Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkeviddefrykt !

Startet av Erland, onsdag 10. november 2010, klokken 16:18

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Ken på tirsdag 07. desember 2010, klokken 22:57
El-bil.no åpner en butikk i Kristiansand etter nyttår som selger Tazzari og andre elbil typer.

Det er ikke el-car.no du tenker på?
St.Hanshaugen

ElDino

Tazzari har lansert ny Tazzari Special Edition.. Ser ut at den er kraftig oppgradert.. Lurer på om den har samme problemer?
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Ken

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 08. desember 2010, klokken 08:58
Sitat fra: Ken på tirsdag 07. desember 2010, klokken 22:57
El-bil.no åpner en butikk i Kristiansand etter nyttår som selger Tazzari og andre elbil typer.

Det er ikke el-car.no du tenker på?

Skarp som alltid Herr Kvisle  ;)

Firma heter el-car  og web adresse er el-bil.no

Butikken heter el-bil senteret
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Baltor

Sitat fra: Ken på fredag 10. desember 2010, klokken 23:16
Firma heter el-car  og web adresse er el-bil.no

??
Finner el-car.no men ikke el-bil.no
Har du sjekket den nye Bubble bilen Ken? Eller er det litt luftig foreløbig?
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Griffel

http://www.el-car.no/

Det forundre meg stadig hvor vanskelig det er å finne god informasjon på de fleste av elbilforhandlersidene.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Dette bildet gir vel rett svar på navn og URL
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: Ken på fredag 19. november 2010, klokken 00:28
Jaktet paa eieren av en Tazzari igjen og fikk tak i eieren. www.El-car.no er han eller Eco Nordic as. Bilen skal faa en Nordisk pakke og en varmebad rundt batteripakke, 3 stykk batteribokser. Vi haaper at disse biler faar de noedvendige oppgraderinger  snart, men det er snakk om tillegg i prisen.
Eco Nordic har annonse for Tazzari på finn.no idag. Men det står ingenting om varming av batteriene der.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25872662&WT.synd_type=agent
Jeg sendte en mail fra annonsen og bad dem kommentere problemene alle har i kulda.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

Sitat fra: Baltor på lørdag 11. desember 2010, klokken 00:09
Sitat fra: Ken på fredag 10. desember 2010, klokken 23:16
Firma heter el-car  og web adresse er el-bil.no

??
Finner el-car.no men ikke el-bil.no
Har du sjekket den nye Bubble bilen Ken? Eller er det litt luftig foreløbig?

Rotet igjen men de navnene Baltor.
Du har rett.

Bubble elbil har jeg ikke sett. Skal ta en proevekjoering saa fort jeg oppdage bilen i showroom her i Vaagsbygd
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Catalyzator

Sitat fra: Ken på lørdag 11. desember 2010, klokken 20:27
Bubble elbil har jeg ikke sett. Skal ta en proevekjoering saa fort jeg oppdage bilen i showroom her i Vaagsbygd

Bubble ser ut til å være samme som WHEEGO som ligger i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2883.0 

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

ElDino

Sitat fra: Elmo på lørdag 11. desember 2010, klokken 13:43

Jeg sendte en mail fra annonsen og bad dem kommentere problemene alle har i kulda.

Si ifra når du får svar fra de...
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Elmo

Her er svaret fra
Sitat
Takk for din henv. vedr. Tazzari.

Det er riktig at det har vært problemer med de første bilene, som ble levert.

Vi får en del henvendelser vedr. dette, og det skyldes bl. a. at disse bilene ikke har siste oppgraderte software.

Det er vår parallell importør Enviro, som ikke har oppgradert bilene før levering.

Snakket med ham i dag, og de skifter nå ut hele BMS enheten, på de bilene dette gjelder.

Alle biler vi har levert, er det ikke registrert et tilfelle av dette problemet, med at BMS slår inn for å beskytte batteriene.

Kjører selv Tazzari daglig, og i dag var det -7 grader, og jeg kjørte ca. 3 mil før jeg var fremme. Da var det ¾ igjen på batterimålere.

Men som alle elbiler, er kanskje kulda vår størst fiende, når det  gjelder rekkevidde.
Det er ingen fordel at batteriene på Tazzari er uisolerte, så vi sier det samme som Think:
Start alltid med fulladet batteri, og kjør hardt, slik at temperaturen på cellene stiger.
Da vil gjerne cellene komme opp i flere plussgrader under kjøreturen, og du vil kunne hente ut flere kilometer ekstra, fra hver kjøretur.

Tazzari garanterer ikke for bruken under -10 grader, men jobber nå med en isoleringskasse/ varmebad til batteriene, noen likheter til det Tesla bruker, og dette er under testing allerede, så produsenten tar virkelig tak i denne kulde problematikken, som vi har her oppe i Norge

Men vi som selger elbiler i Norge, har også en viktig oppgave vedr. å gi informasjon til kjøpere av bilene. Ikke bare fortelle om alle fordelene man får med kjøring av elbil, men også forklare bilenes begrensninger som. Bl. a. rekkevidde både på sommer og vinterføre.

PS: Har man tilgang på garasje, er dette et godt tips til alle elbileiere. Ved lading er batteriene mye mer mottakelige, hvis bilens batterier står mest mulig beskyttet for vær og vind.

Håper dette besvarte din bekymring, og at dette ikke bør være veldig problematisk, hvis man tar de nødvendige forhåndregler !

Med Vennlig hilsen
Eco Nordic AS
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Thomas Parsli

Sitat
Vi får en del henvendelser vedr. dette, og det skyldes bl. a. at disse bilene ikke har siste oppgraderte software.

Jeg lurer litt på hva bruken av "bl. a." betyr?

Betyr det at Tazzari Zero har problemer (som ikke er fikset), men at de blir værre hvis ikke firmware på bilen er oppdatert?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

ElDino

Sitat

Det er vår parallell importør Enviro, som ikke har oppgradert bilene før levering.

Snakket med ham i dag, og de skifter nå ut hele BMS enheten, på de bilene dette gjelder.


Hmm...

De har vel kun en kundebil inni og den er min. Var der førrige uke..

Imorgen kommer en teknikker fra Enviro til meg for å se på kangoo, da får jeg vel litt mer info om Tazzarien.
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

GM MotorSport

Hei

Vi er også importør av Tazzri Zero her i Norge.
Det har vært noe små feil med dem, men nå er de bedre.
Det kommer ny opp datert modell nå.
Nye fjæring , nytt dashbord , tåkelys , led kjørelys , lydisolert , ny radio, alt dette som standar utstyr.
I tillegg kan man få 200A batterier og oppvarming for battrier.
Hvis det er noen som lurer på noe, ikke nøl med å kontakte =)


Mvh Gill
www.gmmotor.no
Importør av Tazzari ZERO

GM MotorSport
Klostergata 42
1532 Moss
Tel. +47 69 25 70 10
Fax. +47 69 25 70 11
Mob. +47 412 00 883
E-mail. gill@gmmotor.no
Web. www.gmmotor.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA