Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 40+ kWh e-nv200

Startet av Megleren, fredag 21. oktober 2016, klokken 01:51

« forrige - neste »

Megleren

Overtok forrige uke min første Tesla, en S85 registrert i januar i år.

La først merke til stort gap mellom panel i dør og dashboard, så begynte jeg å legge merke til flere ting etter hvert som er veldig store feil spør du meg. Kommer fra BMW E61 som forrige bil.

Legger ved bilder her:

Er dette "vanlige" feil som folk har fått rettet? Antar at en del av disse feilene blir ganske vanskelig å rette i etter tid.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Bjoris

Det er ikke smart å begynne å lete etter skjevheter/avvik i interiøret på en Tesla... Dessverre er det ikke i nærheten av tyskerene. På min 2014 stod dørene på ene siden 2 cm ut fra chromlisten nede og fluktet på andre siden... Vel, det var ikke mye å få gjort noe med, men til slutt kom jeg til at det var litt sjarmen med bilen, men håper jo virkelig at min nye nå er bedre, men tror nok ikke den er veldig mye bedre nei...

Men den BMWen din, mye rakling fremme i disse har jeg hørt;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Megleren

Sitat fra: bjoris på torsdag 01. september 2016, klokken 08:54
Det er ikke smart å begynne å lete etter skjevheter/avvik i interiøret på en Tesla... Dessverre er det ikke i nærheten av tyskerene. På min 2014 stod dørene på ene siden 2 cm ut fra chromlisten nede og fluktet på andre siden... Vel, det var ikke mye å få gjort noe med, men til slutt kom jeg til at det var litt sjarmen med bilen, men håper jo virkelig at min nye nå er bedre, men tror nok ikke den er veldig mye bedre nei...

Men den BMWen din, mye rakling fremme i disse har jeg hørt;)

Haha, BMWen var en treliter, så var en fin lyd syns jeg [emoji51] Eneste med den var bittelitt rust på bakluka.

Hva sier Tesla når man henvender seg til dem med slike feil?

Megleren

Sitat fra: tho på torsdag 01. september 2016, klokken 08:55
Welcome to America boy.  8)

Og jeg som elsker presisjonsarbeid...

kjølholdt

de fikser det men dette kommer til å ta tid og sannsynligvis flere forsøk
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

fonberg

Min 85D fra mai har akkurat samme forskjell som din på fordørene innvendig, og det var slik fra bilen var ny om det er noen trøst. For meg personlig er det ikke plagsomt så lenge bilen er tyst og tight, men jeg skjønner at dette kan være et irritasjonsmoment for andre.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

692

Forskellen i højden på dashboard i venstre og højre side er en feature - tror umiddelbart det er sådan på alle

JorgenM

Helt normalt desverre :)

Har alltid hatt BMW før jeg kjøpte tesla. Har nå en BMW i3 og Model S. Til og med i3'n er på et helt annet nivå hva gjelder kvalitet.

Likevel er Tesla'n den bilen jeg er mest fornøyd med av alle jeg har hatt :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

cairnz

Tar heller skjevheter enn knirkelyder man aldri finner ut av :)
Elbilist

rsomby

Jeg har fått fikset en hel haug med knike og dirrelyder som har oppstått over de siste årene, men det har nå tatt et par forsøk. Men nå er det svært behagelig tyst om en ser bort fra den dårlige støydempingen som er på pre AP biler  ;)

DavidS90D

Har nogen fortalt dig at en Tesla er perfekt ?

Min har samme dash board så det er ikke en fejl, det er bare sådan :-)

Kan ikke se "fejlen" ved din centerkonsol ?
Og hvad med dørhængsel ?

Megleren

Sitat fra: DavidS90D på torsdag 01. september 2016, klokken 11:29
Har nogen fortalt dig at en Tesla er perfekt ?

Min har samme dash board så det er ikke en fejl, det er bare sådan :-)

Kan ikke se "fejlen" ved din centerkonsol ?
Og hvad med dørhængsel ?

Feilen med midtkonsollen er at den ene skinna på høyre side er synlig, mens den på venstre ikke er det. Prøvd å dytte den på plass, men den kommer løs igjen. Også er den veldig hard å åpne. Er dette også vanlig?

Muffinman

Min første Tesla hadde også en eller to feil  ;D

Brede

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. september 2016, klokken 13:46
Min første Tesla hadde også en eller to feil  ;D

En eller to må du nesten bare godta! Hadde det derimot vært tre så hadde jeg skjønt om du hadde vært misfornøyd.  ;D ;D  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA