Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbil uten lademulighetter hjemme

Startet av Zoewolf, lørdag 22. oktober 2016, klokken 15:41

« forrige - neste »

Zoewolf

Et par tusenlapper? Må da være et lite marked for slikt etter hvert som folk får den nye kabelen levert?

Slippe å bruke 20 000 ekstra for å lade bilen på hytta f.eks.

Når det er sakt synes jeg prisen er helt latterlig og bak mål, er ikke mye som heter service og mener jeg såg at kabelen er mye billigere i andre land.

elektrolux

Ladekabel til Zoe for bruk i andre land kan en få like rimelig her på berget.

Problemet er når en skal integrere en skilletransformator i kladden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Måkemannen

Lurer også på ei slik brukt "bøtte"

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk

Zoewolf

Sitat fra: Måkemannen på lørdag 03. september 2016, klokken 22:51

Kom også til å tenke på ettersom det har vert et etterslep på disse nye kablene og utlevering av bøtter til de som har bestillt den nye kabelen med bil, kan det kanskje være mulig å skaffe brukt fra forhandler?

Måkemannen

Sitat fra: Zoewolf på tirsdag 06. september 2016, klokken 23:49
Sitat fra: Måkemannen på lørdag 03. september 2016, klokken 22:51

Kom også til å tenke på ettersom det har vert et etterslep på disse nye kablene og utlevering av bøtter til de som har bestillt den nye kabelen med bil, kan det kanskje være mulig å skaffe brukt fra forhandler?
Takk for tips. Har sendt en facebookmelding til forhandleren min om dette. Så får vi se.

Måkemannen

Hm.. fikk svar. De kan selge meg en ny slik bøttelader for 4000. Bør jeg slå til på det, eller gå for nofuel sin? At originalen er kjempetung er et fett for meg, da den skal parkeres permanent på hytta i tilfelle.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

zbk

Til under halve prisen er orginalbøtta verdt å vurdere. Merk også at i alle fall min bøtte er på 3600VA, så med litt egeninnsats kan den levere opptil 16A ladefart. Selv har jeg pelt ut ladekabelelektronikken fra bøtta og laget meg en "vanlig" 10A ladekabel og satt en cee-kontakt i bøtta som jeg setter i mellom bare når det er it-nett. Litt flere deler, men jeg slipper å løfte bøtta når jeg har tn-nett.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Måkemannen

Takk! Da tror jeg at jeg slår til på tilbudet! Skal bli nydelig å forlate hytta med full tank fylt med billig husholdningsstrøm. :)

HCO

Sitat fra: Måkemannen på mandag 12. september 2016, klokken 20:55
Hm.. fikk svar. De kan selge meg en ny slik bøttelader for 4000.

Hvilken forhandler var dette? Jeg tror jeg slår til om jeg får en slik får 4.000.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Måkemannen

Sitat fra: HCO på tirsdag 13. september 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Måkemannen på mandag 12. september 2016, klokken 20:55
Hm.. fikk svar. De kan selge meg en ny slik bøttelader for 4000.

Hvilken forhandler var dette? Jeg tror jeg slår til om jeg får en slik får 4.000.
Varden Bil, på Nordheim (i nærheten av Haugesund)

HCO

Takk, da har jeg satt min lokale forhandler (Moss To-takt) på oppgaven.

Måkemannen

Rettelse. Det var ikke ny! Tror jeg misforsto litt når jeg snakket med de. Dette er nok en av de "bøttene" de har lånt ut. Men den er 3,6kw, og tung som bly. Så det er nok mye jern for pengene uansett.. ;)

Zoewolf

Var akk det jeg tenkte [emoji108]
Ta meg ein tur t Varden eg o då[emoji14]

Sent from my iPhone using Tapatalk

HCO

For de av dere som ikke er på Zoe-gruppen på Facebook: Berg Auto, Bærum, selger nå noen brukte sorte "ladekanner" til 5.500,-/stk. Bestilling på SMS 95247115 (salgssjef Paal Zachariassen).

Jeg har bestilt meg en. Selv om vi ikke bruker verken hurtigladere eller bøttelading til vanlig, ser jeg at jeg kjapt kan spare inn denne ved å bruke Zoe til fjellet (15 mil hver vei) og andre steder der jeg i dag bruker bensinbilen.

zbk

Ganske stiv bruktpris med tanke på at man fikk dem for 5000,- sammen med bilen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA