Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av ogj, mandag 24. oktober 2016, klokken 07:35

« forrige - neste »

ogj

Jeg antar at det ikke vil være mulig å bruke en slik cargo carrier som her?
http://blog.stowaway2.com/2016/08/stowaway-tesla-model-x/

Denne krever vel amerikansk firkantfeste, og de som leveres i Norge har kun europeisk kulefeste? Noen som vet dette sikkert?

Rico

Rimelig trygg på at det er standard kulefeste. Så TeslaBjørn sitt avtagbare, og det var helt likt det normale her i Norge. Men Thule har vel noe som kan passe: https://www.thule.com/nb-no/no/cargo-carrier/towbar-cargo-carriers/thule-backspace-_-917100  ?

Postman pat

Disse (knallfine) boksene begynner vel å være såpass tunge og store at det må vel sjekkes at de er "lovlige" hos våre bilmyndigheter. På en annen side så er de ikke større enn om man hadde hatt 3 sykler på vanlig sykkelstative bakpå....   Er ikke sikker.    Ultimate her er å sette et lite skistativ på lokket og på tvers av kjøreretningen , så har du de hele dekket ! ( sålenge skiene er kortere en 2.18 da!)  VH PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Scaniacruiser

Mener at teslax har et lovligkuletrykk på 225 kg innskrevet i vognkortet.  Dvs at en kan belaste festet med 225 kg vertikalt. De bilene jeg har vært borti har hatt lovlig kuletrykk mellom 75-125 kg innskrevet i vognkortet. Dette baserer seg på typegodkjenningen. Vet ikke om det er forskjell på 22" vs 20" på dette punktet.
Så utfra dette vil jeg tro du fint kan bruke en stor cargo-box på Tesla x, så lenge du holder deg innenfor bredden på bilen.
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019???
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent!
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....
Hjemmehørende på Askøy utenfor Bergen

ogj

En boks som var så bred at man fikk skiene nedi hadde vært konge ja.

Postman pat

Dersom du har carving ski så får du vel det til med den cargo boksen fra Amerika, men  langrennsski til voksne kan bli problematiske.   PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Håkons Xadventure

Sitat fra: Scaniacruiser på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:08
Mener at teslax har et lovligkuletrykk på 225 kg innskrevet i vognkortet.  Dvs at en kan belaste festet med 225 kg vertikalt. De bilene jeg har vært borti har hatt lovlig kuletrykk mellom 75-125 kg innskrevet i vognkortet. Dette baserer seg på typegodkjenningen. Vet ikke om det er forskjell på 22" vs 20" på dette punktet.
Så utfra dette vil jeg tro du fint kan bruke en stor cargo-box på Tesla x, så lenge du holder deg innenfor bredden på bilen.

I mitt vognkort står det: Maksvekt på tilhengerkobling 90 kg
Tesla X90D (venter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA