Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av strandte, søndag 30. oktober 2016, klokken 14:02

« forrige - neste »

strandte

Hei,

jeg har en Think fra 2010 med Gen 2 PCU og Lithium batteri. Bilen har ikke gått i mitt eie, men jeg jobber med å få den igang igjen. I kveld tok jeg ut PCU'en i håp om at jeg skulle finne noen feil der som kunne forklare symptomene jeg har, men jeg er ikke så sikker på at jeg har funnet feilen selv om sikring 7 ser ut til å ha gått. Forstår det slik at sikring 7 har med varmekolben eller AC å gjøre. Regner derfor ikke med at det er grunnen til at min bil ikke kan kjøres? Hvordan symptomer får man ved defekt sikring nr 7?

Jeg kan forklare symptomene jeg har som kanskje kan gi noe ledetråder for de som er kyndige på dette:
- Skiftenøkkelsymbolet på dashbordet lyser
- Startsperren blinker kjapt når tenningen settes på og startsekvensen er ferdig. Jeg får dessuten ikke kodet nøklene siden Think TechCenter får error når jeg forsøker å kode nøklene (de to første punktene er grønne, men så kommer error).
- Alt av lys og instrumenter ser ut til å virke, men..
- Jeg får ikke kontakt med noen ECU'er med Think TechCenter. Får feilmeldingen "Can databuffer empty", og får derfor ikke lest ut feilkoder.
- Bilen lader normalt
- Alle sikringene er hele i sikringsboksen.
- Litt sløvt, men fant ut i dag at det ikke var glykol på kjølesløyfen:-) Kan dette være en grunn til at ikke ECUer får spenning?

Håper noen har noen ledetråder som kan få meg videre i denne saken.

VWspirit

Hei

Kunne kanskje noen hjelpe hvis du angir hvor i landet du bor  ;)

Ellers så hører det ut som om du har en PCU feil, og bytte av pcu er vel det rimeligste.
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

strandte

Er det noen som har noe dypere dokumentasjon på innholdet i PCUen?

Jeg bor på Nøtterøy ved Tønsberg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA