Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3

Startet av eha, onsdag 19. oktober 2016, klokken 22:50

« forrige - neste »

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Maximus

#1
De påstår at turbinversjonen blir mulig å bestille i land der hydrogen ikke er tilgjengelig. Blir interessant om det i det hele tatt blir noe av dette prosjektet.

Tine har visst lagt inn en bestilling:



Mer om sistnevnte:
http://www.klikk.no/tungt/transportmagasinet/tine-har-bestilt-nikola-one-1692477.ece
http://www.aftenposten.no/norge/Norske-bedrifter-vil-begynne-a-bruke-el-lastebiler-603278b.html

epsilone6

Dette selskapet er ikke noen seriøs aktør, alt de poster som "bevis" på lastebilen er bilder av radiatorviftene. Tre ganger nå. Denne lastebilen vil aldri bli masseprodusert, de prøver bare å surfe på Tesla-bølgen. Og hva skjer med depositum i konkursbo? Jo, du mister det.

Trekkoppbil

Det høres ut som et tøft valg, men det kan være for å tilfredsstille en nullutslippshype.
Hydrogen lages hovedsakelig av naturgass, og det går mye energi til omforming og komprimering.
Hydrogen er dyrt og ikke så lett tilgjengelig, så det er mange risikofaktorer her.

Den praktiske løsningen burde vel være brencellsceller som går på Metan, kombinert med batterier.

ladov

Den praktiske løsningen er å bygge denne lastebilen med modulært batteri og generator, så når bedre batterier blir tilgjengelig så kan de bare bytte ut gassturbinen med batterier..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Lokführer

Gassturbin og hydrogen? Trodde brenselcelle var mer effektivt, men de kanskje ikke dimensjonert for vogntog.

Men, dette er en hybrid og sikkert ladbar, så da må man (kan) fylle hydrogen samt lade...

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Electrix

Interessant vending i saken, jeg var positiv til Nikola da jeg først leste om dem, men må innrømme at jeg blir mer skeptisk nå. Den presenteres både som ladbar og som at den ikke skal lades og kjører kun på naturgass. I tillegg har de nå plutselig byttet til hydrogen? USA har jo stor produksjon av billig naturgass som var et stort argument for besparelser, men med hydrogen er plutselig besparelsen litt usikker.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

boxer72

Skal bli bli spennende å se hvem som har hydrogen/hybrid rullene på veien først
Setter en knapp på Scania. http://www.asko.no/nyhetsarkiv/asko-skal-samarbeide-med-scania-om-hydrogendrevne-lastebiler/

Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

kaiat


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA