Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av pharo, fredag 14. oktober 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

pharo

Hei,

Skal kjøpe meg en Leaf, men er veldig i villrede om hvor mye jeg skal bruke på dette.
Det viktigste er å kjøpe til riktig pris...
Har en aktuell kandidat her: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81112844
Jeg er ikke noe ekspert på Leaf, men stemmer det at denne er en Acenta? Jeg trodde de så litt annerledes på dashbordet. Setter pris på alle innspill :)
Elrid - Nissan Leaf Tekna 2017
Max - Nissan e-NV200 2017

kodalse

Noe muffens er det med den.
Står at det er vinterpakke, men det er ikke bryter til setevarme som da skal være med.
Kanskje en importbil av noe slag?
Her bør du spørre selger om dette.
Ellers er alle 12 batteribarene intakt, det er jo bra.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

pharo

#2
Det er import ja, det ser man på http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL86265

Jeg får spørre og grave litt.
Er det sånn at alle Acentaer har Carwings og navigasjon?
Det jeg lurer på er om dette er Visia eller en kjip utgave av Acenta.
Elrid - Nissan Leaf Tekna 2017
Max - Nissan e-NV200 2017

kodalse

#3
Den som er avbildet på finn (ifølge vin er det en UK modell) tyder på visia.
Accenta hadde sidespeil i bilens farve, visia hadde svarte plastspeil. Den på finn har det siste.
Samtidig har den det "store" displayet på multimediaenheten, som igjen skulle tilsi Accenta :)
Accenta hadde sotede bakruter, det har ikke den på finn.
Ingen cruisecontrol på rattet betyr også Visia.

Totalt stemmer jeg for at det er en Visia.
Det betyr igjen ingen varmepumpe som Accenta/Nordic/Tekna hadde.

se forøvrig denne linken:
http://www.leaftalk.co.uk/showthread.php/15672-Nissan-Leaf-Visia-Vrs-Acenta-(UK)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

kaiat

Dette er en Visia+, en litt bedre utstyrt Visia som selges i en del andre land. Blant annet har denne versjonen navigasjon, men det er ikke den samme enheten med Carwings som i Acenta/Nordic/Tekna. Og denne har ikke vinterpakken heller.

nr1rayner

Tydeligvis produsert i Sunderland ja, da chassisnr er "riktig" for en eu-modell (ikke usa).
Jeg vil ikke si at dette er riktig pris sett at den er:
*Dårlig utstyrt (til den prisen ville jeg forventet minst Accenta eller Nordic)
*Import
*Liten skade

Har dog lav kmstand, men, så er det jo igjen slik at batteriene bør brukes for å holdes i form, så lav kmstand er ikke nødvendigvis positivt på en elbil..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

pharo

Takk for utfyllende svar :)
Jeg er enig i at dette var noe stiv pris for en 2 år gammel import-Visia når man får en fabrikkny norsk utgave for rett over 200 000. Jeg får lete videre.
Elrid - Nissan Leaf Tekna 2017
Max - Nissan e-NV200 2017

pharo

Hva kan være riktig pris for den Visiaen jeg linket til over?
Jeg har funnet ut at jeg fint kan klare med med Visia dersom prisen er riktig. Jeg ser for meg å beholde bilen i mange år.
Elrid - Nissan Leaf Tekna 2017
Max - Nissan e-NV200 2017

kaiat

Her er en norsksolgt 2015-modell til 165k: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81492320

Og her en norsksolgt 2013-modell til 140k:http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79559918

Så den du linket til, bør vel ligge rundt 150-155 000 kanskje?

nr1rayner

Riktig pris er det kjøper er villig til å gi, og selger går med på  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA