Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most)

Startet av Cookie Monster, torsdag 20. oktober 2016, klokken 05:58

« forrige - neste »

minim

Sånn passe irriterende at dette kom nå :p Kjøpte S nå for å teste ut elbil med planer om å kjøpe X til neste sommer om alt fungerer bra og de ikke finner for mye trøbbel på X igjennom vinteren.. En X må ha inkludert SC i mine øyner :D
-TMS 85D
-03 VW Polo

alda

Det ær bara att inse att detta ær en vattendelare/veiskille. Från och med nu får vi 1. Och 2. Klass i Tesla-eierskap... Men bara så lenge våra bilar håller, vid byte till ny bil ær førdelen borta...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

LexLektor

Synes 1. april er en merkelig ordning. Order date er mitt problem, men delivery date er Teslas. Hadde skjønt det dersom de mente at kunden måtte bestille innen 1. januar og ønske levering innen 1. april. Men dette? Vi har da ingen påvirkning på levering utover bestillingsdatoen, så det kan nok fort bli mange misfornøyde kunder som får bilen sin like etter månedsskiftet er passert...
V≡NT≡R

lunitiks

Minst åtte [8] tråder på det amerikanske forumet hvor emnet diskuteres  ;D ;D

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nie

Sitat fra: LexLektor på mandag 07. november 2016, klokken 20:49
Synes 1. april er en merkelig ordning. Order date er mitt problem, men delivery date er Teslas. Hadde skjønt det dersom de mente at kunden måtte bestille innen 1. januar og ønske levering innen 1. april. Men dette? Vi har da ingen påvirkning på levering utover bestillingsdatoen, så det kan nok fort bli mange misfornøyde kunder som får bilen sin like etter månedsskiftet er passert...
Tror ikke dette er skikkelig gjennomtenkt fra Tesla. Tesla har glemt å ta i betraktning 8 ukers transitt til Europa og satt 1. april som skjæringspunkt basert på at da vil iallfall alle amerikanere som bestiller kommende uker ha fått bilene sine. ..og så har de kjørt på med Google translate slik de pleier og glemt at de nå setter f.eks europeiske kunder og forhandlere i en uforutsigbar posisjon.

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Afterburner

Salget kommer til å rase over nyttår som en følge av dette. Og hva gjør Tesla da? Tror de må tenke ut noe mere smart rundt dette.
____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

tkjoerlaug

Synes dette er bra jeg. For meg er en ledig SC stolpe når jeg trenger den viktigere enn prisen jeg betaler for strømmen, og det vil redusere taxi-lading og lokale som er ute etter gratis strøm.

RaBalder

Men er dette verdens undergang ???


  • Man har fremdeles et supercharger-nettverk som kan brukes.
  • Det er fremdeles bare å plugge i, fremfor å begynne og fikle med betalingsløsninger før lading kan startes (håper jeg...)
  • Med betaling, så er vel sjansen enda større for å få ladet med en gang fremfor å havne i ladekø.
  • Og lade-effekten er vel ingenting å klage over sammenlignet med chademo/ccs eller 22/11kW punkter.

Hvis "gratis" strøm er det viktigste kjøpsargumentet for en Tesla, så har disse kjøperne ikke min medfølelse i fremtiden....  ::)  :D

Øyvind.h

Sitat fra: Afterburner på mandag 07. november 2016, klokken 21:23
Salget kommer til å rase over nyttår som en følge av dette. Og hva gjør Tesla da? Tror de må tenke ut noe mere smart rundt dette.

Tviler. Dette er fantastiske nyheter, spesielt langsiktig. Kundene som faller fra på grunn av dette er kunder Tesla strengt talt bør styre unna.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mazzbot

Med betaling så vil det bygge seg opp flere og bedre sc stalls. Betaler gledelig for å lade med den effekten .

Dette systemet som kommer til å komme til model 3 kanskje ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Bjoris

Jeg tror alle ser at noe måtte gjøres. Tesla lager furore igjen med denne leveringsdeadlinen som ingen andre enn dem selv har kontroll på:)

Håper det kommer ett demanti på den delen!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Dag A.

Personlig så gjør dette meg ingen ting.

Bilen har nå ladet i underkant av 10.000 kWt og kanskje, bare kanskje at 500-600 kWt er blitt ladet på SC.
Tross alt så skal bilene komme med SC for 1600km inkludert også i fremtiden.

Selvfølgelig kan det sikkert være surt for noen, men jeg ville vært mye mere irritert over å bomme på AP-2.0 med en dag eller to.

På den positive siden så ser jeg at det kan sikkert bli litt mindre trykk på SC, spesielt på Lier mot Oslo, der finner jeg det alltid fullt.
Forhåpentligvis så vil en viss kontantstrøm fra SC også føre til videre utbygging av SC, f.eks i området rundt Stavanger, ikke bare på ei øy mellom Stavanger og Bergen.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Øyvind.h

Eneste kjedelige er at de som allerede misbruker nettverket kan forsette midbruket til bilen er brukt opp eller solgt.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AppleKnocker

Misbruk og misbruk fru Blom. Vi har jo blitt pålagt å betale en avgift på rundt 10 000 for fri tilgang.

Vi kjører forbi en Supercharger 4 ganger i uka 4 mil fra der vi bor. Har kanskje stoppet der 2 ganger når vi glemte å lade bilen over natta, ellers er det helt uaktuelt å kaste bort tid på å sitte å blomstre på en Supercharger i hverdagen. Det må i såfall være pensjonister som ikke har hørt om tidsklemma :o

Før sommeren 2016 hadde vi hatt 5-6 SuC besøk. Etter to langturer (4000 km + 1800km) har vi nok begynt å spise av de 10 000. Om det skulle koste kr 200,- pr besøk, har vi likevel en del ganger igjen før vi går i null på den pålagte SuperCharger avgiften.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA