Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første døgnet med Ioniq

Startet av Grotterod, søndag 30. oktober 2016, klokken 20:29

« forrige - neste »

Grotterod

Jeg kjøpte ny bil i mai. Det har jo fram til nå ikke vært set store behovet for varme.

Jeg opplever at hver gang jeg skrur på Heat er set omtrent som å skru på en gammel, støvete panelovn. Skal det være sånn? Går det over etter en stund? Får vondt i hodet av den hver gang, og nå kommer vinteren...
Nissan Leaf 30kw

kjbu

Har en 3 år gammel Leaf, og det lukter slik hver gang. Det har det gjort hele tiden.
Er nok luftforurensning som svir av på varmeelementet når det starter.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

haavardw

Hei, har en 30kwh og det lukter null og niks når jeg skur på varmen. Barna oppfordret meg til å lage badstu på tur til barnehagen i morges, så vi prøvde med maks effekt. Ingen lukt da heller.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

nr1rayner

På de biler som har varmepumpe (min er en av de), er det også varmeelement som visstnok varmer lufta direkte.
Det er noe lukt i min, men ikke sånn svidd lukt som man får fra en panelovn som har stått sommeren over.
I hvert fall ikke noe sjenerende.
Ta kontakt med forhandler. Forhåpentligvis sier de (for en gangs skyld) "ja, dette har vi vært bort i før" osv  ;)
Ved ethvert problem med varme ville jeg sagt bytt pollenfilter...
Men hvis du kjøpte helt ny bil i mai, burde det da være unødvendig.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

AtellusCalidus

Sitat fra: kjbu på mandag 12. september 2016, klokken 09:00
Har en 3 år gammel Leaf, og det lukter slik hver gang. Det har det gjort hele tiden.
Er nok luftforurensning som svir av på varmeelementet når det starter.
Samma här. Luktar bokstavligen fuckings skit i min så fort värme ska på. Har bara stått ut med kalla morgonen och slått på säte+ratt värme ...

Sent from my XT1092 using Tapatalk

Ebe

Har aldri opplevd dette på min Leaf, men nå kjører jeg med HEAT-knappen aktivert hele året...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA