Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utstyrsprising for forhandlere på Chevrolet Bolt

Startet av Ben, fredag 21. oktober 2016, klokken 12:41

« forrige - neste »

Ben


elektrolux

Er ladeluken og motorstringen til den blå tilgjengelig?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Jeg forstod dessverre ikke spørsmålet helt tror jeg:-/
ingenting er demontert enda. Tar ned batterikassa en av de neste dagene.

Ben

Er ingen interessert i byttehandel?
Kan selge den blå for hbo 6000kr (verdi av lader + pant), og den gule for hbo 8000kr
Haster litt. Jeg trenger penger. Ellers skrur jeg løs lader + webasto og kjører resten til bilopphugger
Bendik, 97148134

elektrolux

Du må aldri kassere en Think Classic.

I Oktober venter jeg inn Thundersky gjengen. De har kjøpt opp flere titalls Classic og byttet til Litium batteri og solgt den med stor fortjeneste i hele Europa. Slike biler er meget populære og annonseres for opp til 150 000 kr i utlandet. Ikke rart, da det uten tvil er den beste Elbilen som eksisterte før 2008
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Ja, jeg kan jo forstå at noen liker disse bilene, så det beste er om de får leve videre. Men det er begrenset hvor lenge jeg kan dem stående foran husdøra, og jeg vil heller ha penger/deler så jeg kan fortsette el-båtprosjektet.

Tror du de er villige til å kjøpe de to av meg? I sa fall, hvor mye tror du de vil betale?

P.s. Ang motor, jeg har fått et godt tilbud på en nyere model av Lynchs motor, så da slår jeg trolig til på denne.

elektrolux

Thunder gjengen passerer Arendal om 4 uker og er interessert i drivverket. Tar du det ut og kasserer vrakpant på resten kan du få opp mot 10 000 kr / bil
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Jeg tror jeg kan lage en avtale på det. Drivverk, det er motor, girlås, girkasse, motorkontroller? Eller flere deler?
Hva betaler de ca for dette? (10000-3000=7000kr, men det er vel ikke drivverket verdt??)

elektrolux

Motor + kontroller. Ikke sag kablene!!
Drivakslinger
DC-DC
Kontaktorboks i batterikassen.
Lader

Du får nok 7000 kr/sett ferdig demontert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

OK!
Når lader er inkludert i pakka høres 7000kr mer realistisk ut!

Du kan fortelle dem at jeg gjør klart to sett med drivverk (har også noen enkeltdeler som aksler og girlås hvis de ønsker). Be dem ta kontakt noen dager i forveien for å avtale møtetidspunkt (bendik.vignes(at)gmail com, 97148134).

HV-kabler tar jeg ut i full lengde, men 12V "signalkabler" må jeg kutte ved en viss lengde.

De trenger altså ikke "hjullageret" eller nå hva det heter? Kun gir og aksel?

Takk for hjelp:-)

elektrolux

Da er avtalen i boks. Supert at du selv tenker på å ta med lengst mulig biter av ledninger og plugger til de forskjellige enhetene. Husk ladeluken til den blå.

Delene brukes i alle fall videre i div bygg som VW transporter, Audi A2, og til og med til ombygging av PSA classic til Tysk teknikk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Ladeluken, det er det grå luken som sitter i selve karosseriet? Er dette noe du personlig gjerne vil ha eller gjengen?
Jeg tror jeg må lage meg en liste over alt som skal skrues av så jeg ikke glemmer noe:-)  (Setter også vakuum - pumper på den lista forresten)

Til alle andre interesserte: gi beskjed hvis det er andre deler utover de reserverte delene dere trenger. Når jeg først setter i gang å skru går det lettere å demontere flere deler...

elektrolux

#12
Når vi demonterer Think passer vi på å ta vare på følgende deler som kan regnes som forbruksdeler:

- Låsesett. Begge dører + tenningslås med tilhørende nøkkel. ( Slites ut )
- Front lys. ( Sprekker )
- Framre blinklys ( Feste tapp knekker )
- Girvelger ( Blått klister sprekker )
- Deksel over og utløser til bakvindu. ( Sprekker )
- Vannpumpe. Dumt å hive en fungerende pumpe.
- Bakvindu, kun dersom det ikke er rust på metallet
- Luke over påfylling til Webasto. ( Hengslene er kjekke å ha )
- Fører side vindu og tilhørende hvite klips. ( Lim løsner, og bytte av glass er eneste permanente fix )
- Front Vindu. Ikke lengre tilgjengelig nye. Særs forsiktig over førerside, og nede over passasjerside så er det håp om å kunne koble på varmetrådene igjen
- Bakaksel ( Løsne først arm og se etter korrosjon på akseltapp ) Oppdaget under rydding at jeg nå har 7 slike liggende  :o

Uttover disse delene en del spesielle skruer og klips som alltid er kjekt å ha. F.eks skruer + skiver for å feste stolene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Takk for liste. Jeg skal se hva jeg får til. Frontruta tror jeg ikke jeg klarer å få ut. Jeg demonterte et sidevindu på en høgde tidligere, og det var heller ikke lett

elektrolux

Trenger bare en tynn pianostreng og 2 mann så sager du gjennom gummitettningen på 10 min. Men så er det om du noen gang får bruk for glasset da.

Vi har knust glasset 2 ganger, og fått bruk for alle de andre glassene vi har tatt ut...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA