Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: IKEA-tur!

Startet av Bidda, tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

Bidda

Hei
Hvordan ser jeg at bremsene er oppgradert? Har kjøpt brukt TMS 85 med AP. Registrert des 2014.
Noen som har bilde før og etter?
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

AppleKnocker

Jeg klarte ikke å se forskjell på vanlig "California bremser" og "Nordic bremser" annet enn at Tesla hadde sprayet med sinkspray rundt. Det er heller ikke en enorm forskjell - bilen føles fortsatt som om den er uten bremser i 0,5 sekunder når det er spesielle værforhold (vått). Noen sier det er normalt, men det har aldri skjedd på noen av de 20 bilene jeg har hatt før.

Tesla kan vel uansett svare på om bremsene er oppgradert?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Spinner

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 06. september 2016, klokken 13:14annet enn at Tesla hadde sprayet med sinkspray rundt.
Det er vel strengt tatt nye bremseskiver og ikke sinkspray du så ???

Brede

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 06. september 2016, klokken 13:14
Jeg klarte ikke å se forskjell på vanlig "California bremser" og "Nordic bremser" annet enn at Tesla hadde sprayet med sinkspray rundt. Det er heller ikke en enorm forskjell - bilen føles fortsatt som om den er uten bremser i 0,5 sekunder når det er spesielle værforhold (vått). Noen sier det er normalt, men det har aldri skjedd på noen av de 20 bilene jeg har hatt før.

Tesla kan vel uansett svare på om bremsene er oppgradert?

Sikker på at du har fått full pakke?
Her biter bremsene som bare fy i alt slags vær etter oppgraderingen (har ikke prøvd minusgrader de 4 månedene jeg har kjørt med ny pakke).
Før oppgradering var bremsene tragisk dårlige i vått vær og uten tvil på grensen til uforsvarlig å kjøre med..

Muffinman

Fikk siste utgave på P85``en i vår jeg også, og selv om utgaven jeg hadde fra før virket på en forutsigbar måte ble bittet utrolig mye bedre med siste oppgradering. Dessverre ble det kast i begge skivene foran etter bare noen få uker.

Bidda

Stod noe om ettermontering av skjold i SB men har ikke dette foran bare bak....
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

fonberg

Jepp, du kjenner veldig godt forskjell på de to versjonene. 2013-modellen hadde betydelig sløvere følelse med gamle bremser enn Leafen vår, men med nye bremser føltes Teslaen skarpere enn Leafen. 2016-modellen jeg har nå har bremser som føles betydelig skarpere enn det igjen.

Originalbremsene på 13-modellen ga meg også noen skumle opplevelser i fuktig vær rundt null grader, hvor bremsene ikke tok skikkelig selv om jeg tråkka pedalen i gulvet i det som føltes som mange lange sekunder. Dette problemet forsvant med nye bremser.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cookie Monster

#7
Er bare ny type klosser, bremseskjold og skiver. Fra AP kom har de en helt annen type bremsekraftforsterker som kan programmers slik Tesla vil. Men selve bremse kaliptere er likt som før.
Eneste forskjellen man uten å se så nøye etter er at ny type skiver ikke ruster så fort som vanlig på "hubben".

Ellers så er dette oppgraderte bremser hvis du skal ha noe som bremser kraftigere. Sett på det nye fra Unplugged Performance eller keramiske bremser fra Porsche men vær forbedret på å betale mye :P
Men Bremsene som er nå er bra nok i massevis for de fleste. Model S gjør det bra i bremsetester mot mange andre biler så lenge man ikke skal kjøre lenge på bane, noe den ikke duger veldig bra til uansett ;)


2015 P85D

Roma

For mitt vedkommede var det enkelt. Det var ikke bremseskjold på min mars 2014 originalt. Det fikk jeg montert ilag med de nye bremseklossene.

Jeg trenger for øvrig ikke en gang bøye meg ned for å se om skjoldene er på plass. Du "hører" dem tydelig inne i kupeen der de vibrerer fremme. Det skulle nok vært avstivet.

AppleKnocker

Sitat fra: Brede på tirsdag 06. september 2016, klokken 13:57
Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 06. september 2016, klokken 13:14
Jeg klarte ikke å se forskjell på vanlig "California bremser" og "Nordic bremser" annet enn at Tesla hadde sprayet med sinkspray rundt. Det er heller ikke en enorm forskjell - bilen føles fortsatt som om den er uten bremser i 0,5 sekunder når det er spesielle værforhold (vått). Noen sier det er normalt, men det har aldri skjedd på noen av de 20 bilene jeg har hatt før.

Tesla kan vel uansett svare på om bremsene er oppgradert?

Sikker på at du har fått full pakke?
Her biter bremsene som bare fy i alt slags vær etter oppgraderingen (har ikke prøvd minusgrader de 4 månedene jeg har kjørt med ny pakke).
Før oppgradering var bremsene tragisk dårlige i vått vær og uten tvil på grensen til uforsvarlig å kjøre med..

Jeg fikk Cold Weather Brake Package. Dette er på en AP bil. Det er fortsatt de dårligste bremsene jeg noen gang har hatt på en bil, selv om det ble noe bedre. Bremsing på vått føre gir en forsinkelse på et tredjedels eller halv sekund før noe skjer (kjennes ganske dramatisk).
Hvis det er som dag og natt for andre, så er det kanskje på sin plass å klage igjen.

Og de hadde definitivt brukt masse sinkspray. Jeg bruker det på Leafen så jeg vet godt hvordan det ser ut.


Concern: Cold Weather Brake Package

Pay Type: Goodwill

Corrections: Retrofit 2nd Generation Front Dust Shields Install Front Rotors, Install Rear Rotors, Install Front And Rear HP1000-T Brake Pads

Part Quantity Unit Price

REAR BRAKE ROTOR - OUTER HAT AS CAST (6006431-00-D) 2.00 0.00 0.00
FRONT BRAKE ROTOR WITH AS-CAST OUTER HAT (1025099-00-B) 2.00 0.00 0.00
REAR BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055068-00-B) 1.00 0.00 0.00
FRONT COLD WEATHER BRAKE ROTOR SHIELD LH (1027661-01-B) 1.00 0.00 0.00
FRONT COLD WEATHER BRAKE ROTOR SHIELD RH (1027662-01-B) 1.00 0.00 0.00
BOLT, TORX, BUTTON HEAD, M6x1.0x16 ZINC ALUMINUM (2007067) 6.00 0.00 0.00
BLT H M10x1.50x86 [8.8] ZnAl-W (1004355-00-B) 4.00 0.00 0.00
Retrofit 2nd Generation Front Dust Shields Install Front Rotors, Install Rear Rotors, Install Front And Rear HP1000-T Brake Pads

Total Labor & Miscellaneous
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Muffinman

Sitat fra: Roma på tirsdag 06. september 2016, klokken 20:20
For mitt vedkommede var det enkelt. Det var ikke bremseskjold på min mars 2014 originalt. Det fikk jeg montert ilag med de nye bremseklossene.

Jeg trenger for øvrig ikke en gang bøye meg ned for å se om skjoldene er på plass. Du "hører" dem tydelig inne i kupeen der de vibrerer fremme. Det skulle nok vært avstivet.
Fikk denne lyden jeg også, men først noen uker etter montering. Dumt at retting av et problem lager et nytt.

Vår 85D har også tvilsom oppførsel ved bremsing om vinteren. Den har cwp montert fra fabrikk. Det blir spennende om P85 også blir slik etter siste oppgradering. Den var forutsigbar før.

rmr

Jeg også spurte om min hadde "Cold Weather" pakke.

Da ble KUN bremseklosser skiftet.

Corrections: Install Front And Rear HP1000-T Brake Pads
Part Quantity Unit Price
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B) 1.00 0.00 0.00
REAR BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055068-00-B) 1.00 0.00 0.00
Installed Front And Rear HP1000-T Brake Pads.
Upgrading the vehicle with the latest revision available. Performed a test drive to
confirm brakes operate correctly, brakes performs as designed.

Virker på meg som om de fleste dette har blitt gjort på har fått skiftet skiver OG Klosser , ikke bare klosser.

Vil si bremsene virker som de skal , det er en S85D juni -15
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

joda

Fikk det samme som deg på min S85D i fjor vinter etter å ha klaget på bremsene, kun klosser byttet.
Bremsene har fungert bra etter bytte.
TMS 85D

Brede

Jeg fikk skjold, klosser rundt og nye skiver foran i april i år.
Rart de kjører forskjellige pakker..

Lynet

Biler med autopilot har vel skjold fra fabrikk. På min reg nov 14 ble det kun byttet klosser.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA