Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Charging: long term Renault strategy

Startet av Remi Jakobsen, mandag 24. oktober 2016, klokken 10:38

« forrige - neste »

Remi Jakobsen

Fikk brekt av antenna i garasjeporten i dag.
1. Er det lett å skru av basen til antenna, eller må jeg ta av taktrekker på innsiden av bilen for å komme til?
2. Kan jeg får kjøpt en ettermarkeds "haifinne" antenne som jeg trer over basen, så det ikke ser stygt ut?
3. Kan man bytte takantennen med en DAB+ antenne? (Har USA modell så får uansett inn dårlig FM radio)

nr1rayner

Pisken er skrudd i basen. Siden du snakker om basen var du vel ikke så heldig at bare pisken brakk..
Da må du nok mest sannsynlig angripe problemet fra innsiden ja.
Tror base og kabel er levert som 1 del..
For å fjerne basen slipper man som regel billig unna med å bare løsne litt rundt taket i bakkant, men må du bytte hele kabelen bør vel taket helt ned, eller i det minste løsnes helt på ene siden.

DAB kan du sikkert sette inn, men så må du jo ha en spiller som har DAB også da vel?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Navl1

Kom over denne på finn

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=81842712

Vet ikke om det er noe, eller om produktet er bare dritt da.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

blackleaf1

Hadde en Qashqai 2014mod og der er kabelen til å ta av fra basen. Gjorde det ifbm foliering av taket.
Ned med taktrekket i bakkant, finn et speil for å se hvordan den er festet.
Atle
Lindås

Remi Jakobsen

Ledningen kan jeg antageligvis kutte og skjøte på igjen uansett. Snart slukkes jo FM nettet delvis, og pga USA import, har ikke bilen noe bra FM mottak uansett, så jeg kun opptatt av at det skal se pent ut igjen. Trenger ikke at FM radioen fungerer. Men den Shark saken ser bra ut dersom den er til å tre utenpå "foten/basen" og at han har den i bilens farge (grå).

Trekkoppbil

Haifinneantenne får du for ca 10usd på Aliexpress.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA