Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke avbrytte lading fra både Leaf M og Nissan EV

Startet av Bowers, onsdag 26. oktober 2016, klokken 22:49

« forrige - neste »

Bowers

Jeg oppdaget en ting når jeg prøvekjørte en i3 i går... jeg kunne ikke velge Spotify sanger via scroll-hjulet på rattet? Jeg fikk en feilmelding som sa "Ikke tilgjengelig" eller noe i nærheten.
Dette fungerer jo helt fint i min tilårskomne F10 med CiC.

Noen som har fått dette til å fungere eller vet hvorfor det ikke fungerer?

Klykken

Nå har ikke jeg iphone, men hvis jeg ikke husker feil må iphone være tilkoblet med usb og ha appen BMW Connected installert, samt Spotify. Så skal rattbetjening være mulig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MrBeery

Jeg har samme erfaring, fungerer ikke å bytte sang på rattet med Android via Bluetooth. Ganske latterlig, særlig siden det fungerer å bytte sang me iDrive.

Sør

Har avtalt lån av en i3 i ettermiddag. Skal teste opp mot Google play music som jeg bruker. Oppdatering kommer :)
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Bowers

Sitat fra: Sør på torsdag 08. september 2016, klokken 12:16
Har avtalt lån av en i3 i ettermiddag. Skal teste opp mot Google play music som jeg bruker. Oppdatering kommer :)

Knall :)  Spent på resultatet...

Merkelig at dette ikke skal fungere på i3 når det fungerer helt fint på alle andre både nye og litt eldre BMW'er jeg har hatt eller testet.

stein84

Oj oj oj. Velkommen til 2016. Har en 2004mod E60 hvor det fungerer knirkefritt fra rattet via bluetooth  :-\

sfinxern

Hvem i alle dager gidder å koble telefonen til USB OG laste ned en app for å styre musikken? Da er jo poenget borte. Dette bør utbedres med en softwareendring!

Helt latterlig faktisk..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

JorgenM

Sitat fra: Klykken på torsdag 08. september 2016, klokken 11:19
Nå har ikke jeg iphone, men hvis jeg ikke husker feil må iphone være tilkoblet med usb og ha appen BMW Connected installert, samt Spotify.
Kanskje ikke så aktuelt for deg, men for oss andre i3-eiere med Android så kommer BMW Connected-appen endelig for Android i Oktober (ikke Norge i starten riktignok...)

http://www.bmwblog.com/2016/09/07/bmw-connected-app-coming-android-devices-october/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

tito

Scrollhjulet på rattet fungerer ikke med Google Music og Android. Prøvde med en Note 4 via BT.

john

Sør

Da har jeg fått en i3 på lån frem til lørdag. Vet ikke hva jeg gjør forskjellig fra dere andre, men for meg fungerer det å styre musikken fra rattet. Galaxy S7 edge og Google play music.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Bowers

Sør: Kobler du da til med kabel eller BT?

Kanskje noen som har en i3 har lyst til å sjekke software versjon og evt oppgradere til nyeste versjon her:
http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

Jeg hadde et lignende problem på en F10 når den var ganske fersk, og det løste seg ved å oppgradere bilens media interface software.

Sør

Jeg brukte BT. Har bilen fortsatt, så skal teste igjen i ettermiddag. En gang fikk jeg beskjed i displayet at den ikke ville skifte med rattbetjeningen, men jeg valgte da telefonen i listen på skjermen (i bilen) og da fungerte det igjen.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Hvitmalt

Sitat fra: Bowers på fredag 09. september 2016, klokken 13:36
Sør: Kobler du da til med kabel eller BT?

Kanskje noen som har en i3 har lyst til å sjekke software versjon og evt oppgradere til nyeste versjon her:
http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

Jeg hadde et lignende problem på en F10 når den var ganske fersk, og det løste seg ved å oppgradere bilens media interface software.

Dessverre ser det ut til å være en gammel versjon som er tilgjengelig på denne siden. Nedlastingen gir ver 002.255.071, og min i3 produsert i mai ble levert med 003.xxx.xxx
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA