Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kortere rekkevidde med forvarmet bil.

Startet av Carl Anton Stenling, tirsdag 25. oktober 2016, klokken 17:37

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

I vår ble det jo levert ut en del 8 A ladekladder fra Nissan.

Hva er status nå? Leveres 10 A kladd som standard?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

grind

Fikk ny bil i forrige måned og det var med 10A.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan Tekna 30kW

nr1rayner

Har dere målt disse nye 10A-kladdene?
Så på Ioniq her om dagen, og der stod det 10A på kladden.
Men synes da å huske at det nye regelverket sa max 8A på schuko..  ???

Så kan det hende at det står 10A på kladden, men den gir 8A..?
Min 24-Leaf lader ca 11% SOC pr. time med EVI-kabel på 10A. Den opplyser da i displayet at den gir ca 9,2-9,5A..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Griffel

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 06. september 2016, klokken 21:07
Men synes da å huske at det nye regelverket sa max 8A på schuko..  ???
Ikke forskrift men anbefaling.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Pascal Stavanger

vi fikk 8A, jeg spurte om 10A siden det er bedre for min bruk, fikk en nye med en gang  ;)
2016 Leaf30kw
2015 i-miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA