Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 40+ kWh e-nv200

Startet av Megleren, fredag 21. oktober 2016, klokken 01:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Megleren på torsdag 01. september 2016, klokken 13:24
Også er den veldig hard å åpne. Er dette også vanlig?
Kort spørsmål: Du er klar over at lokket skal presses ned når det skal skyves opp? Fikk i hvert fall jeg beskjed om ved utlevering. Trykk ned, så sklir det lettere fremover.

Derimot har jeg oppdaget noe interessant med det pianolakk-dekkede lokket. Det har alltid stått åpent, men skal visstnok kunne lukkes. Noen som har hatt problemer med dette? Ikke mulig å lukke hos meg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Megleren

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. september 2016, klokken 14:20
Sitat fra: Megleren på torsdag 01. september 2016, klokken 13:24
Også er den veldig hard å åpne. Er dette også vanlig?
Kort spørsmål: Du er klar over at lokket skal presses ned når det skal skyves opp? Fikk i hvert fall jeg beskjed om ved utlevering. Trykk ned, så sklir det lettere fremover.

Derimot har jeg oppdaget noe interessant med det pianolakk-dekkede lokket. Det har alltid stått åpent, men skal visstnok kunne lukkes. Noen som har hatt problemer med dette? Ikke mulig å lukke hos meg.

Vet det skal presses ned, men det er langt ifra en elegant skyvning selv om man presser ned. Pianolakkdekkede lokket får jeg lukket uten problem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

DavidS90D

Du må desværre forvente at du kan finde flere ting hvis du bliver ved at lede.
Don´t keep searching ! :-)

Jeg havde en Norsk bygget motorbåd fra et kendt værft på Askøy (Bergen). Tror det hedder Weakness.
Der var så mange fejl i byggekvalitet at jeg måtte sende en e-mail til værftet....hørte aldrig noget  :-(

Jeg synes Tesla er bedre til at ordne defekter (når de har tid) , men "småting" skal du lære at leve med.

LASOL

Løs/feilmontert sidepanel på midtkonsollen er like greit å reparere selv. Min var montert som ny slik at skinna var synlig på ene siden og hele sidepanelet på begge sider var svært løse. Når den så var på service for en del andre ting så skulle de også rette dette men det var fortsatt synlig skinne på ene siden etter rep, selv om de sa den var limt. Jeg tok da å reparerte den selv. Det viste seg at sidedekselet  ikke var presset godt nok sammen i spora før de limte! Men deksel og luka har fungert hele tiden med og uten løse sidedeksler.
S 85d ap1 oktober 2015

RaBalder

Hvis man har for vane å lete rundt med millimetermål, lommelykt og sjekke symmetrier osv. i paneler, glipper, osv. så tror jeg ikke man blir noe særlig fornøyd med Tesla. Man vil finne massevis som ikke "stemmer".

Da bør man velge en annen bil enn Tesla.




Jeg har mine øyeblikk jeg også.

Undrer meg stadig over hvordan baklysene kan ha blitt montert så forskjellig når man ser med bakluka åpen. Plast-delene ser forskjellige ut (utover venstre/høyre-forskjeller).

Men så lenge det fungerer, så skal jeg klare å leve med det   :) :D  ;D
...og alt det andre...  ???  :-\



Sjøhyene

Hvis dette er "veldig store feil" for deg så er jeg redd du går en frustrerende framtid i møte som bileier.  :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

frankofobia


Fordelen med Tesla er at du trenger ikke milimetermål for å avdekke den grusomt dårlige byggekvaliteten, selv Mr. Magoo vil se disse feilene uten problemer. Jeg kjøpte en P85+ i 2013 og maken til skranglekasse til den prisen uten skatter og avgifter er vel nesten umulig å oppdrive. Den gangen unnskyldte jeg Tesla med at det var ett nytt firma. Nå har de bygget den helt sammen bilen siden 2012 og klarer enda ikke så skru den skikkelig sammen.

Dette er å spytte på kundene som legger fra seg en ganske anstendig samlig penger for produktet deres.

Sitat fra: RaBalder på torsdag 01. september 2016, klokken 21:24
Hvis man har for vane å lete rundt med millimetermål, lommelykt og sjekke symmetrier osv. i paneler, glipper, osv. så tror jeg ikke man blir noe særlig fornøyd med Tesla. Man vil finne massevis som ikke "stemmer".

Da bør man velge en annen bil enn Tesla.




Jeg har mine øyeblikk jeg også.

Undrer meg stadig over hvordan baklysene kan ha blitt montert så forskjellig når man ser med bakluka åpen. Plast-delene ser forskjellige ut (utover venstre/høyre-forskjeller).

Men så lenge det fungerer, så skal jeg klare å leve med det   :) :D  ;D
...og alt det andre...  ???  :-\
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

jensjacob

#22
I skal se... når Trump bliver præsident, så er det helt forbi med Tesla. Så deporteres alle arbejderne i Teslas samlehaller tilbage til Mexico. ::)

Edit: - ellers bliver de erstattet af sure hvide amerikanere der engang arbejdede i kulminerne. Resultat: kvaliteten forbliver uændret, prisen tredobles.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Megleren

Sitat fra: jensjacob på torsdag 01. september 2016, klokken 23:35
I skal se... når Trump bliver præsident, så er det helt forbi med Tesla. Så deporteres alle arbejderne i Teslas samlehaller tilbage til Mexico. ::)

Edit: - ellers bliver de erstattet af sure hvide amerikanere der engang arbejdede i kulminerne. Resultat: kvaliteten forbliver uændret, prisen tredobles.

Forstår helt ikke hvordan de kan ha så grove feil. Det er vel maskiner/roboter som gjør det meste her? Hvordan klarer alle andre det? Er vel ingen som sitter og banker ut disse formene med en hammer i mange timer.

Fatter bare ikke hvordan det er mulig. Er så glad i bilen uansett at det ikke plager meg så veldig men jeg klarer samtidig ikke slutte å lure på hvordan de får til sånne feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Megleren

Sitat fra: RaBalder på torsdag 01. september 2016, klokken 21:24
Hvis man har for vane å lete rundt med millimetermål, lommelykt og sjekke symmetrier osv. i paneler, glipper, osv. så tror jeg ikke man blir noe særlig fornøyd med Tesla. Man vil finne massevis som ikke "stemmer".

Har tidligere brukt skyvelære for å måle glippe på paneler for å sjekke symmetri....[emoji849]



Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

TorR

Sitat fra: Megleren på fredag 02. september 2016, klokken 00:29
Sitat fra: RaBalder på torsdag 01. september 2016, klokken 21:24
Hvis man har for vane å lete rundt med millimetermål, lommelykt og sjekke symmetrier osv. i paneler, glipper, osv. så tror jeg ikke man blir noe særlig fornøyd med Tesla. Man vil finne massevis som ikke "stemmer".

Har tidligere brukt skyvelære for å måle glippe på paneler for å sjekke symmetri....[emoji849]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Men helt seriøst; er det noen som er så opptatt av hvordan bilen ser ut og er bygd? Fakta er jo at bilen er stor og tung og ser ut som en hval forfra. Er det ikke stort batteri for akseptabel rekkevidde som er hovedargumentet for å kjøpe Tesla?

Muffinman

Sitat fra: TorR på fredag 02. september 2016, klokken 08:15
Men helt seriøst; er det noen som er så opptatt av hvordan bilen ser ut og er bygd? ?
Ja.

Brede

#27
Sitat fra: TorR på fredag 02. september 2016, klokken 08:15
Sitat fra: Megleren på fredag 02. september 2016, klokken 00:29
Sitat fra: RaBalder på torsdag 01. september 2016, klokken 21:24
Hvis man har for vane å lete rundt med millimetermål, lommelykt og sjekke symmetrier osv. i paneler, glipper, osv. så tror jeg ikke man blir noe særlig fornøyd med Tesla. Man vil finne massevis som ikke "stemmer".

Har tidligere brukt skyvelære for å måle glippe på paneler for å sjekke symmetri....[emoji849]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Men helt seriøst; er det noen som er så opptatt av hvordan bilen ser ut og er bygd? Fakta er jo at bilen er stor og tung og ser ut som en hval forfra. Er det ikke stort batteri for akseptabel rekkevidde som er hovedargumentet for å kjøpe Tesla?

Batteri og det faktum at det var en elbil tror jeg lå på 3. eller 4.plass på grunner over hvorfor jeg kjøpte bilen.  ::)

Nå var jeg heldigvis en av de som har fått en bil som er nogenlunde godt satt sammen. Avvik er det, men ikke de store som en ser på enkelte biler. Kvalitetskontroll var noe de hadde på fabrikken bare på onsdager ser det ut for. :p

Zephid

mtp hva disse koster skjønner jeg jo at folk er interesserte i at de skal være så godt skrudd sammen som mulig.

o.b.lix

Sitat fra: Megleren på fredag 02. september 2016, klokken 00:25
Forstår helt ikke hvordan de kan ha så grove feil. Det er vel maskiner/roboter som gjør det meste her? Hvordan klarer alle andre det? Er vel ingen som sitter og banker ut disse formene med en hammer i mange timer.


Sluttmontering skjer ved menneskehender. I Model 3 skal sluttmontering også skje kun ved roboter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA