Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3

Startet av Helge, fredag 14. oktober 2016, klokken 21:49

« forrige - neste »

Helge

I forrige uke ble endelig den P106 som jeg skrev om i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28562.0.html  helt i orden og går som den skal. Men jeg slet veldig med å få slettet den ene av feilkodene!
Intermittent fault. Traction chopper function ble slettet på første forsøk. Denne tror jeg har kommet som et resultat av at både fremdriftsbatteriet og 12V batteriet var veldig dårlig når jeg overtok bilen.
Permanent fault. ECU parameters ville imidlertid IKKE la seg slette, men forsvant da jeg endret ladestyrke ned til 10 A  ::)  Kan ikke forklare hvorfor... noen som kan?

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Sitat fra: Helge på torsdag 25. august 2016, klokken 13:56
ECU parameters ville imidlertid IKKE la seg slette, men forsvant da jeg endret ladestyrke ned til 10 A  ::)  Kan ikke forklare hvorfor... noen som kan?

Fulgte du oppskriften så tok du vel en (liten fake) initial-lading etter parameter-lastingen ?!
Den tror jeg kan ha tatt vekk feilindikasjonen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Når du bytter ladestyrke laster du samtidig inn nytt program. Hender dette må gjøres på enkelte biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på torsdag 25. august 2016, klokken 22:25
Når du bytter ladestyrke laster du samtidig inn nytt program. Hender dette må gjøres på enkelte biler.
Dette høres ut som en fornuftig forklaring elektrolux  :)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA