Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkeviddefrykt !

Startet av Erland, onsdag 10. november 2010, klokken 16:18

« forrige - neste »

ElDino

Vet du hvor mye kommer det til å koste ?
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

GM MotorSport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26292493

Her har du linken, hvis det er noe mer du lurer på, så kan du spørre =)

Importør av Tazzari ZERO

GM MotorSport
Klostergata 42
1532 Moss
Tel. +47 69 25 70 10
Fax. +47 69 25 70 11
Mob. +47 412 00 883
E-mail. gill@gmmotor.no
Web. www.gmmotor.no

bosonic

Som forhandler bør dere få orden på noen elementere tekniske begreper:

Batteristørrelse?
Kan leveres med 200A istedenfor 160A, med oppvarming
For det første skal de være Ah(Amperehour eller Ampertimer) istedet  for A.
Å oppgi Ah er kun nyttig når en sammenligner, sier ingenting om hvor mye energi som er "på tanken". Opplyses det i tillegg hvor stor spenning det er på fremdriftsbstteriet så blir deg bedre:

Ah x spenning = kwh

Skal en sammenligne elbiler så må dere nødvendigvis oppgi batteristørrelse i kWh (kilowattimer)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ElDino

Ser at gamle bilen min er lagt til salg...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27486941

Glad jeg fikk hevet kjøpet :)
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

elektrolux

Sitat fra: ElDino på onsdag 23. mars 2011, klokken 10:20
Glad jeg fikk hevet kjøpet :)

Noe vi bør vite før vi ev. kjøper den?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ElDino

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. mars 2011, klokken 12:04
Sitat fra: ElDino på onsdag 23. mars 2011, klokken 10:20
Glad jeg fikk hevet kjøpet :)

Noe vi bør vite før vi ev. kjøper den?

Hevet kjøpet pga at bilen likte seg dårlig i Nittedal. Den stoppet når det var kaldere enn -8 (var 2 ganger inni pga det, tilsammen nesten 2 mnd), BMS lampen som lyste nesten hele tiden, dogget mye inni, dårlig varme etc...  Perfekt pendlebil :)

Ga 180500 for den jeg, så tror ikke han tjenner noe på den... 

Men de sier at alt er fikset nå....

Send meg PM hvis du vil kjøpe den ..

Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

elektrolux

Har sans for Tazzari, men ville nok betalt ekstra for å få den med super silence motoren, og nye instrumenter.

Silent motoren skal vistnok ikke være så veldig "silent"
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Erland

Tror ikke det er finnes silent motor". Derimot finnes det et silent kit. Det består av tilskjærte støydempingsmatter og en ny ramme til oppheng av motor og driverk (Gummi i bussingene). Har selv et slikt kit. Har ikke montert det enda pga kald garasje.

Når det gjelder dugg og varme gjelder det å ta noen forholdsregler; feks vente til varmeren har kommet skikkelig i gang før en begynner turen. Dette gjelder spesielt i regnvær om en har litt våte klær.
For min del holder varmeren ned til -8 til -10 grader. Blir det kaldere enn dette må jakke og skjerf på. Men det bruker man gjerne om vinteren likevel.

Etter jeg fikk oppgradert software til BMS har bilen oppført seg forutsigbart og greit.
Eneste showstopperen jeg har hatt er en gåen DC/DC converter. Dette skjedde for en uke siden og i går var en ny sendt fra Lier.

Det neste blir å montere nye coilovers, da de som kom med bilen er alt for sportslig.

Jeg synes det er morsomt jeg.
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

GM MotorSport

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. mars 2011, klokken 17:19
Har sans for Tazzari, men ville nok betalt ekstra for å få den med super silence motoren, og nye instrumenter.

Silent motoren skal vistnok ikke være så veldig "silent"

Som tazzari sier over her så er det ikke motoren som er endret på, det er kun dempningsmateriale for støydemping inn i koupeen. De nye bilene har en vesentlig stor forandring på støy, spesielt fra motoren  :)

Den nye modellen med touch instrumenter er Special Edition med pris fra 180.000,- hos oss.
http://www.gmmotor.no/Elektrisk%20bil/tazzari-zeros/tazzari-zeros.php

Her har du listen over ekstrautstyr som er standard på denne modellen:

  • Heltouch styrt dashboard
  • LED kjørelys
  • Tåkelys forran
  • Hvite LED baklykter
  • Soltak
  • Fjernbetjent sentrallås med alarm og automatisk heising av åpnede vinduer
  • Parkeringsensor
  • Oppvarmet bakrute
  • Større ratt
  • Støydempet
  • Mykere dempere for mer komfor
  • Klargjort for superrask batterilader fra fabrikk

Det kommer også en enklere modell av special edition som forblir fremfor sp edition som bare produseres i 999 eksemplarer. Denne heter EVO, leveres med touch dashboard og større ratt (35cm).
Importør av Tazzari ZERO

GM MotorSport
Klostergata 42
1532 Moss
Tel. +47 69 25 70 10
Fax. +47 69 25 70 11
Mob. +47 412 00 883
E-mail. gill@gmmotor.no
Web. www.gmmotor.no

Go-carter

Børster litt støv av en gammel tråd. Har misjonert kraftig i det siste, og nå har dama gått til det steget at hun vil ha seg en Tazzari, for å pendle ut og inn av Oslo med(hun har fått låne Think'en i hele sommer, og ser ikke akkurat frem til NSB igjen  :D )

Avstanden er ganske nøyaktig tre mil, det hadde vært innmari kjekt om det gikk å pendle tur/retur(dvs 6 mil) hele året, for å spare litt strøm hjemme. Så det var litt problemer med denne på vinteren, men det vil vel fremdeles være mulig å passere 6 mil? Noen andre her som har mer erfaringer? :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Baltor

Smaken er som baken, men noen har blitt negativt overrasket over kjøreegenskapene. Pass på å få testet den før du kjøper.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Erland

Hei.
Bilen klarer fint den strekningen du beskriver.
Den er spesiell å kjøre, kjapp, og vekker en viss oppsikt pga design.

De første bilene (som jeg har en av) har et klart forbedringpotensiale som lett kan utføres av en som liker å mekke litt selv. Jeg har brukt en del dempematter på store flater som gulv og dører. I tillegg har jeg montert "super silent kit" som meget effektivt fjerner all motor-/transmissionstøy. Tilsammen har dette redusert lydnivået ganske betraktelig. Det går nå an å snakke normalt med en passasjer uten å heve stemmen. Det er fremdeles en del veistøy, men for min del er dette til å leve med (med vinterdekk synker støyen påtagelig).

Jeg har også lagt på litt mere spissing på forstillingen som gir bedre retningsstabilitet (mindre nervøs på veien). Jeg og kona bruker bilen hver dag til lokalkjøring.
Tazzarien er morsom å kjøre, men hvis hovedbruken stort sett foregår på motorvei ville jeg nok ha valgt en annen bil.

De nye bilene har etter sigende blitt forbedret på de områdene hvor jeg har måttet jobbet noe sjøl.

Få dama di til å prøvekjøre en av de nye bilene. Hvis hun etter turen er litt skeptisk-velg en annen bil.
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

Go-carter

Takk for svar. Distansen som skal nedlegges er Skotbu-Kongens Gate, så bortsett fra mosseveien fra Tusenfryd, går det meste på rolige sideveier. Morgenrush'en er vel rimelig seig uansett.

Skal få prøvd en neste uke... :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Sonus

Her i Trøndelag er det en eier som pendler Brekstad - Trondheim, det er vel ca 10mil hver vei :)

Det var forøvrig den bilen som var tilsalgs for ca160.000 en stund på finn.no - den med løpsnummer på døra og litt annen dekaltrimming.

Jeg har prøvekjørt både 1.generasjon og nå 2.generasjonsbil og forskjellen er merkbar med tanke på støynivå.
Om du bestiller ny bil får du vel også 3.gen(?).

Jeg ville iallefall bestilt komfortrattet, da det originale 32cm rattet medfører at den blir ganske tung på rattet, men svært direkte på styringen.

Vi vurderer en SE eller EVO, men skal først få prøvekjørt en Think for å se om det er verdt å enten kjøpe en brukt 2008 eller legge noen flere kroner i det å kjøpe en ny Think eller en av trillingene.


Go-carter

Takk for svar!

Vi skal bestille en "tilbudsmodell" dvs de til 149.000,-. Den har støydemping etc. så det problemet er tatt hånd om. Vi prøvekjørte en EVO i går, det eneste vi syntes var snodig var ved bremsing så rykket det inniblant kraftig i bilen, antakeligvis regen som slo til rimelig hardt. Heldigvis ikke noe av dette i rain eller eco modus, det var mest tilstede i standard.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA