Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglade stasjon i Namsos

Startet av knut.aulie, fredag 14. oktober 2016, klokken 06:44

« forrige - neste »

schcar

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 03. mai 2017, klokken 18:49
Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 17:02
Sitat fra: schcar på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:03
Er det flere som jeg som har tenkt på å dra til Frankfurt i september for å se på bilen?
Det kunne vært artig det. Men det er vel bare en ny konsepstudie ?

Den er vel mye mer ferdig enn forrige konsept. Og reiser man ned får man ihvertfall se i-Pace i produksjonsklar utgave. Om man liker den kan man jo ditche Audi..
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Orbit

Sitat fra: schcar på torsdag 04. mai 2017, klokken 13:10
Jeg har forstått at det slik at de skal vise en produksjonsklar bil.

I så fall vil det jo være mer interresant. I så fall være rimelig å også vise en førproduksjonsmodell i Norge rett etter Frankfurt, siden (mange av) de første leveringene skal hit.

Sitat fra: schcar på torsdag 04. mai 2017, klokken 13:10
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil
Audi E-tron bestilt 21.04.17

Med en slik eGolf prototyp i stallen, har du vel nære forbindelser med VW-konsernet, og vet vel allerede hva som kommer fra Audi  ;D
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bmw2002

Vurderer å dra til Frankfurt for å se i-pace. Men er skeptisk til om man får tilgang til bilen. Vil gjerne prøvesitte og ta mål.

Men på Ampera-E fikk ikke publikum tilgang til bilen når den ble vist frem, så er derfor usikker på om det samme skjer med i-pace og e-tron.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 04. mai 2017, klokken 15:44
Men på Ampera-E fikk ikke publikum tilgang til bilen når den ble vist frem,

Hvor var dette?

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Det var på utstillingen i Paris, så vidt jeg husker. Det er iallfall veldig lite trolig at de som reiser til Franfurt får sette seg inn i en Audi som likner den de har reservert  ;)

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på torsdag 04. mai 2017, klokken 16:36
Det var på utstillingen i Paris, så vidt jeg husker. Det er iallfall veldig lite trolig at de som reiser til Franfurt får sette seg inn i en Audi som likner den de har reservert  ;)

Jeg var i Geneve. Der var Ampera åpen for alle som ville sitte eller kikke.
I-Pace var bak et lavt gjerde, men vi kom ikke nærmere enn halvannen meter. e-Tron var der ikke :-1-:
Q8 var heller ikke tilgjengelig. Den, RS5 og en til stod bak et gjerde.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Orbit

Det blir jo også spennende med hva "mer enn 500km" rekkevidde betyr, spesielt om dette er målt etter NEDC eller WLTP. Alle biler typegodkjent etter 1. sepember 2017 skal vel kun markedsføres ut fra WLTP, og i så fall vil dette også gjelde e-tron. Audi USA skryter av "310 miles", og det må vel da være etter EPA (som ser ut til å komme kanskje likt med WLTP for biler som er testet på begge standarder).

Kan vi derfor håpe/forvente 400++ km ekte kjørelengde for norske forhold?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

knut.aulie

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:55
http://blog.caranddriver.com/onslaught-of-batteries-audis-electric-portfolio-comes-into-focus/?src=socialflowFB&mag=cdb&dom=fb

60.000$ for e-tron. 5000$ mer for Sportback. Høres ok ut.
520 000 ja er du gal, da er det jo bare å lesse på med hjul og utstyr [emoji1]

Desverre tror jeg ikke det slår til. Alle anslag på elbilpriser er for lave, og oftest tar de utgangspunkt i bil uten klargjøring, dekk osv samt at det er alltid billigste variant. Men selv 100k kr over den prisen er super spør du meg.

knut.aulie

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:55
http://blog.caranddriver.com/onslaught-of-batteries-audis-electric-portfolio-comes-into-focus/?src=socialflowFB&mag=cdb&dom=fb
Tror ikke denne artikkelen er helt på sporet når den tviler på at TM3 er på markedet i 2019!!!! Den kommer på det amerikanske i løpet av et par tre måneder og her i Europa tidlig 2018.

knut.aulie

Infomail fra Audi i dag (kopiert tekst fra e-post );

Hei,

Gratulerer med din plass i reservasjonskøen for Audi e-tron! Reservasjonsløsningen er unik for Norge, og din plass sikrer at du blir blant de første i verden som får mulighet til å bestille bilen. Vi i Audi Norge er stolte av å få være pilotmarked for Audis satsning på elektriske biler og vi takker deg for tilliten du viser oss ved å reservere din plass i køen.

Fremover vil du med jevne mellomrom motta oppdateringer fra oss, så fort vi får bekreftet mer informasjon om veien frem til bestilling og utlevering av bilen. Du som har reservert en plass i køen vil alltid være blant de aller første som får tilgang til denne informasjonen.

Tilgang til Min side
På Min side i reservasjonsløsningen kan du se ditt kønummer, og gjøre eventuelle endringer i din reservasjon (for eksempel om du ønsker å bytte forhandler, endre kontaktinformasjon eller annet). Om du ikke allerede har opprettet en egen profil, trykk her.

Kundeservice
Om du har spørsmål om reservasjonen eller løsningen vår, er vårt kundesenter tilgjengelig via epostadressen kundeservice@moller.no eller via chattefunksjonen på reservasjonssiden. Du vil via nyhetsbrev som dette få tilgang til all ny informasjon så fort det blir tilgjengelig.

Spørsmål om Audi e-tron
Den informasjonen vi nå har tilgjengelig om bilen og veien videre har du tilgang til via reservasjonssiden. Flere etterspør mer konkret informasjon om den produksjonsklare utgaven av bilen, tidslinjen fremover, utstyrsmuligheter og endelige priser. Denne informasjonen vil vi fortløpende dele med deg som har reservert en plass i køen, etter hvert som vi selv får den bekreftet. Norge er et viktig elbil-marked og vi har stor tro på at norske ønsker vil tas hensyn til i prosessen med å ferdigstille bilen og dens utstyrsmuligheter.

Enkelte utfordringer med køsystemet
Vi opplevde dessverre noen problemer med reservasjonssystemet vårt i en tidlig fase, noe som førte til at flere fikk oppgitt samme kønummer i en periode. Da dette ble rettet opp forplantet endringene seg til øvrige på listen. Enkelte har også opplevd at reservasjonsbeløpet ikke ble trukket umiddelbart. Først når beløpet trekkes fra konto får kundene tilgang til sitt kønummer. Merk at køplassen baseres på tidspunktet for når reservasjonen gjøres, og ikke det tidspunktet beløpet trekkes fra konto. Det har også ført til at enkelte har opplevd justeringer av sitt kønummer. Vi beklager de utfordringene som har vært med køsystemet. Det kønummeret du nå har tilgang til via Min side er basert på det tidspunktet du var inne og reserverte plassen din i køen.

Fremover vil det også kunne bli enkelte endringer i ditt kønummer, noe som for eksempel kan skyldes plasser som blir ledige om enkelte kunder går ut av køsystemet. Det norske markedet er modent for elektriske biler og vi forventer at vi får tilgang til et godt antall biler når Audi e-tron går i produksjon. Dermed vil vi kunne ivareta alle som har reservert en plass i køen på en best mulig måte. Uansett beklager vi igjen om du fikk oppgitt uriktig kønummer i en periode.

Tilbud til deg som har reservert en plass i køen
Som du fikk informasjon om da du reserverte din plass i køen, har du tilgang til et eksklusivt personlig tilbud i en begrenset periode. Dette tilbudet er forbeholdt de som i den aktuelle perioden reserverer en plass i køen for Audi e-tron.

Audi tilbyr deg 1,99%* rente på alle våre modeller - valget er ditt!
Velg mellom lån eller leasing.

*Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etablerings gebyr kr 2.724. Total kredittkjøpspris kr 165 674. Forutsetter 35 % kontantandel og finansiering i Audi Financial Services. Renten er subsidiert i tre år, for deretter å bli justert til normal produktrente. Tilbudet gjelder til og med 31.08.17. Tilbudet er personlig og kan ikke overdras til andre. Vi tar forbehold om trykkfeil.
Klikk her for et eksklusivt og personlig tilbud

Hyperstress

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:55
http://blog.caranddriver.com/onslaught-of-batteries-audis-electric-portfolio-comes-into-focus/?src=socialflowFB&mag=cdb&dom=fb

60.000$ for e-tron. 5000$ mer for Sportback. Høres ok ut.
Når offentliggjøres prisene egentlig?
Jeg tror den kommer til å starte på rundt 750k i Norge.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

"Meanwhile, Volkswagen Group CEO Matthias Müller, also speaking at the Vienna Motor Symposium, gave an update on the company's plans for hydrogen-powered cars: They won't happen in the foreseeable future."

;D
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Stikkkontakt

I Tyskland ble det registrert 13 fullelektriske Audier i april. I februar og mars 3 stk.
Alle disse bilene har ukjent modellbetegnelse.
Det tyder nok på at bilder av testbiler snart begynner å piple frem..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Orbit

Her er rådata fra det tyske 'biltilsynet': http://www.kba.de/SharedDocs/Publikationen/DE/Statistik/Fahrzeuge/FZ/2017_monatlich/FZ10/fz10_2017_04_xls.html

I utsnittet nedenfor er de 13 helektriske Audi'ene i April (19 så langt i år), uten modellbetegnelse. Ut fra totalene må også en del (kanskje alle) av disse være med firehjulstrekk. Dette lukter e-tron quattro.

Ser også at Mercedes har registrert to rene elbiler utenom B-klasse så langt i år i 'annet'-kategorien.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA