Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken Elbil er det lurt å kjøpe nå?

Startet av Førstereis med elbil, fredag 28. oktober 2016, klokken 22:03

« forrige - neste »

Førstereis med elbil

Jeg har akkurat fått en i3. Det står på ConnectedDrive at det er en kartoppdatering tilgjengelig og at den må oppdateres manuelt. Det står at det er en forutsetning for nedlasting av manuelle kartoppdateringer at du har installert programmet "Update Manager", og at denne støttes av operativsystemene Windows og Mac. Jeg har bare en Mac, og jeg får ikke lastet ned noen "Update Manager" for Mac. Når jeg går inn på BMW sine support-sider får jeg bare lastet ned en .exe-fil til PC, ikke noe til Mac. Er det noen som vet hvordan jeg kan oppdatere kartet når jeg har Mac? Må man gjøre dette manuelt ved å laste ned kart etc. på USB eller er det mulig å gjøre dette online?

LMOR

Får det heller ikke til. Det skal egentlig se ut som på bildet under. Leste et sted at det fungerte til 2016-1, men ikke til 2016-2. De ordner det sikkert...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Toalmar

Kanskje en ide å sende en henvendelse til kundesenteret. Hva vet jeg kanskje de har ett svar på denne saken, eventuelt kan de ta det videre med BMW

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

M535i

Jeg var i kontakt med suporten til BMW og connectddrive. Nå har jeg 2014 modell så jeg har litt annet problem. Dvs jeg hadde ikke mulighet til å laste ned usb ei heller valg med å kunne kjøpe oppgradering via connecteddrive. Dette syntes han på supporten var rart og så på dette en ukes tid. I mellomtiden fikk jeg valget med å kunne kjøpe/oppgradere. Men det fungerte ikke å komme 100% igjennom å få kjøpt. Etterpå så ringte han og sa at min modell ikke kunne få dette valget. Men jeg kunne dra innom forhanler å kjøpe usb pinne til 1600,- (rimelig dårlig deal mao...). (Jeg har største nav med 10").

Peder Nesje

Finnes om flere uoffisielle steder å få tak i både FSC kodene og kartpakkene på som fungerer mye bedre enn å gå igjennom forhandler... Mange bruker denne siden: http://www.bmwfsc.ca. Tips: Hvis du skal ha koder til flere biler er det ikke så vanskelig å få rabatter på totalprisen ;).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA