Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lucid Motors (Atieva) = Tesla RND?

Startet av Jardar K, fredag 21. oktober 2016, klokken 10:15

« forrige - neste »

Svein Evensen

Soul'n holder hva den lover. Kjørt 110 km, brukt 50% av batteriet. Dette i 50-80 soner. Med åpent soltak. Uten AC...

Jardar K

Sitat fra: Svein Evensen på tirsdag 06. september 2016, klokken 17:43
Soul'n holder hva den lover. Kjørt 110 km, brukt 50% av batteriet. Dette i 50-80 soner. Med åpent soltak. Uten AC...

Høres veldig bra ut! Gleder oss til å få den. Henter bilen på torsdag og planer om både, Oslo, Østfold og Vestfold innen helgen er omme... :)

jim_smyth

Drammen - Norefjell Spa tur/retur er 190km.
Brukte 105%. Ladet to korte ganger (7min (19%) + 5min (16%)).
20grader den ene veien med 16grader på toppen. Normal kjørefart.
10 grader og sakte kjøring på vei hjem pga trøtt sjåfør og elgangst.

Kurrant rekkevidde mtp topografien som er forsert. Soulen viser gang på gang at om man kjører smart så gir store høydeforskjeller liten påvirkning på rekkevidden.

Jardar K

Liten oppdatering til andre skeptiske, potensielle Kia Soul kjøpere.
Jeg er født skeptiker, opplært til å være negativ til det motsatte er bevist.
Jeg er overbevist.
Kia Soul EV leverer. Vi bor utenfor byen og kjører ca 45-50km hver dag.vi lader hver tredje natt. Vi har da tilbakelagt mellom 150-190km.
Vi har da fortsatt ca 20-25% restkapasitet.
Vi har vært på langtur og rekkevidden virker å være

Negativt.
Lakken virker lett å skrape opp(typisk for nye biler?)
Litt liten bagasjeplass(2barn og mellomstor hund)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA