Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hifi eller ikke?

Startet av Sungrazer, mandag 31. oktober 2016, klokken 09:41

« forrige - neste »

02jan

Ja, nakkeputa er "ubehagelig" nære hodet i kjøremodus, med god grunn. bra de fungerer, regner med at det er vanlig at nakkemusklene får en liten strekk ved slike påkjørsler- hode fyker jo litt fremover og hvis helt uforberedt tar det nok noe tid før musklene reagerer.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Sungrazer

Det var ingen problemer med å lukke bakluka, og det var ingen skader på den annet enn at glasset var knust. Det var heller bakfangeren som ble godt trykket inn og mot bakhjulet på høyre side. Hva som ville skjedd med en direkte treff i bakluka vet jeg ikke.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

sfinxern

Sitat fra: fluidblack på mandag 12. september 2016, klokken 20:39
Huff! Håper det går bra med deg.
Var det "skallet" som gikk eller ble bagasjerommet trykka inn?
Merker jeg er litt skeptisk på å putte bikkja bak når bilen kommer.
Det er typ akkurat plass (på millimetern) til buret i bagasjerommet..
Er redd det vil fungere som eggdeler på dyret ved en eventuell kollisjon  :-\ :-\

Det går nok fint så lenge du har et skikkelig bur av kvalitet og ikke disse sammenleggbare sprinkelburene. De er livsfarlig for hunder og spidder dem i kollisjon. De er jo ikke bilbur ;). Nå sier ikke jeg at du har et slikt bur altså, bare generelt.

De beste burene har egne deformeringssoner som følger bilene og ofte nødutgang bak, altså mot baksetene.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Sungrazer

Da fikk jeg beskjed fra verksted. Bilen er klar til slutten av neste uke. Skadene var mest kosmetisk. Utrolig.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Klykken

Sitat fra: Sungrazer på onsdag 14. september 2016, klokken 14:24
Da fikk jeg beskjed fra verksted. Bilen er klar til slutten av neste uke. Skadene var mest kosmetisk. Utrolig.
Oi! Det var jo positivt. :)
Dette er verifisert av et sertifisert BMW i-verksted?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Bavaria Oslo gav meg beskjed om at bilen skulle leveres til Auto-Skade, Lørenskog så jeg regner med de vet hva de holder på med.

Fra websidene:

"Vi har vært merkeverksted for BMW og Porsche siden 1997. Vi har avtalefestet samarbeid med Bavaria``s avdelinger i Oslo, Lillestrøm og Gardemoen som er BMW, Mini forhandlere og Porsche Centeret Oslo."

og også:

"De ansatte er jevnlig på kurs for oppdatering innen det sìste i bransjen og bilfabrikkens krav, dette for å sikre slike reparasjoner."

Så jeg får nå tro og håpe på at de vet hva de driver på med. Han jeg snakket med sa at karbon-cellen lå såpass langt inn i forhold til hva som var skadet at det skulle mye til for at ikke deformasjonssonene hadde fanget opp smellen.

Me fær sjau.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

moonbuggy

Den "dumme" og tunge bakluken av glass burde vært byttet ut med en langt lettere og bedre avstivet karbon/plast utgave. Den er vel det minst vellykkede på hele bilen. Man trenger jo knapt berøre den før den pulveriseres.

Ingeniøren

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 14. september 2016, klokken 16:33
Den "dumme" og tunge bakluken av glass burde vært byttet ut med en langt lettere og bedre avstivet karbon/plast utgave. Den er vel det minst vellykkede på hele bilen. Man trenger jo knapt berøre den før den pulveriseres.

Synes den er utformet på en stilig måte med integrerte lamper  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

Ja, det er kanskje for mye å forlange at den tåler en lastebil bakfra  ;).
Synes at bakluken er noe av det mest vellykkede rent designmessig på bilen.

moonbuggy

Hele bilen er designet med et grunnelement, energieffektivisering. Alt er gjennomtenkt for å få ned vekt. Ekstra smale dekk, ultra lette stoler, magnesium oppheng bak osv. osv. Man har tenkt vekt overalt, i materialvalg, form og design.

Og så klasker man på en ekstra tung glass bakluke? Det er som en falsk tone i et ellers så bra musikkstykke.

At bakluken i tillegg i svært skjør, utsatt for spenninger  og sprekker i tide og utide, burde tilsi ny løsning.

Sungrazer

Kan ha noe med å gjøre for å få en 50/50 vektfordeling... ;) Men seriøst, jeg er enig. Bakluken er svært skjør og tåler ikke all verden. Det har vi sett eksempler på fra utlandet hvor folk har fått handlevogner deisende inn i bakluka med *klirr* som resultat.

Når det er sagt så syns jeg bakluka er fin.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Rayray

Om man f eks får en handlevogn i bakluka og den sprekker.. Går det da på glasskade eller karosseriskade på forsikringen....? Det vil jo være ganske stor forskjell for de fleste, både ift egenandel, bonustap, registrert skade/sak osvosv.... Noen som vet?

epsilone6

Karosseri, tviler på at Hurtigruta carglass har i3-bakluker liggende  :P

ApeX

Sitat fra: Rayray på fredag 16. september 2016, klokken 08:52
Om man f eks får en handlevogn i bakluka og den sprekker.. Går det da på glasskade eller karosseriskade på forsikringen....? Det vil jo være ganske stor forskjell for de fleste, både ift egenandel, bonustap, registrert skade/sak osvosv.... Noen som vet?

Glassdekningen er begrenset til å dekke bilens glassruter, og hos enkelte selskap også glasstak.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Rayray

Bør jo til dels kunne diskuteres, om man er i krangle humør..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA