Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av JanErik, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:11

« forrige - neste »

JanErik

Ser der er litt forskjell på min å hans. Hos meg har de brukt metall plater enkelte steder fra + og -. Men i hans, er det ikke brukt . Kan det ha noe å si ? Minn er førstegang reg 2002. Og hans er i 2001.

Ingen ide om hvordan ligge inn bilder her :P

JanErik

Som dere ser på min..Det som ser jævlig ut..så har de slike stål overganger til + og minus.. Men han har ikke en neneste slik

JanErik

elektrolux

Typisk amatør fix med bruk av blokker fra PSA.

Resulterer alt for ofte i reverserte celler grunnet høy selvutlading, som igjen er følge av at strømbanen og vannbanen ikke lengre følger hverandre.

Dermed oppstår 5V potensiale over vannslangene som leder strøm og lader ut den aktuelle blokken. Neste gang du kjører har denne blokken mindre kapasitet enn resten av pekken og reverserer. Noen måneder senere smeller det! 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 28. august 2016, klokken 22:06
Resulterer alt for ofte i reverserte celler grunnet høy selvutlading, som igjen er følge av at strømbanen og vannbanen ikke lengre følger hverandre.

Jeg forstår hva du mener, men trådstarter trenger kanskje litt mere detaljinformasjon ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Jan Erik er en gammel ringrev på Elbil. Leser han forklaringen nøye og ser på pakken sin skjønner han nok problemet.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Elmo

OK. Jeg så bare at han har veldig lavt antall innlegg så jeg tenkte at han var en "fersking"  :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

frank

Hva er beste fremgangsmåten hvis man ønsker å bruke PSA blokker på Think, bruke PSA skinner og legge om vannslanger, eller bruke Think koblinger( er de lange nok til begge typer PSA blokker?)og kortere slanger?
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

JanErik

Det jeg lurer mest på her er om jeg kan ta å flytte over alle batteriene på den pakken (Øverste bilde) Å flytte over i min kasse ? Når jeg ser på mine gamle, så skjønner jeg hva du mener med quick fix  :p
Kan jeg gjøre noe gale når jeg flytter alle de nye over i min kasse ? Eller er det forskellige måter å koble opp på ? Med tanke på hvilke modell ?

JanErik

Sitat fra: elektrolux på mandag 29. august 2016, klokken 19:35
Jan Erik er en gammel ringrev på Elbil. Leser han forklaringen nøye og ser på pakken sin skjønner han nok problemet.
Skjønner det fult å holdent når jeg ser på den gamle pakken ja ! Men hva tror du om den pakken jeg har fått lånt ? Han sier disse skal være topp shape. Så tror du om jeg flytter disse batteriene over i min kasse. Så skal det funke ?

elektrolux

Så lenge du kobler + og minus rett og legger vann og strøm i samme retning går det bra.

Husk også at alle blokkene skal ha tilnærmet samme ladetilstand.

Ellers er disse slangene nyttige å ha ved bruk av PSA blokker i Think, eller motsatt:

http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#CSlangen
Stavanger:

JanErik

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:09
Så lenge du kobler + og minus rett og legger vann og strøm i samme retning går det bra.

Husk også at alle blokkene skal ha tilnærmet samme ladetilstand.

Ellers er disse slangene nyttige å ha ved bruk av PSA blokker i Think, eller motsatt:

http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#CSlangen

Han har tatt pakken rett ut av bilen før den sluttet å virke. Batteripakken sier han at er målt .
Så jeg flytter over akkurat slik som vist på første bilde .

Elmo

Sitat fra: frank på tirsdag 30. august 2016, klokken 07:55
Hva er beste fremgangsmåten hvis man ønsker å bruke PSA blokker på Think,
Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt.
Men til info så er forskjellen på batteriene til Think og PSA at Think har vannstussene på samme side som polene, men PSA har dem på andre siden.  Hvis man forstørrer utvalgte bilder her så ser man hva jeg mener.

JanErik

Er det slik å forstå, at jeg har lett blanding i den pakken hvor flere batterier eksploderte ? :p Tenker da på hvordan det er koblet . Å slik jeg forstår det. Så er den pakken jeg har fått nå er orginalt fra en Think ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA