Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: X60D!

Startet av rmrsr, mandag 17. oktober 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

Amigakongen

Noen bilder av disse felgene på bilen? :)

Synes oirginalfelgene er tunge. Finnes det noen lette felger, og spiller det noen rolle på forbruket?

Sitat fra: john på søndag 18. september 2016, klokken 20:42
Alternative felger til i3: https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_i3-i01-mcv-i3/dekk_og_felg-felger-19
1750 per felg, alternativt vinterhjulpakke til Kr 16'.
2015 BMW I3 - 11800km

Peder Nesje

#91
Har akkurat installert LED fjernlys på vår i3 og er utrolig fornøyd med resultatet! Har lest mye om dette og var så misfornøyd med standard pæra at jeg valgte å bytte. Tror alle som bruker bilen sin mye og særlig nå som vinteren nærmer seg så vil de aller fleste sette pris på gode fjernlys. Hvis det er noen i Bærums område som er interessert så er det bare å ta kontakt så kan jeg dele erfaringer og tips angående LED lysene. Kan også installere og bestille lysene slik som jeg har gjort med vår i3.

Blir både mye bedre opplysing fremover, til siden og lysene har samme temperatur som LED kjørelysene.

KnutOL

Hvor kjøpte du LED pærene?
Har du bilde av selve pæren innmontert?
Fikk du problemer med feilmelding (CAN-bus)?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Peder Nesje

Sitat fra: KnutOL på onsdag 26. oktober 2016, klokken 00:53
Hvor kjøpte du LED pærene?
Har du bilde av selve pæren innmontert?
Fikk du problemer med feilmelding (CAN-bus)?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kjøpe LED pærene via EBay (http://m.ebay.com/itm/121613143001?sojTags=bu=bu&euid=059b4b180b3442faad1eada457059d9a&_mwBanner=1).
Tok ikke noe bilde av det men kan ta et hvis du ønsker.
Ingen feilmelding fungerte uten noe problem.

Klykken

"low beam". Dette er nærlys. Ikke for det, kjøpte cree-led selv som også var "low beam". Ble ikke bedre, men heller ikke dårligere.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Peder Nesje

Sitat fra: Klykken på onsdag 26. oktober 2016, klokken 06:40
"low beam". Dette er nærlys. Ikke for det, kjøpte cree-led selv som også var "low beam". Ble ikke bedre, men heller ikke dårligere.

Vet det er Lowbeams men likevel fungerer det bedre enn standar pærene. Vet det skal være stor forskjell på de ulike ledpærene så kan være vanskelig å finne akkurat den som passer med reflektoren i huset. Men etter det jeg har sett så er det mange som velger lowbeams LED pærer som et alternativ til halogen pæren. Jeg personelig syntes at forskjellen var stor når jeg byttet og syntes det er rart at BMWen ikke har LED pærer fra før. Her er det enda en som har byttet: (http://www.bmwblog.com/2016/10/04/bmw-i3-gets-hr-sport-springs-led-high-beams/)

Klykken

Ser ut som han i tillegg justerte opp vinkelen på lysa. Det skal visstnok gjøre litt underverker også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Mr.Zero

Sitat fra: Peder André Nesje på onsdag 26. oktober 2016, klokken 01:00
Sitat fra: KnutOL på onsdag 26. oktober 2016, klokken 00:53
Hvor kjøpte du LED pærene?
Har du bilde av selve pæren innmontert?
Fikk du problemer med feilmelding (CAN-bus)?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kjøpe LED pærene via EBay (http://m.ebay.com/itm/121613143001?sojTags=bu=bu&euid=059b4b180b3442faad1eada457059d9a&_mwBanner=1).
Tok ikke noe bilde av det men kan ta et hvis du ønsker.
Ingen feilmelding fungerte uten noe problem.

Er det noe særlig forsinkelse ved bruk av lyshorn?
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Rayray

#98
Er det mye knot å justere de opp?

Krevde de LED pærene noe modifisering, eller var det plug&play?

Planen min er foreløpig å sette i nightbreakers når bilen dukker opp, men kjører så mye på E6 mellom Gardermoen og Hamar hvor det er mørklagt store deler av veien, samt en del på avsides landevei, så trenger mye lys!

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Peder Nesje

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 26. oktober 2016, klokken 17:48
Sitat fra: Peder André Nesje på onsdag 26. oktober 2016, klokken 01:00
Sitat fra: KnutOL på onsdag 26. oktober 2016, klokken 00:53
Hvor kjøpte du LED pærene?
Har du bilde av selve pæren innmontert?
Fikk du problemer med feilmelding (CAN-bus)?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kjøpe LED pærene via EBay (http://m.ebay.com/itm/121613143001?sojTags=bu=bu&euid=059b4b180b3442faad1eada457059d9a&_mwBanner=1).
Tok ikke noe bilde av det men kan ta et hvis du ønsker.
Ingen feilmelding fungerte uten noe problem.

Er det noe særlig forsinkelse ved bruk av lyshorn?

Ingen forsinkelse og ingen feilmeldinger

Peder Nesje

#101
Sitat fra: Rayray på onsdag 26. oktober 2016, klokken 17:57
Er det mye knot å justere de opp?

Krevde de LED pærene noe modifisering, eller var det plug&play?

Planen min er foreløpig å sette i nightbreakers når bilen dukker opp, men kjører så mye på E6 mellom Gardermoen og Hamar hvor det er mørklagt store deler av veien, samt en del på avsides landevei, så trenger mye lys!

Jeg har ikke juster noe på pærene.
Med de LED pærene jeg kjøpte fulgte det med H11, H8 og H9 overganger. Siden standar pærene er H11 så valgte jeg bare de kablene og plugget i. Eneste jeg gjorde var å stripse kablene sammen. Fant en video på YouTube hvor en monterer lignende LED pærer: 

RAS

Problemet med LED er at de ikke er kraftig nok (foreløpig), de lyser godt på kort avstand som du også ser på videoen over, men har ikke kraften som trengs til å få kastet lyset. Har selv prøvd ut forskjellige LED pærer og konklusjon er at gode LED fjernlys pærer er greit nok, men ikke mere enn det. Liker fargen bedre enn halogen, men mere lys er det ikke.
Ofte om du måler ebay pærer, er de langt svakere enn det som er oppgitt i produktbeskrivelsen.
Driver med salg av bilbelysning og skal prøvemontere en ny type xenonkit med hurtigstart og 55watt på vår bil. Kommer med tilbakemelding når det er gjort.
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

Beckern

Sitat fra: RAS på torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:17
Problemet med LED er at de ikke er kraftig nok (foreløpig), de lyser godt på kort avstand som du også ser på videoen over, men har ikke kraften som trengs til å få kastet lyset. Har selv prøvd ut forskjellige LED pærer og konklusjon er at gode LED fjernlys pærer er greit nok, men ikke mere enn det. Liker fargen bedre enn halogen, men mere lys er det ikke.
Ofte om du måler ebay pærer, er de langt svakere enn det som er oppgitt i produktbeskrivelsen.
Driver med salg av bilbelysning og skal prøvemontere en ny type xenonkit med hurtigstart og 55watt på vår bil. Kommer med tilbakemelding når det er gjort.

Med respekt å melde har ikke lys en slik egenskap at det lyser godt nære men ikke har "kraft" til å sende lenger frem. Det som kan skje er at plasseringen av lyskilden på pæra er feil plassert slik at lyset ikke får det fokus det skal. Det kan gi en annen spredning på lyset enn originalt tilsiktet.

På i3 med sin feil konstruerte nødløsninger, også kallt fjernlys så får man et tilleggsproblem med at lyktene er plassert så langt nede. Gode lys vil da uansett fokus lyse opp asfalten nære bilen for mye. Men det øker proporsjonalt med lydkildens styrke og blir dermed ikke noe større handicap med sterkere lys enn svakere.

Den tid da led (uoriginale) var for svake er forbi. Joda kjøper du et sett til 50kr på ebay blir du skuffet men spanderer du $40 eller mer og gjør litt research får du kraftige pærer som lyser veldig mye bedre enn hallogen pærene.
Jeg kjøpte nye H4 til MC og der var fokus punkt utrolig bra og nærlys ga en veldig skarp og fin cutoff uten mye strølys. Testet i 2000km allerede og veldig godkjent. Så Led Pærer til vanlig H-sokler er definitivt på vei til å bli modne produkt. Selv om det nok alltid vil være ulovlig.


RAS

Sitat fra: Beckern på torsdag 27. oktober 2016, klokken 20:42
Sitat fra: RAS på torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:17
Problemet med LED er at de ikke er kraftig nok (foreløpig), de lyser godt på kort avstand som du også ser på videoen over, men har ikke kraften som trengs til å få kastet lyset. Har selv prøvd ut forskjellige LED pærer og konklusjon er at gode LED fjernlys pærer er greit nok, men ikke mere enn det. Liker fargen bedre enn halogen, men mere lys er det ikke.
Ofte om du måler ebay pærer, er de langt svakere enn det som er oppgitt i produktbeskrivelsen.
Driver med salg av bilbelysning og skal prøvemontere en ny type xenonkit med hurtigstart og 55watt på vår bil. Kommer med tilbakemelding når det er gjort.

Med respekt å melde har ikke lys en slik egenskap at det lyser godt nære men ikke har "kraft" til å sende lenger frem. Det som kan skje er at plasseringen av lyskilden på pæra er feil plassert slik at lyset ikke får det fokus det skal. Det kan gi en annen spredning på lyset enn originalt tilsiktet.

Du skjønner selvfølgelig hva jeg mener, lyset har ikke den egenskapen. Mengden lys fra en lyskilde har stor betydning for hvor langt/bredt den kan lyse. Uansett utforming av reflektor. Det har med lysmengde å gjøre. Har du for svak pære satt korrekt inn i en reflektor, sånn som den i3 vil lyset oppleves bare rett foran bilen, altså du mangler lengde. Dette er pga av reflektoren er konstruert for å lyse opp ett felt foran bilen og langt fremover.

Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA