Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most)

Startet av sylwester, onsdag 19. oktober 2016, klokken 16:35

« forrige - neste »

sylwester

Jeg har samme rutine hver dag. Bilen er parker ute uten tilkobling. Starter AC/varme mens jeg ser på nyhetene i 8 minutter. Setter meg i bilen og holder inn bremsen mens jeg trykker start. Har virket hver gang siden april.

Vedlagt bilde er hvordan det ser ut nå når jeg forsøker å starte. Jeg hører en lyd og ESP går på og vindusviskerne var på auto siden det regna igår og ser ut til å fremdeles virke.

Har lest på forumet at det muligens var noe softwarefeil på g1, men er ikke dette fikset ved softwareoppdatering på service?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

begiljen

Vet ikke om dette er relevant, men jeg mener å ha lest tidligere at man kan få problemer om man fjernstarter varme/ac via app og videre starter bil/stopper fjernvarmingen inne i bilen når bilen ikke er koblet på. Løsningen skulle da være å benytte app'en til også å skru av klimaanlegget igjen. Faktisk har jeg alltid brukt denne metoden (både startet og stoppet klimaanlegget med app) dersom bilen ikke er koblet på. Som regel er dog bilen koblet på, og i disse tilfellen drar jeg bare ut ladekabelen og klimaanlegget stopper som det skal.

Jeg er usikker på hva løsningen er dersom bilen har "låst" seg når dette problemet oppstår, men forsøk å skru av bilen, og videre start og stopp klimaanlegget via app og se om det hjelper. Ellers så løser visstnok mange problemer seg dersom du restarter bilen ved å koble av og på 12v-batteriet (har selv aldri forsøkt dette)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

bob-bob

Sjekk 12 volt batteriet ditt.  Er spenning ok , prøv å koble det av , og så inn igjen. (minuspol holder).

Ellers : service. Den har jo garanti ennå.....

sylwester

Ringte nissan veihjelp og de klart ikke å fikse det på stedet og tok bilen med seg. Vi får se hva de sier.

Nissan sin egen app støtter ikke å slå av klima. De støtter å slå på selv om bilen ikke er koblet til og den burde klare å slå av klima før bilen startes når startknappet trykkes inn. Er det virkelig slik at dette fremdeles ikke fungerer? Det å kunne forvarme uten tilkobling er hovedgrunnnen til at jeg kjøpte en Leaf og ikke en trilling.
Oslo

leafnor

Nissan som nå ha bilen kan sikkert bekrefte hvilken versjon software bilen har, så den tåler slik forvarming uten tilkobling.
Jeg har varmet min mye på forvarming (Eid den en vinter), men vet den er vært inne for fix av defet DC/DC og heater. Regner med det var pga av den bug som er nevnt.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

sylwester

Nissan er ikke interessert i å fortelle så mye på garantisaker. Det eneste de sa var at det var en "junctionbox" som måtte byttes, men utover det fikk jeg ikke vite noe som helst. Jeg måtte signere på det papiret, men jeg fikk ikke en kopi. Jeg fikk en lapp til å signere da de hadde byttet noe relatert til temperatursensoren. Jeg spurte faktisk om jeg kunne ta bilder av disse to papirene de vill jeg skulle signere, men det fikk jeg ikke lov til. Jeg ble litt sjokkert.

Bilen var på service senest i Juni ifjor på authorisert nissanverksted så jeg antar at software var oppdatert, dog jeg sa de kunne ta service på den mens de hadde den inne og på den står det at de har oppdatert software. Kan det hende at verkstedene gjør service uten å oppdatere eller er det vanlig at 4 år gamle biler fremdeles får oppdateringer?
Oslo

bob-bob

Sitat fra: sylwester på onsdag 14. september 2016, klokken 00:14
Nissan er ikke interessert i å fortelle så mye på garantisaker. Det eneste de sa var at det var en "junctionbox" som måtte byttes, men utover det fikk jeg ikke vite noe som helst. Jeg måtte signere på det papiret, men jeg fikk ikke en kopi. Jeg fikk en lapp til å signere da de hadde byttet noe relatert til temperatursensoren. Jeg spurte faktisk om jeg kunne ta bilder av disse to papirene de vill jeg skulle signere, men det fikk jeg ikke lov til. Jeg ble litt sjokkert.

Bilen var på service senest i Juni ifjor på authorisert nissanverksted så jeg antar at software var oppdatert, dog jeg sa de kunne ta service på den mens de hadde den inne og på den står det at de har oppdatert software. Kan det hende at verkstedene gjør service uten å oppdatere eller er det vanlig at 4 år gamle biler fremdeles får oppdateringer?

Vår 2013 Leaf får en bremseoppdatering nå på service visstnok.. (fikk brev nå ).   Ellers , bra at du fikk fikset bilen din. :)

sylwester

Sitat fra: bob-bob på onsdag 14. september 2016, klokken 10:16
Vår 2013 Leaf får en bremseoppdatering nå på service visstnok.. (fikk brev nå ).   Ellers , bra at du fikk fikset bilen din. :)

Er det gen2 du har? Kan hende det er noe endringer mellom gen1 og gen2.
Oslo

leafnor

Sitat fra: sylwester på onsdag 14. september 2016, klokken 17:20

Det er knyttet til problem med bremsene som kan oppstå for noen Gen2 når det blir svært kaldt. 
Leaf 2012/Aug 160.000 km

bob-bob

Sitat fra: leafnor på onsdag 14. september 2016, klokken 17:41
Sitat fra: sylwester på onsdag 14. september 2016, klokken 17:20

Det er knyttet til problem med bremsene som kan oppstå for noen Gen2 når det blir svært kaldt.
Stemmer. Kona har en Gen2.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA