Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: X60D!

Startet av rmrsr, mandag 17. oktober 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

Ingeniøren

Motsatt av meg altså. For meg var HK anlegget et must.

Ellers artig med en modifikasjonstråd. Skrudde mer før, ikke så mye lenger men vil følge med. Stå på kara !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

NiiN

Sebass

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. august 2016, klokken 13:41
Motsatt av meg altså. For meg var HK anlegget et must.

All respekt av det. Faller nok inn i boksen "hører mye på musikk, men hører ikke forskjell mellom hi-fi og "normal" kvalitet... Får se når jeg får bilen! Kanskje det blir oppgradering uansett xD
BMW i3 94Ah (2017)

rmrsr

HK annlegget er faktisk noe av det som skuffer meg på i3. Fikk denne som del av en utstyrspakke, men hadde aldri betalt for det som tilvalg - til det er det alt for lite lyd for pengene vs. standardannlegget (som er OK, HK er altså ikke så mye bedre).

På andre BMW'er større lydannlegg (HK etc.) vel verdt pengene, i3'ens HK høres rett og slett litt tam ut i forhold.
Tipper det er en konsekvens av spesialkonstruksjon m.t.p. strømforbruk/eco-greier...

Kunne således selv tenkt meg å få lagt opp mer lyd, økonomien i det hele er vel veldig lite fornuftig...

rmrsr

Sitat fra: NiiN på søndag 28. august 2016, klokken 13:44
Hvis man er glad i karbonfiber detaljer https://m.facebook.com/BMW-i3Carbon-1197130257003857/

Takk for tipset! Fint å se noen legger tid i dette, selv om det KAN bli litt for mye karbon...  8)

GelpMan

stein84

Sitat fra: GelpMan på lørdag 03. september 2016, klokken 09:49
Hvis du vil "sote" rutene dine på en enkel å grei måte: http://www.solarplexius.no/Solbeskyttelse/bmw/i3/2014

For guds skyld, kost på dere de få ekstra kronene for å legge ordentlig film. Da har du ruter du kan kjøre opp og ned, det ser bedre ut, og det er ikke et herk å gjøre rent.

Nå skal det forøvrig sies at jeg jobber med Bilglass, og vi legger solfilm. Men ville uansett ikke anbefalt plexus-varene til noen...

stein84

Noe av det første jeg skal gjøre, er i hvert fall å montere subwoofer! Venter på en fully charged, men synes det var for lite trykk i bunn. Har Dynaudio i e-golfen, og synes det er helt ok. Men på den igjen, så er jeg ikke helt imponert over høyttalerne igjen :p

http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1795

rmrsr

Sitat fra: stein84 på lørdag 03. september 2016, klokken 14:01
Noe av det første jeg skal gjøre, er i hvert fall å montere subwoofer! Venter på en fully charged, men synes det var for lite trykk i bunn. Har Dynaudio i e-golfen, og synes det er helt ok. Men på den igjen, så er jeg ikke helt imponert over høyttalerne igjen :p

Har HK i min, og er enig i at lyden er OK - uten noe mer. Mitt headsett gjør enkel knockout på bilen...

Dog var løsningen over ganske lite velintegrert. Har du funnet bedre løsninger hvor den gjemmes litt bedre / ikke tar opp bagasjeplass? Hva med strøm?

Ingeniøren

Har fått et par skraper på toppen av bak fangeren. På Subaru'n hadde jeg en gummibeskytter der og den fikk ingen skraper på 7 år, som syntes i alle fall.

Finnes det noe slikt til i3'n - sikkert ikke den eneste som opplever dette som et problem...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

EinarV

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 04. september 2016, klokken 09:54
Har fått et par skraper på toppen av bak fangeren. På Subaru'n hadde jeg en gummibeskytter der og den fikk ingen skraper på 7 år, som syntes i alle fall.

Finnes det noe slikt til i3'n - sikkert ikke den eneste som opplever dette som et problem...

Har det samme problemet fordi jeg legger kladden i baggasjerommet nåt jeg lader. På den nye kommer jeg til å foliere den svarte delen av fangeren. Men tror det blir svart folie og hvis ikke folie folka kommer med en god ide...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

stein84

Har estimert levering av bilen i starten av oktober, så har ikke forsket så nøye på det. Om den blir plassert der, så ser jeg for meg en brakett med EN enkel hurtigkobling til kabler. Er vel sikkert ikke særlig med plass under setene? Der geniale med alle andre BMW'er er jo at de er nedfelt i gulvet under setene, og utnytter volumet i kanalene langs bilen. Har selv to 8" ground zero subber i E60'n, samt byttet ut de andre med høyttalere fra Focal. Subbene drives av en JBL forsterker i bagasjerommet, og ingenting vises, og alt ser helt oem ut :)

Rollep

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 04. september 2016, klokken 09:54

Dette kanskje kan være noe?
http://www.carparts-expert.com/products-categories/bumper-protectors/bmw-i3-i01-2013--5d-rear-bumper-protector-abs-detail.html
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

stein84

Hos Riis Bilglass tilpasser vi folie til dørkarmer og topp på fangere. Tykk, seig og "usynlig" folie som holder seg fin. Har det selv på dørkarmer og bakfanger på e-golfen. Ikke så ille pris for å få det lagt heller :)

rmrsr

Sitat fra: stein84 på søndag 04. september 2016, klokken 14:41
Hos Riis Bilglass tilpasser vi folie til dørkarmer og topp på fangere. Tykk, seig og "usynlig" folie som holder seg fin. Har det selv på dørkarmer og bakfanger på e-golfen. Ikke så ille pris for å få det lagt heller :)
Hva var prisen skrev du? ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA