ja, slike tanker trenger man vel ikke tenke om man har reservert M3.  E39 er nok fergefri før alle reserverte er utlevert..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Øyvind.h

#11
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. september 2016, klokken 16:30
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. september 2016, klokken 16:21
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. september 2016, klokken 15:49
Tesla S90D har rekkeviddeissues på vinter så Ampera er ikke fritatt for det! Spesielt uten forvarming.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da skal du ha rimelig ekstreme kjørebehov kombinert med pausevegring.
Nei [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, definitivt :)
Men det er da ingenting i veien med å ha så ekstreme behov at man opplever 90D som veldig rekkevidde-begrenset på vinteren? Vi har da alle vært unge og kjørt 6-7-8-900km med minimalt med pauser en håndfull ganger :) Selv kjørte jeg alene i bil til Kolding i DK flere ganger når kona studerte der. Ville nok fort brukt et par timer på lading i -20 på den turen, og dratt opp tidsbruken fra rundt 7 timer til rundt 9 timer. Mens jeg med dieselbilen ikke tok andre pauser enn det jeg fikk på fergen og 5 min på bensinstasjon.

Det er bare ikke så relevant for snittbehovet og dermed lite relevant for å gi elbilen fotfeste.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie



Her er den mye brukte og misvisende NEDC


Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

Sjekk denne linken der LA Times tucher 290 Miles


But the onboard computer said I could continue driving, perhaps for another 50 miles, bringing my total to over  290 miles.

That's almost the range promised by the top-of-the-line Tesla Model S, the one that at $110,000-plus sells for approximately four times more than the Bolt EV is likely to cost.

http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-bolt-ev-drive-20160912-snap-story.html
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

Men ingenting av dette er vinterkjøring......

Den rekkevidden er viktigere


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA