Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 56 nye ladeplassar i Bygarasjen (Bergen)

Startet av Steffen Grøhn, fredag 21. oktober 2016, klokken 01:06

« forrige - neste »

Steffen Grøhn

Hei. Jeg har spurt min Tesla-kontakt om jeg kan få utsatt levering av bilen noen måneder i håp om at AP 2 har kommet da. Får bare til svar om at jeg har kjøpt / bestilt bilen som den er nå. Jeg har bestilt en 5-seter. (Er en familie på 4, barna er 2 og 4 år, og kan bruke hengeren / forhåpentligvis skistativ til lange ting, er litt kritisk til å betale 20-25000 for bedre sikt ut bakruten). Får heller ikke vite hvor i køen jeg ligger, bare at produksjon av 5-seteren begynner rundt begynnelsen av november, da sammen med andre versjoner av bilen (5, 6 og 7 setere produseres samtidig).

Jeg brant meg da jeg kjøpte Leafen vår i februar/mars 2013. Hadde da lest i nettaviser at ny versjon med svarte skinnseter og mørkt mer praktisk interiør var på vei, men selgeren benektet at denne kom til Norge, og i hvertfall ikke det året. Jeg kjøpte derfor bil, og to måneder etter ble den nye modellen lansert og min datt 30 000 i pris over natten. Ekstremt irriterende. Dette var Sande Auto i Drotningsvik, Bergen.

Er det noen i Bergen som kunne tenke seg å vise frem sin Model X, og har noen erfaringer, både gode og dårlige? Jeg kan fremdeles gjøre endringer på bilen min en liten stund til. Per nå har jeg 60D, svart metallic, hengerfeste, luftfjæringer, delskinn, lyst interiør i taket, vinterpakke og autopilot i bestilling.

rsomby

Så lenge bilen ikke er gått i produksjon burde det ikke være noe problem å utsette. Det handler kun om velvilje fra Tesla sin side. Om en går andre veien å fremskynder så er det hverfall ikke et problem

Bjoris

Tesla har vel sluttet å la folk utsette da det har vært altfor mye spekulasjoner...

Bestilles nå har en Jan 2017 som valg eller så snart som mulig. Antar de ser at det er greit for folk å få levert bil over nyttår for å få 2017 modell eller så kan en fortsatt dra i leveringen, men da bare en mnd eller to!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Postman pat

Jeg gjorde om fra femseter til 6 seter sent i mai. Får bil nå  ant ca 15 Sep.
Snakket med DS i Tesla og spurte av nysjerrighet om 5 seter lev tid (irrelevant for meg nå).  Han sa VÅREN 2017, da alt bak seterad nr. skulle konstrueres annerledes etc.     Jan 17 høres VELDIG optimistisk ut.   Hadde satset på Mars April, men dette er min synsing og ingen kunnskap. vh PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA