Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisliste Tesla 70D 2015

Startet av Sveinm, onsdag 31. august 2016, klokken 07:29

« forrige - neste »

Sveinm

Er det noen som vet hva grunnprisen for 70D var for ca 1 år siden, også priser på de ulike tilvalgspakker (feks luft, autopilot, panorama,....).  Finner ikke noe på nettet.

Bjoris

#1
Grunnpris med awd var 591.000 før prisjustering i nov 2015. Tilsvarende nå koster en 75D 696.300. Så kan en trekke fra 24.800=671.500,-. Det er prisen for 70D i dag, men som kjent får en ikke velge 70 lengre bare 60 og 75, hvis en ikke kjøper min da;)

Det var også en prisjustering i Aug 2015, tipper litt nå, men tror den var på ca 30.000, dvs at en 70D bestilt i Aug 2015 hadde en grunnpris på ca 561.000,-.

Jeg bestilte min i Nov 2015, rett før prisoppgangen og valgte lengst mulig levering ut i tid og får min bil på fredag så tipper det ikke finnes helt nye biler lengre som har kostet mindre enn dette!

Salg med gevinst er ikke Tesla så glad i og har nå sluttet å la folk bestille bilene langt frem i tid. For egendel er det kun for å kjøp X vi vil selge, om ikke vi får nok for Sen nå så har vi fått en kjempefin bil uansett så ikke noe stress...:)

navelso

#2
Prisene på den konfigen jeg bestillte i november i fjor:


S70D: 591.400
Metallic: 7.600
Pano: 11.500
Obeche: 5.700
Autopilot: 19.100
Luft: 19.100
Vinterpakke: 7.600


Og så var det 10.000 i rabatt når du brukte henvisningslink.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Bjoris

Sitat fra: navelso på onsdag 31. august 2016, klokken 10:19
Prisene på den konfigen jeg min bestillte i november i fjor:


S70D: 591.400
Metallic: 7.600
Pano: 11.500
Obeche: 5.700
Autopilot: 19.100
Luft: 19.100
Vinterpakke: 7.600

Og så var det 10.000 i rabatt når du brukte henvisningslink.

Rimelig lik min, jeg har next gen og ikke luft:) Når får du bilen, kom vel samtidig med min tenker jeg?

nyttblad

Bil levert august ifjor:

S70D: 550.000
Metallic: 7.200
Pano: 10.800
Autopilot: 17.900
Luft: 17.900
Vinterpakke: 7.200
Nextgen seter:17.900
Vinterdekk Nokian:21.000
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

navelso


Får min på fredag i Drammen.
Sitat fra: bjoris på onsdag 31. august 2016, klokken 10:23
Sitat fra: navelso på onsdag 31. august 2016, klokken 10:19
Prisene på den konfigen jeg bestillte i november i fjor:


S70D: 591.400
Metallic: 7.600
Pano: 11.500
Obeche: 5.700
Autopilot: 19.100
Luft: 19.100
Vinterpakke: 7.600

Og så var det 10.000 i rabatt når du brukte henvisningslink.

Rimelig lik min, jeg har next gen og ikke luft:) Når får du bilen, kom vel samtidig med min tenker jeg?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

alda

Sitat fra: nyttblad på onsdag 31. august 2016, klokken 10:30
Bil levert august ifjor:

S70D: 550.000
Metallic: 7.200
Pano: 10.800
Autopilot: 17.900
Luft: 17.900
Vinterpakke: 7.200
Nextgen seter:17.900
Vinterdekk Nokian:21.000

Har bestilt en facelift 60D med metallic lakk, next gen seter og Nokian vinterdekk, kommer på 680'. Tilsvarende i fjor for lik 70D var altså 596'... Siden den gang får man facelift med alt hva det innebærer (led lys, midtkonsoll osv). Hyfsad prisoppgang...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Bjoris

Sitat fra: alda på onsdag 31. august 2016, klokken 13:34
Sitat fra: nyttblad på onsdag 31. august 2016, klokken 10:30
Bil levert august ifjor:

S70D: 550.000
Metallic: 7.200
Pano: 10.800
Autopilot: 17.900
Luft: 17.900
Vinterpakke: 7.200
Nextgen seter:17.900
Vinterdekk Nokian:21.000

Har bestilt en facelift 60D med metallic lakk, next gen seter og Nokian vinterdekk, kommer på 680'. Tilsvarende i fjor for lik 70D var altså 596'... Siden den gang får man facelift med alt hva det innebærer (led lys, midtkonsoll osv). Hyfsad prisoppgang...
Du har faktisk større batteri i din 60 ifht pre facelift 70;)

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

turfsurf

Batteriet er sw begrenset 75. Tilgjengelig kapasitet er lavere, men du vil lade marginalt fortere opp til 60kWh


--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

evole

Jeg la inn bestilling på 70D 3. august i fjor. Da var grunnprisen 558.000 kr.

Bjoris

Sitat fra: Djur1 på onsdag 31. august 2016, klokken 19:18
Hvordan kan det stemme?

Som andre sier, du får effekten ett 75 batteri kan gi og dermed samme akselerasjon og toppfart som en 75, du vil også lade like fort opp til 60 kwh som du vil gjøre om du lader 60 kwh opp på 75 batteriet og vil dermed lade lynraskt til 100% på 60en vs hvor lang tid det tar å lade en 75 til 100%. I praksis er det også bra for batteriet at du ikke kan lade det til mer enn 80%.

MEN, en sitter jo igjen med at rekkevidden mellom ladingene blir vesentlig kortere. Hadde det ikke vært for at det tilkommer mva på etterbestillingen så kunne en iallefall testet ut om 60 var nok før en kjøpte 75. Nå er det ganske mye dyrere å gjøre dette i ettertid...

Så til tross for alle fordelene, 60 er ikke mer enn det billigbilen Ampera-E kommer med så helt konge med 60 er det jo ikke, men veldig stor forskjell at det nå er ett 75 batteri som også sitter i 60en ifht om det var ett 60 batteri...

turfsurf

Men i praksis vil en 60D komme fortere frem enn en Ampera-e grunnet raskere lading på langtur. Og på motorvei vil nok luftmotstanden til 60D gjøre at den har minst like lavt forbruk.


--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

Rekkevidden på E-Ampera oppgis dessuten å være 10 mil under nye 60, så det blir feil å sammenlikne.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Amoss

Sitat fra: alda på torsdag 01. september 2016, klokken 10:22
Rekkevidden på E-Ampera oppgis dessuten å være 10 mil under nye 60, så det blir feil å sammenlikne.

Har det blitt oppgitt noen endelige rekkevidder for Ampera-e enda?  Eneste jeg har fått med meg er at den skal få "200+ miles EPA", akkurat som Model 3 var oppgitt til frem til 31. mars i år (hvor det ble oppgitt 215+ miles EPA). Regner ikke med at dette tallet er det endelige tallet for Ampera-e heller.
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA