Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: IKEA-tur!

Startet av Bidda, tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: Brede på onsdag 07. september 2016, klokken 14:41
Jeg fikk skjold, klosser rundt og nye skiver foran i april i år.
Rart de kjører forskjellige pakker..
Ikke rart det, nyere biler har allerede nye typer skiver :)

Muffinman

Hmm, så en mulig oppgradering av klosser på min 85D produsert august 2015 da? Alt var visstnok av nyeste utgave i januar, men mulig det er kommet en nyere versjon siden?

Ljosdal

Jeg fikk også byttet til C.W.P. etter at jeg klaget på bremseeffekten på de gamle bremsene..
Oppdaget etter europaferie at bilen nesten hopper når det er lenge siden jeg har brukt bremsene, altså bruker mest regen, men når bremsen må brukes så virker det nesten til at det er kast i skivene??

Har noen av dere merket dette?? Merket ikke dette ved de gamle bremsene, og hadde europaferie med dem også..
Svart P85 Signature #88

Hodetelefoner

Sier seg selv når du ikke bruker bremsene. Sett regen på low

E_S

Har konsekvent regen på LOW året rundt slik at bremsene blir brukt litt. Passer også på å ta noen harde nedbremsinger fra litt fart rett som det er for å få opp temperatur, få beveget ting og få vekk evt. rust.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Cookie Monster

Har regen på vanlig. Men jeg bruker bremsene ofte fordet og tar noen skikkelige oppbremsinger innimellom. Aldri hatt noe tull.
2015 P85D

Lynet

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 08. september 2016, klokken 12:23
Har regen på vanlig. Men jeg bruker bremsene ofte fordet og tar noen skikkelige oppbremsinger innimellom. Aldri hatt noe tull.

+1
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ljosdal

@KristofferH

"Lenge" var kanskje et dumt og relativt ord i denne sammenheng.
Vi snakker ikke om 2-3 dager mellom hver gang jeg bruker bremsene, men jeg opplever at det kjennes ut som kast i skivene. Jeg kjører ofte på low regen.

Når jeg f.eks rygger inntil en vegg sklir jeg på kryp-funksjonen, og når jeg nærmer meg veggen holder jeg litt i bremsen og kjenner ved gjevnt bremsetrykk at bilen tar ugjevnt i bremsene. Det er ikke betydelig mye det kjennes, men kjennes bedre ved avkjørsel på autobahn i Tyskland etter å ha cruiset i 100 og 5 og Kåre. Da rister hele bilen og det kjennes unormalt ut.

Men kanskje det skal være sånn?

Det plager meg ikke nok til at jeg gidder å klage til Tesla enda, siden det merkes mest ved oppbremsing fra høy hastighet, og ved kryp. Men jeg er 100% sikker på at det er en grad av kast i skivene.
Svart P85 Signature #88

o.b.lix

Min skal inn den 22. denne måned bl.a. for denne feil. Får se hva de sier.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på fredag 09. september 2016, klokken 08:10
Min skal inn den 22. denne måned bl.a. for denne feil. Får se hva de sier.
Vibrasjon/kast i skivene? Jeg også.

Ljosdal

Vært fint med en oppdatering etter det er sjekket ut :-)
Svart P85 Signature #88

aness

Sitat fra: Lynet på onsdag 07. september 2016, klokken 16:07
Biler med autopilot har vel skjold fra fabrikk. På min reg nov 14 ble det kun byttet klosser.

Sjekket hva de hadde gjort med min reg des 14, jeg har fått installert:

• klosser foran og bak
  • "brake rotor outer hat" foran og bak
  • skjold foran

De oppdaterte også firmware på bremsene, eller som det står: "performed iBooster VIN learning"

Voll1

Jeg har også ubalanse i skivene. Merkes lite, men ranger ville ikke gjøre noe. Sjekket litt ekstra i dag og ser da at en skive har  noe som likner "sprekker". Skal få Tesla til å sjekke, men hvor alvorlig kan dette være? Ingenting a bry seg med, ta det med ro, eller parkere bilen?

Model S  2013-2018
Model X  2017-

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mogu

Jeg har også hatt kast i bremser, det byttet de uten noen spørsmål. Problemet er bare at nå har det dukket opp igjen, så får se hva de sier på neste service.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA