Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most)

Startet av HaakonH, onsdag 19. oktober 2016, klokken 20:34

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: F_P på onsdag 31. august 2016, klokken 15:47
Rart det der med Thinkware. Jeg hadde det i sortimentet i over 1 år, uten at noen var særlig interesserte. Så monterer en kar Thinkware i X'en sin og alle mener det er topp :p

Bare en digresjon, og litt oppgithet over markedskreftene :p

"... en kar"? Øy! ;D

Jeg er forresten 20 ganger mer fornøyd med Thinkware enn Blackview. For det første feiler ikke SD-kort(ene) i det hele tatt med Thinkwaren, dessuten har den fotoboksvarsler (samt lane departure- og collision warning, deaktivert disse to) og er enkel og ta av og på. Ja, den er noe større og klumpete (F770 er nyere og litt mindre), men er altså godt fornøyd med F750 - som jeg har oppgradert til en F770 via firmware da hardware er helt identisk.

Men smaken er jo ofte todelt, noen liker det ene mens andre foretrekker noe annet. :)

Her er forresten link med bilder og mer info:
Dashcam installation – Tesla Model X
http://www.satheesh.net/2016/08/19/dashcam-installation-tesla-model-x/

F_P

Hehe..

Du må være forsiktig med å si at SD-kortet feiler. Du har tydeligvis stor påvirkningskraft  :P
Det blir litt som å si at alle Model S er skrap fordi noen har fått byttet inn og fått en ny. Er på mitt tredje minnekort på 22 mnd på div Blackvuekamera selv, og alle som orker åp lese manualen til Blackvue vil se at gjennomsnittlig levetid er 6mnd.

Men jeg tar til meg økende popularitet på det tidligere upopulære kameraet, og forsøker å få tak i en batch igjen ;) Irriterer meg dog noe over denne tredje kabelen som må til tenningsstrøm for at park mode skal fungere  :-[

Leste forresten en liten review av Thinkware og akkurat dette med lane departure virker ikke å være noe for motorveien.

Har du testet fotoboksbiten Satheesh?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

satheesh.net

Sitat fra: F_P på søndag 04. september 2016, klokken 10:32
Hehe..

Du må være forsiktig med å si at SD-kortet feiler. Du har tydeligvis stor påvirkningskraft  :P
Det blir litt som å si at alle Model S er skrap fordi noen har fått byttet inn og fått en ny. Er på mitt tredje minnekort på 22 mnd på div Blackvuekamera selv, og alle som orker åp lese manualen til Blackvue vil se at gjennomsnittlig levetid er 6mnd.

Men jeg tar til meg økende popularitet på det tidligere upopulære kameraet, og forsøker å få tak i en batch igjen ;) Irriterer meg dog noe over denne tredje kabelen som må til tenningsstrøm for at park mode skal fungere  :-[

Leste forresten en liten review av Thinkware og akkurat dette med lane departure virker ikke å være noe for motorveien.

Har du testet fotoboksbiten Satheesh?

Jada, selvfølgelig mener jeg ikke alle under en kam. Bare fordi jeg har vært litt uheldig (og det står i manualen at den typisk varer i 6mnd), vil det selvsagt ikke si at alle opplever det. Figure of speech og alt det der... :)

Anyways, er enig akkurat det der med den ekstra kabelen til tenningsstrøm (for å få til Park Mode), men lurer på om man kan finne på noe lurt der. ::)

Fotoboksvarsleren har jeg aktiv konstant og fungerer glimrende! (Nesten imponert!) Den eneste "glitchen" jeg har opplevd er at den sier ifra om fotobokser som finnes i tunneler FØR selve tunnelen. Altså, hvis/når den vet at den kommer til å miste GPS signalene, så sier den ifra på forhånd virker det som.

Ellers var varsleren meget nyttig da jeg kjørte til Bergen forrige helg bl.a. ;D

petersv

Og hvor lenge var det du hadde hatt det TW-kameraet montert i X-en igjen Satheesh? :D

HelectriC

Virker som dette svenske firmaet http://exclusiveparts.se/sv/ har europarettigheter for å selge kamerat som er integrert i speilet!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

SigX

Om bildekvaliteten er så elendig som demoklippet på exclusiveparts så hjelper det ikke at kameraet ser pent ut. det aller viktigste med et dashbordkamera er jo bildekvaliteten, og der faller dette helt igjennom. (basert på demo-klippet).

F_P

Det har de ikke, jeg har nettopp kjøpt 5 stk slike rett fra produsenten. Har et på test nå, montert i en bil med eksisterende Blackvue 550. Prisen de tar er jo også for høy, jeg har lagt de ut til 3398,-, men alle får 10% så reel pris er drøyt 3000,-

Kommer tilbake med resultater :)

F_P

tonl

Sitat fra: F_P på onsdag 07. september 2016, klokken 10:37
Jada, neida så da måtte jeg bare få tak i Thinkware da :p

http://www.bilkomponenter.no/products/thinkware-f770-2ch

Hvilke type strømkabel er det? Såkalt hardwiring kit eller 12V kabel til "sigarett" uttak.

Sandpusher

Hvorfor koster det 359 kroner ekstra for 32 GB og ingenting for 64 GB?
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

satheesh.net

F_P

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 07. september 2016, klokken 14:28

ooops.. Det ble feil ja... Du kunne gjort et lite kupp der ;)
Rettet nå  :o

Sandpusher

Sitat fra: F_P på onsdag 07. september 2016, klokken 15:05
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 07. september 2016, klokken 14:28

ooops.. Det ble feil ja... Du kunne gjort et lite kupp der ;)
Rettet nå  :o

Hehe, grei den. Kjøpte Blackvue av deg i fjor, så var ikke på kjøpern uansett, men den ser jo unektelig interessant ut denne med mye features.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA