Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av nien, lørdag 22. oktober 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

nien

-Finner ingen info om hurtiglading dc lading av Ampera.
-Begynner derfor å lure på om den kan hurtiglades...??
-Noen her som sitter på kunnskap / reklamemateriell eller lignende som vet...

kaiat

Er det plugin-hybriden Ampera eller elbilen Ampera-e du lurer på om kan hurtiglades? Førstnevnte har ikke støtte for slikt og når det gjelder sistnevnte, er dens amerikanske søstermodell Chevrolet Bolt oppgitt til å ha CCS/Combo-støtte (dog sies det at det blir ekstrautstyr).

Espen Hugaas Andersen

Ampera-e skal ha CCS med minst 50 kW effekt. Om det blir mer enn 50 kW får vi nok vite om noen få dager.

Vi vet ikke om dette blir standard eller et tilvalg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trekkoppbil

Ampera har ingen DC-inngang.
Den har en likeretter med låg effekt. Jeg trur den tar ca 16A.
Hurtiglading er kun mekanisk:  Du setter bilen i fjellmodus, og da vil generatoren kjappt lade batteriet opp til 50%. Ellers er det mulig du kan hurtiglade på trellemølle.

Bolt skal bruke ccs etter ryket jeg har hørt, så det er mulig Ampera-e har det samme. Bortsett fra at vi i Europa har vi en spesiell variant av ccs som støtter 3-fase.

Hansi

Når man poster i Bolt/Ampera-e mener man sannsynligvis ikke forrige generasjon Ampera..

Jeg håper Ampera-e vil bli mulig å hurtiglade med mer enn 50kW, men jeg har vært inne på tanken om det kan ha vært gjort noen kompromisser i forhold til batteriteknologien for å få ned prisen, kanskje det kan medføre treg hurtiglading?
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Ipadjove

Ikke ny video, men måten han svarer på angående lading, så håper jeg det betyr en positiv overaskelse :)
3.15 og utover. Med 60kWh-batteri kunne de kanskje samarbeidet med Tesla om SC? :)

Nickelilltroll

Var inom førhandlaren idag. Det är faktiskt ingen som vet säkert men jag är väldigt enig med beskeden, "hvis GM ska følge med i markedet så er det ikke tvil, det blir solgt Ampera-e med mulighet for hurtiglading".
:)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

kammiz

jeg husker ikke hvor, men jeg leste 70kw effekt på ccs på ampera-e.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Gnilre

I videoen ovenfor snakkes det om 50 kW ladehastighet. Men han drar litt på det når det spørres om raskere lading. Bilen bør tåle 100 kW, men 70 hjelper det også. Og bilen får CCS lading - det er helt sikkert.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

zbk

For Bolt er det vel sagt 240V 32A 1fas (9.5h empty to full). Mest sannsynlig det samme her, vil jeg tro.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

e-Golf

"Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go.Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go."

Kilde: http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html

Er det noen som har kunnskaper til å rekne utifra disse tallene (90 miles of range in about 30 minutes of charge time)?
Ampera-e levert 27.06.17

Tesla model 3 reservert 1/4-16
Tesla model X - Kansellert

Hevet vrakpant på en -95 modell bensinbil som egner seg mest som spiker

ProsjektX

Sitat fra: e-Golf på onsdag 21. september 2016, klokken 07:47
"Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go.Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go."

Kilde: http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html

Er det noen som har kunnskaper til å rekne utifra disse tallene (90 miles of range in about 30 minutes of charge time)?
Jeg kommenterte det i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29698.msg506823.html#msg506823

og kom fram til rundt 42kW netto ladeeffekt.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

tomrh

Jepp ser ut som vanlig CCS hurtiglading, ikke noe spesielt.

Sitat fra: e-Golf på onsdag 21. september 2016, klokken 07:47
Satt nettopp og regnet på det da ProsjektX kom i forkjøpet, men ca. samme tall ja.

90 miles på 30 min = 288 km/t ladehastighet
288 km/t * 0,13 kWh/km = 37 kW 
(0,13 kWh/km er vanlig sommerforbruk for Leaf)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kammiz

I denne videoen, når de blir spurt om 50kw lading, sier han "we're saying 50 right now" med et smil.

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA