Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av JanErik, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:11

« forrige - neste »

Elmo

Så ut som din pakke var en blanding ja.  Sikkert satt inn noen PSA fordi man ikke har fått tak i Think.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JanErik

Men på den nye brukte pakken, så ser det ut som det kun er Think batterier sant ? :-) Å forstått det slik, at alle må ha samme ladespenning før jeg monterer ? :-)

Elmo

Sitat fra: JanErik på onsdag 31. august 2016, klokken 09:34
Men på den nye brukte pakken, så ser det ut som det kun er Think batterier sant ? :-)
Ikke så lett å se for de to bildene jeg ser er identiske (av den med blanding av Think og PSA) :(

Sitat fra: JanErik på onsdag 31. august 2016, klokken 09:34
Å forstått det slik, at alle må ha samme ladespenning før jeg monterer ? :-)
Ikke ladespenning, men samme SOC (lade %).
PS: NiCd batterier har stort sett samme hvilespenning uavhengig av om de er fulladet eller tomme.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

JanErik

Ikke som jeg ser hehe..På det første bilde, så ser jeg at vannstrømmen er på samme side som +/- polene. Men det er det ikke på min gamle. Hvor der er lagt skinner imellom :p

Elmo

Sitat fra: JanErik på torsdag 01. september 2016, klokken 13:11
Ikke som jeg ser hehe..På det første bilde, så ser jeg at vannstrømmen er på samme side som +/- polene. Men det er det ikke på min gamle. Hvor der er lagt skinner imellom :p

Er det mulig :o  Jeg ser to identisk utseende bilder. Begge har filnavn DSC_0708.JPG og størrelse 2924.05 kB.
Og de viser begge pakken med noen PSA-blokker nederst ???

JanErik

JanErik

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JanErik

;D ;D ;D  Er det lett å montere ? :p  Tenkte jeg skulle prøve å montere dette i dag  :P
Bare unnskylde ! Men må spørre igjen.. Er det lade % som må være det samme på alle batteriene ? Eller ladespenningen ? Hva bør de stå på ?
Om ikke det er det samme..Må man da lade opp hver enkelt batteri ? :p

elektrolux

Sitat fra: JanErik på lørdag 03. september 2016, klokken 09:38
;D ;D ;D  Er det lett å montere ? :p  Tenkte jeg skulle prøve å montere dette i dag  :P
Bare unnskylde ! Men må spørre igjen.. Er det lade % som må være det samme på alle batteriene ? Eller ladespenningen ? Hva bør de stå på ?
Om ikke det er det samme..Må man da lade opp hver enkelt batteri ? :p

Er spriket mellom blokkene lite kan du lade alle i serie med 5-10A i 10 til 20 timer så vil de selvballansere.

Et RoboMeter koster ca 5000 kr, men har et brukt du kan få for 3000 kr. Superenkelt å montere.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

JanErik

Å da snakker vi om å lade de med den vanlige ladekabelen til bilen ? Å bruke den 10 A funksjonen i bilen ? :p
Det høres bra ut ! Venter på, at de skal komme med bilen vært øyeblikk.. Så håper få montert i dag..Å satse på , at de vil lade :p :p At ikke det er noe annet som er gale :-(

elektrolux

Bilens initiallading med nullstilling av batterihistorikk er en måte å gjøre dette.
Stavanger:

JanErik

Ja hadde jeg bare vist hva du mente med det  ;D 
Begynte i dag å demontere..I morgen klar for å sitte over de nye batteriene.. Så bare et kjapt spørsmål i forhold til det .. Det er to ledninger som går inn i front på 2 av batteriene. På den ene er det en messing ting. men ikke på den andre. Har det noe å si ? Er den kun for feste ?

elektrolux

Stavanger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA