Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av lifern, mandag 17. oktober 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

Strømbil

Takk for svar.
Har tidligere vært vant til VAG, der man må kjøre ut caliper bak med software.
Syns det er merkelig at jeg skulle få 2'er feil på klosser foran og bak, om det er slik at de er godkjent så lenge det er 1-2mm belegg på klossene.
Grunnen til at mine er såpass slitt, er vel at jeg har 3-4km med nedoverbakke fra der jeg bor, og jeg ofte er avhengig av å lade til 100% hjemme. Skifter vel fort disse på en liten time, og de koster en drøy høvding hos Bilextra.
Svart Nissan Leaf 2013.

lifern

Kjøpte mine hos Dekk og deler. Kostet under 500 kr tilsammen.
SVART EUROLEAF 2013

Rasmus.B

Sitat fra: tomrh på onsdag 19. april 2017, klokken 23:49
Sitat fra: lifern på onsdag 19. april 2017, klokken 20:09
Nå må jeg rette meg selv litt.
Har skiftet klosser bak, men ikke fremme.
Kjørt 143000 km, mye klosser igjen fremme.
Merkelig, er jo foran bremsene tar mest når man bremser. Klossene foran er kanskje allerede skiftet på en service?
Klossene foran på Leaf'en er ganske store og kraftige. Kalipperne har også dobble stempel. På grunn av størrelsen på klossene foran så ser det ut som om de varer mye lengre en klossene på bakhjulene. Jeg byttet mine bakre klosser på ca. 100.000Km. Fremme klosser har fremdeles mye igjen nå etter nesten 110.000Km.
Skivene er også i veldig god stand, både foran og bak.
Min forrige bil, en Mondeo hadde byttet både skiver og klosser før 100.000Km.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA