Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av Hejduk, mandag 17. oktober 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

Hejduk

Noen som vet om det finnes en Type 2 ladekabel med 15A og 32A valg?
Har bare sett 16A og en del kontakter på jobben tåler ikke 16A belastning. Litt dumt å da måtte gå ned på 10A.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

nofuelno

Sitat fra: Hejduk på fredag 26. august 2016, klokken 21:59
Noen som vet om det finnes en Type 2 ladekabel med 15A og 32A valg?
Har bare sett 16A og en del kontakter på jobben tåler ikke 16A belastning. Litt dumt å da måtte gå ned på 10A.
Hva med å gå for en 13A kabel ? :
http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-siemens-13a-mode-2-ladekabel#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hejduk

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. august 2016, klokken 23:26
Eller 10-14-16 kabel fra KHONS: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/8-12-16a-ladekabel-med-display-og-type-2-pist?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2

Kan du vente en måned er RAY like om hjørnet med 15A innstilling:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/spark-sense16-1-ladekabel-6-10-16a-schuko-til?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2

Skulle gjerne hatt muligheten for å lade på 32A i tillegg. Litt dumt å måtte kjøpe egen kabel til det.

Hadde jeg vært sikker på at Ray kom om en måned så hadde jeg nok ventet på den. Men den er jo ikke akkurat billig.... Har hatt Charge-Amps kabel til Leaf og vært storfornøyd med den.

Har kikket på den KHONS laderen og den er jo billig. Synd ikke 32A laderen dems har litt mere granulære innstillinger.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

elektrolux

Ny serie 32A KHONS på vei inn med strømstyrkene 10-16-20-24-32A
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hejduk

#5
Sitat fra: elektrolux på lørdag 27. august 2016, klokken 07:58
Ny serie 32A KHONS på vei inn med strømstyrkene 10-16-20-24-32A

Synd det ikke er 10-15-20-24-32...

Samme pris som 10-16-32 versjonen?
IP54 er det godt nok utendørs? (Ser Ray har IP66)
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

elektrolux

Kommer på 4990.-

Er tette og meget driftsikre kabler. Har du 16A sikring vil den neppe trippe på 16A innstilling av 2 grunner:

Bilen vil gjerne kun trekke 15,5A, og en slik sikring skal holde omtrent 18A i minst 1 time.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hejduk

Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Ingeniøren

#8
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 09:15
Noen som kjenner til denne?:

http://evconnect.se/collections/portabla-laddare/products/typ-2-kontakt-reglerbar-mellan-6-32a-230v

For godt til å være sant ?
Rart de ikke har tatt seg bryet med å legge ut hvordan reguleringen i fall gjøres ... og kabeldimensjonen står ikke forhold til 32 A.

Mener denne er vært diskutert som fake tidligere  :P
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Hejduk

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. august 2016, klokken 09:33
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 09:15
Noen som kjenner til denne?:

http://evconnect.se/collections/portabla-laddare/products/typ-2-kontakt-reglerbar-mellan-6-32a-230v

For godt til å være sant ?
Rart de ikke har tatt seg bryet med å legge ut hvordan reguleringen i fall gjøres ... og kabeldimensjonen står ikke forhold til 32 A.

Mener denne er vært diskutert som fake tidligere  :P

3*6 mm2 er vel riktig kabel?

Stusset også på at det ikke lå info om dette. Ligger imidlertid på 16A kablen og er ett klikk pr A. Virker litt tungvint uten noe display...
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

zyp

Kabeldimensjonen er nok grei, og det sitter nok et lite kort i pluggen som genererer pilotsignalet som bilen trenger, så det vil nok være praktisk mulig å lade en bil med den. Problemet er at den utelater sikkerhetsmekanismene standarden krever, og når den ikke følger standarden er den strengt tatt ikke lovlig å selge.

Grunnen til at det er en kladd på mode 2-kabler er fordi det er krav om at pluggen som settes i bilen skal være strømløs frem til den står i en bil, sånn at farlige situasjoner ikke kan oppstå om f.eks. barn stikker fingrene sine inn i hullene i pluggen eller om man mister pluggen i en sølepytt. Kontaktoren som bryter strømmen er så stor at den ikke vil få plass i noen av pluggene og må derfor plasseres i en egen boks på kabelen. Videre er det krav om at denne kontaktoren må plasseres nært støpsel-enden av kabelen, sånn at mesteparten av kabelen også er strømløs, i tilfelle du f.eks. kjører over den med gressklipperen eller snøfreseren.

Den eneste grunnen til at den kabelen der virker så billig er fordi den ikke inneholder og gjør stort mer enn en mode 3-kabel, og sammenlignet med mode 3-kabler med tilsvarende kapasitet og lengde så er den egentlig veldig dyr.

MEM76

C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Hejduk

#12
Sitat fra: zyp på søndag 28. august 2016, klokken 19:17

Grunnen til at det er en kladd på mode 2-kabler er fordi det er krav om at pluggen som settes i bilen skal være strømløs frem til den står i en bil, sånn at farlige situasjoner ikke kan oppstå om f.eks. barn stikker fingrene sine inn i hullene i pluggen eller om man mister pluggen i en sølepytt. Kontaktoren som bryter strømmen er så stor at den ikke vil få plass i noen av pluggene og må derfor plasseres i en egen boks på kabelen. Videre er det krav om at denne kontaktoren må plasseres nært støpsel-enden av kabelen, sånn at mesteparten av kabelen også er strømløs, i tilfelle du f.eks. kjører over den med gressklipperen eller snøfreseren.

Den eneste grunnen til at den kabelen der virker så billig er fordi den ikke inneholder og gjør stort mer enn en mode 3-kabel, og sammenlignet med mode 3-kabler med tilsvarende kapasitet og lengde så er den egentlig veldig dyr.

Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Sitat fra: MEM76 på søndag 28. august 2016, klokken 19:34
Denne er justerbar fra 6A til 32A. Du får også veggholder til boksen.

Kul sak, men har dessverre ikke TN nett, så må ha 2.fas kabel.
Ser nå at de også har 2. fas lader. Takker
IP44 tror jeg ikke at jeg tar sjansen på.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

jkirkebo

Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 19:46
Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hejduk

Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. august 2016, klokken 20:18
Sitat fra: Hejduk på søndag 28. august 2016, klokken 19:46
Charge-Amps selger jo nå 3.gen ladekabler uten kladd, så at en kabel må ha kladd må være feil.

Kabler med Type 2 plugg må ha kladd. Kabler med Type 1 har hittil ikke vært pålagt kladd, men må ha det fra neste år (utelatelse i standarden som nå er fikset).

Aha, takk for info!
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA