Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmelding 2015 i-miev

Startet av KrW, mandag 24. oktober 2016, klokken 10:39

« forrige - neste »

KrW

Noen som har lakkbehandlet sin X i Trondheim enda? Eller S for den del. Hva skal man velge? Føler ikke jeg tar meg råd til å bruke så alt for mye, men ønsker jo noe beskyttelse og at det blir lettere å gjøre den ren. Type Xpel som de bruker i Amerika er dyrt, i hvertfall rundt hele bilen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Diravi

Tesla selv anbefaler Ren Bil i Trondheim; de legger en Cosmic behandling fra Polishangel, evt. en Drop-off som er relativt tilsvarende. Tror jeg betalte drøyt 5000 kr for Cosmic vår Model s, rebehandling (billigere) hver 18. mnd.

Jeg har ikke grunnlag for å si hvilken behandling som er best, men bilen er helt klart lettstelt med Cosmic i hvert fall - lett å få ren og det tar lenger tid før den oppleves skitten (hvilket er en klar fordel på knallblå bil). Ren bil virker også seriøse og de gjør alt av klargjøring for Tesla i Trondheim.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

KrW

Sitat fra: Diravi på mandag 05. september 2016, klokken 14:07
Tesla selv anbefaler Ren Bil i Trondheim; de legger en Cosmic behandling fra Polishangel, evt. en Drop-off som er relativt tilsvarende. Tror jeg betalte drøyt 5000 kr for Cosmic vår Model s, rebehandling (billigere) hver 18. mnd.

Jeg har ikke grunnlag for å si hvilken behandling som er best, men bilen er helt klart lettstelt med Cosmic i hvert fall - lett å få ren og det tar lenger tid før den oppleves skitten (hvilket er en klar fordel på knallblå bil). Ren bil virker også seriøse og de gjør alt av klargjøring for Tesla i Trondheim.

Takk for svar. Høres ut som et bra kompromiss mellom pris og nytte. Full blank folie er nok sterkere, men 20-40k blir litt mye nå føler jeg. Min bror har Cosmic på sin S85D. Har er bare sånn passe fornøyd. Jeg tror han hadde litt for høye forventninger. Han føler at den beskytter lite mot riper og lite mot steinsprut og han mener den ikke blir ren bare ved å spyle av. Jeg vil tro det uansett er ganske mye lettere å få den ren enn uten behandlingen og at behandlingen beskytter noe mot riper osv.

Hvordan er Cosmic i forhold til f.eks. Ditec eller andre i lignende prisklasse? Cura di automobile har også noen behandlinger til under 10K. Leser at han får mye skryt.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Wabi-Sabi

Jeg fikk lakkforseglet min S hos en kar på Heimdal som gjør dette meget bra,
han har et godt rykte innenfor detailer miljøet.
Han bruker EXO som er et lignende produkt.
Vet ikke om han ønsker navnet sitt her så PM meg hvis interesse.
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA