Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: X60D!

Startet av rmrsr, mandag 17. oktober 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

rmrsr

Er det noen på forumet som har gjort noen modifkasjoner på i3'en, som de ønsker å dele?

Har forsøkt å søke meg frem, men virker å være rimelig begrenset med mod's der ute.
Selv vurderer jeg å fjerne vindusviskeren bak, legge beskyttelse på bakfanger (inn/utlast) og legge mørkere solfilm rundt hele  8)




john

Har noen planer for min, men det er relativt diskrete greier. :-)
Skal oppdatere når det skjer noe :-)

stein84

Blir vel ikke mye mer enn kølsvart solfilm hele veien, fjerning av bakrutevisker, m-striper i "grillen", enten fjerning av alle emblemer eller "///m3i", foliering eller lakkering av alle blå detaljer samt us-blinkers ++

Lurer på hva Rotiform tar for å lage felger på bestilling... :/

stein84

Er vel også null stress å skaffe senkesett :) Blir vel ikke det for min del. Har Eibach senk på e-golf med 18", og i3 skal erstatte 5-serie E60. (Må ha en comfort-bil).

i05L0

i3 er i3.
Andre gode prospekt for modifisering kan være Volvo Amazon, Opel Manta eller Ford Granada. Lykke til!
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Ferry

Finnes det hevesett? Det hadde vært mer aktuelt for meg. Å føre et batteri til 100.000,- enda nærmere moder jord har ikke jeg nerver til. Fjerne vindusvisker bak?!?  ??? :o Hva i all verden er poenget? Ikke at jeg bruker den så mye, men den blir da brukt. Hva blir det neste, fjerne de foran også?
Kanskje jeg skulle montere laksetrapp, Elverumstut, forkromma bunnplugg og flytte til Notodden? ;)

Amigakongen

@Ferry

Kanskje noen bygger om til 1 visker? :)
Bare bra om noen gjør noe spennende med disse bilene også.
2015 BMW I3 - 11800km

EinarV

Har 15mm spacere på dagens i3, de blir flyttet over på den nye når den er på plass. På den nye blir det også satt på HR fjærer. Spacerne hjelper godt på det enkelte opplever som ustabilitet i fart. Men sånn utseende messig så hadde jeg nok valgt 10mm fremme og 15mm bak hvis jeg skulle bestilt på nytt. Eventuelt 15 fremme og 20 bak...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Amigakongen

2015 BMW I3 - 11800km

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

stein84

Sitat fra: EinarV på fredag 26. august 2016, klokken 23:47
Har 15mm spacere på dagens i3, de blir flyttet over på den nye når den er på plass. På den nye blir det også satt på HR fjærer. Spacerne hjelper godt på det enkelte opplever som ustabilitet i fart. Men sånn utseende messig så hadde jeg nok valgt 10mm fremme og 15mm bak hvis jeg skulle bestilt på nytt. Eventuelt 15 fremme og 20 bak...

Hvor handlet du spacere? Tips til merke?

rmrsr

#11
Sitat fra: i05L0 på fredag 26. august 2016, klokken 23:20
i3 er i3.
Ser den, i3 skiller seg tross alt ut i trafikken allerede fra fabrikk.
Samtidig er det blitt ganske mange i3'er, med litt tvilsomt klientell - ikke minst i mineral grey 20" som jeg har valgt. Herav ønske om å ikke matche tante olga, eller konebilen på tur...

Ferry: Smaken er heldigvis alltid delt :-)
Fjerning av visker mener jeg gir en mer ren "look", bakvisker er ikke særlig pent - og vasker heldigvis over bilen et par ganger i måneden så det evt. funksjonelle blir sekundært. Da vil jeg heller påstå jeg slipper å ripe opp bakruta...

EinarV: Bilde med spacerne jatakk! :)
---

Ellers fått to ideer/irritasjoner ila. uken...

Vurderer å gjøre noe med midtkonsollen - mer konnkret  parkeringsbrems-delen.
Synes det er åpenbart at delen skulle stått i stil med interiører. Altså enten få noe folie eller kle det med skinn (har suite). Irriterer meg spesielt siden man til tider hviler hånden på den...


Selve nøkkelen til bilen er jeg heller ikke fan av, veldig stor og upraktisk format. Er det noen som har undersøkt om man kan få programert til en vanlig BMW nøkkel - evt. den fancy digitale nøkkelen fra 7/i8?

Tor K

Jeg kjøpte min i3 brukt, og den kom dessverre kun med standard stereo anlegg.

Jeg kjøpte upgrade kit fra www.bavsound.com som erstatter de 2 høyttalerne som var der. De er spesialtilpasset i3 og kan byttes uten noe modifikasjoner. Kan bestille med tilpasset verktøy "gratis", og det ligger youtube video ute for hvordan å bytte de.

Forbedring i lyd ble brukbar. Men prisen er litt for høy for de to små høyttalerne.

Sebass

Sitat fra: Tor K på søndag 28. august 2016, klokken 12:29
Jeg kjøpte min i3 brukt, og den kom dessverre kun med standard stereo anlegg.

Hei! kjøpt min ny med standard anlegg. Sytnes H&K ble akkurat i dyreste laget. Er standardhøytalerne så dårlige?
Syntes de virket greie da jeg prøvekjørte..
BMW i3 94Ah (2017)

Snorre

Sitat fra: Sebass på søndag 28. august 2016, klokken 13:07
Sitat fra: Tor K på søndag 28. august 2016, klokken 12:29
Jeg kjøpte min i3 brukt, og den kom dessverre kun med standard stereo anlegg.

Hei! kjøpt min ny med standard anlegg. Sytnes H&K ble akkurat i dyreste laget. Er standardhøytalerne så dårlige?
Syntes de virket greie da jeg prøvekjørte..

Kjøpte mine med standard. Synes lyden var godkjent. Hører mye på musikk, men ingen lyd entusiast.
BMW i3 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA