Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplasser vid Frognerbadets parkering

Startet av Elinor, torsdag 11. november 2010, klokken 18:59

« forrige - neste »

Elinor

Må bare skrive av meg denne - for en utrolig irriterende bot å få!
Har kjørt elbil i under en måned. Og har somlet veldig med å feste parkeringsskiven på frontruta. Og i Kongens gate er det ikke maxtid så da er det ikke så farlig. Tenkte jeg.

Vel, 300,- for å ikke ha festet skiven er ganske sure penger ...

Forresten, er det ikke litt dårlig gjort av elbilene å okkupere de vanlige parkeringsplassene i Kongensgate når det er minimum 15 ledige elbilplasser hver dag?
Kjører Reva Høvik-Oslo S - Høvik daglig.

elektrolux

Kan virkelig parkeringsetaten bøtelegge at du ikke har oppgitt parkeringstidspunkt, når parkering på gjeldende plass ikke er tidsbegrenset?

Skurrer i mine øyne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elinor

Jeg skal i hvert fall ta en telefon til parkeringsetaten.

cra

Sitat fra: Elinor på lørdag 23. oktober 2010, klokken 22:39
Forresten, er det ikke litt dårlig gjort av elbilene å okkupere de vanlige parkeringsplassene i Kongensgate når det er minimum 15 ledige elbilplasser hver dag?

Det kan men jo si, men det er vel helelr ikke regnet som god kotyme å ta opp en ladeplass hvis man ikke trenger å lade?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Helge

Sitat fra: Elinor på lørdag 23. oktober 2010, klokken 22:39- for en utrolig irriterende bot å få!
Har kjørt elbil i under en måned. Og har somlet veldig med å feste parkeringsskiven på frontruta. Og i Kongens gate er det ikke maxtid så da er det ikke så farlig. Tenkte jeg.  Vel, 300,- for å ikke ha festet skiven er ganske sure penger ...
Kan ikke si jeg er sikker på dette, men inntil det motsatte er bekreftet tviler jeg på at du kan bøtelegges for ikke å ha skive DERSOM du står på en plass uten makstid... ???

Sitat fra: cra på søndag 24. oktober 2010, klokken 19:26
Sitat fra: Elinor på lørdag 23. oktober 2010, klokken 22:39
Det kan men jo si, men det er vel helelr ikke regnet som god kotyme å ta opp en ladeplass hvis man ikke trenger å lade?
Men om man en sjelden gang skal parkere inne på et område der du må ha gyldig oblat (ikke avgiftsparkering, eller de få avgiftsbelagte plassene er opptatt) for å parkere lovlig, mens det samtidig er lov UTEN oblat i dette området å parkere med elbil på egne elbil lade-parkeringsplasser? Skal man da for syns skyld være nødt til å plugge ??? ::) :-\ i selv om du har så og si fulladet bil? Jeg har ikke vært i denne situasjonen ofte, men det har altså skjedd meg 3 ganger.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

sveander

Dette må du ikke godta. Dette står på kommunes sider:

http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/elbil/
Parkering el-motorvogn (elbil)
El-motorvogn parkerer gratis på steder hvor det er innført offentlig  avgiftsparkering. Ved tidsbegrenset parkering skal urskive benyttes som dokumentasjon på overholdt maksimaltid og innstilles på tidspunkt for ankomst.
Urskive kan fås ved å kontakte Trafikketaten.

Klarer kan det jo ikke sies.

Til de som mener at man ikke skal bruke ladeplass om man ikke lader så synes jeg det blir galt å ta opp en vanlig plass når det er ledige ladeplasser.

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

sveander

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Elinor

Jeg har snakket med kundeservice hos Trafikketaten, og de ble overrasket over bøteleggelsen og ba meg sende inn en klage. Det er gjort, nå venter jeg på svar.
Takk for link, Sveander. Oslo kommune sier det jo helt klart selv og jeg kan ikke skjønne at jeg ikke skal få medhold.

Elinor

Brev fra Trafikketaten; "Vi har etter forholdene opphevet tilleggsavgiften".

:)

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA