Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva kommer i Unveil Part ≡ ?

Startet av Vollis47, søndag 30. oktober 2016, klokken 14:23

« forrige - neste »

PaulusA

Husk at den kun faller igjennom DIN vurdering av hva en elbil skal gjøre :-)
For meg som skal frakte en hel familie, daglig, over ganske gode strekninger er B klasse glimrende.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

moby666

Tja, du har ionic som er litt lengre og litt bredere enn MB ED som har et forbruk på ca halvparten av MB ED. Det er vel bedre?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

PaulusA

Hehe, vel nå har jeg ikke prøvd Ioniq, men det jeg har sett fascinerer ikke meg noe særlig.

Hadde nok aldri ellers kjøpt en Huyndai og ser ikke noen grunn til å begynne nå.

Ellers har jeg full respekt for at det ulike behov og vurderinger bak hvert bilkjøp og sånt sett helt greit at vi velger forskjellige biler.
Derfor er aldri en bil dårlig eller ikke en bra elbil bare fordi den ikke oppfyller mine kriterier.

Kjøper ikke bil kun utifra økonomi :-)
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Hei,
om sommeren med range plus, 2 personer i bilen, litt bagasje ingen problem. Meg litt regn, lav temperatur - det trengs en times semihuritg lading i Flekkefjord - dere kan spise pannekake i Amfi -:), full lading i Egersund og da litt semihurtig lading på vei tilbake i Flekkefjord eller Lyngdal.
Håper det hjelper...

Megaoctane

Sitter selv på gjerdet og avventer en bedre modell fra Mercedes.
Det er snart show i Paris, og da skal visstnok en hydrogen og en elektrisk modell vises frem.
Hydrogen modellen kommer ut til høsten neste år.
Elektriske - uvisst

Anders Jensen

Sitat fra: moby666 på fredag 16. september 2016, klokken 14:02
Tja, du har ionic som er litt lengre og litt bredere enn MB ED som har et forbruk på ca halvparten av MB ED. Det er vel bedre?

Det kommer helt ann på hva som blir lagt til grunn. Vi kjøpte B klasse fordi vi ønsket å dobble rekkevidden fra hva vi hadde. i tillegg så ønsket vi lik eller bedre kjørekomfort. Focus Electric har svært høy kjørekomfort.. noe verken Leaf, zoe,soul eller noen av de andre bilene foruten Tesla og B-klasse kunne levere.. Tesla ble for dyr. så da ble det MB. komforten i bilen veier opp for at den ikke har hurtiglader. kreftene den byr på er også en god grunn.

Og det faktum at den ved 8 grader Celsius setter på setevarmen når du starter klima anlegget om morgenen. er helt fantastisk.

i tillegg følger det med egen portal til bilen på nett der du kan sette den opp etter dine egne preferanser på mange parametre. når bilen skal lade, F.eks kun på natta.. Apple Carplay.. noe jeg gleder meg til å ta i bruk.. må bare grine meg til en Iphone på jobben.

:) :) :)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA