Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Anbefalt utstyr/modell familiebil TMS

Startet av Beamer Screamer, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:32

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Det er en haug av oppgraderte og nye elbiler i pipeline. BMW i3 med større batteri, Golf med facelift og ny motor og større batteri, ny Leaf til neste år.

Hva skjer med Trillingen - den aller eldste av de moderne elbilene? Er det ting på gang hos Mitsu eller noen av franskmennene?

Trillingen har jo vært akterutseilt lenge og solgt kun på pris, men om et års tid har jo alle andre elbiler dobbel rekkevidde av Trillingen og tre ganger så mange hester. På tide å vise en ny modell snart om de mener alvor med elbilsatsingen!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

automat

Citroen har jo presentert e-mehari. Men det er vel mer å regne som lekebil enn en elbil.
http://www.topgear.com/car-reviews/e-mehari/first-drive


Ellers så ser det ut som det kan ta sin tid for PSA:
"We will market seven petrol plug-in hybrids by 2021, with the first scheduled for launch in 2019."
"Four new electric vehicles will be marketed by 2021, with the first scheduled for launch in 2019."
http://newatlas.com/peugeot-citroen-psa-hybrid-electric/43541/
Se også.
http://insideevs.com/peugeot-citroen-launch-cheaper-longer-range-electric-car-plug-hybrid-coming/

Mitsubishi virker som har mer enn nok med å produsere PHEV.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

kaiat

Franskmennene har trolig noe eget på gang (men det tar trolig tid før vi ser noe til det). De skulle vel komme med en elbil for det kinesiske markedet nå.

Når det gjelder Mitsubishi, har jo de blitt tatt over av Renault/Nissan-alliansen. Jeg vil tro at alle eventuelle planer Mitsubishi kan ha hatt om fremtidige modeller, uavhengig av drivlinje forsåvidt, har blitt lagt på is mens Renault/Nissan-boss Carlos Ghosn & co vurderer mulighetene. Renault/Nissan-alliansen har som kjent en ikke ubetydelig produksjon av elbiler selv og det er vel sannsynlig at det kommer en ny elbil fra Mitsubishi, dog ikke uten et visst slektskap til tilsvarende modeller fra Nissan og Renault.

pwb

Det kommer ikke noen ny modell fra Citroen/Peugoet basert på Mitsubishi. PSA har inngått ett samarbeid med Dongfeng Motors (Kina) om en ny platform for elektriske biler.

MEM76

Sitat fra: kaiat på søndag 28. august 2016, klokken 23:59
Når det gjelder Mitsubishi, har jo de blitt tatt over av Renault/Nissan-alliansen. Jeg vil tro at alle eventuelle planer Mitsubishi kan ha hatt om fremtidige modeller, uavhengig av drivlinje forsåvidt, har blitt lagt på is mens Renault/Nissan-boss Carlos Ghosn & co vurderer mulighetene. Renault/Nissan-alliansen har som kjent en ikke ubetydelig produksjon av elbiler selv og det er vel sannsynlig at det kommer en ny elbil fra Mitsubishi, dog ikke uten et visst slektskap til tilsvarende modeller fra Nissan og Renault.

Noe av argumentet til Nissan for oppkjøp av Mitsubishi er at Nissan ikke har god kompetanse på biler i kei klassen.

Så vit jeg vet så er i-MIEV den eneste elbilen i kei-klassen, slik at store endringer på i-MIEV vil vi nok ikke se, ettersom bilen ikke kan kan gjøres større.

Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 28. august 2016, klokken 23:16
Trillingen har jo vært akterutseilt lenge og solgt kun på pris, men om et års tid har jo alle andre elbiler dobbel rekkevidde av Trillingen og tre ganger så mange hester.

Ang motor effekt, så har allerede  trillingene maks tillatt effekt etter kei-reglene, slik at det er lite sannsynlighet at noe skjer på den fronten.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA