Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Buddy vs Tazzari

Startet av AntiRegreim, mandag 08. november 2010, klokken 10:13

« forrige - neste »

AntiRegreim

SE http://www.forskning.no/artikler/2010/oktober/268083

som skriver om konkrete planer om å starte (masse)turisme ute i rommet i nær framtid. 

80 tusen har allerede ført seg opp på ventelista.

Alt tyder på at dette blir virkelighet. Og da har "utviklingen" allerede nøytralisert den positive miljøvirkningen av elbilen.
Tvertom kan vi sannsynligvis regne med at  miljøbelastningen år for år vokser raskere med romturismen enn den blir
mindre med økende antall elbiler!

Noen som tør motsi at pattedyrarten storhjerna primat har mer intelligens enn alle andre skapninger, men desverre er denne intelligensen
av en usedvanlig dårlig kvalitet?

Catalyzator

Hvorvidt det har betydning for verdens totale forurensing eller ikke er iallfall irrellevant for mitt valg av bildrivstoff. Mitt valg består på det faktum at jeg minimerer støyen rundt meg selv ved bilkjøring og slipper eksosen både rundt meg selv og andre. Dette faktum forsterkes ved at byer kan gjøres eksosfrie og støyfrie i stor grad hvis vi mennesker er villige til å følge med på denne utviklingen og velge disse løsningene både for privatbilissme og annen transport. Når en summerer disse fordelene er det faktisk mer enn nok god grunn for meg til å kjøpe el-bil uten å behøve å summere globale virkninger.  ;D   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA